Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 14, 2009 12:14

t0mal pisze:Celowo nie wspominałem o CR chociaż to kręcenie CR to i tak tyklko teoria, bo do odparowania paliwa przy takich obrotach jest potrzebne podzielenie wtrysku na conajmniej 5 etapów, co jest możliwe w nowszych konstrukcjach, a w praktyce i tak nie spotyka się diesla na bezpośrednim co by kręcił się jak bęzyniak.
właśnie tu kolego jesteś w błedzie bo dzielenie całej dawki na kilka mniejszych wtryśnięć dokonanych podczas jednego suwu pracy ma na celu wyciszenie pracy silnika a nie poprawienie szybkości spalania paliwa bo aby to osiągnąć to trzeba wtrysku dokonać szybko i pod wysokim ciśnieniem dzięki czemu jest lepiej rozpulone dzięki czemu może się szybciej spalić

dlatego silniki typu VP kręcą się szybciej niż PD czy CR( nie mylić z typem silnika TD z przed 1987r ze stajni VW)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt kwie 17, 2009 13:46

arwam, A to niewiedziałem - rispekt :bigok:

[ Dodano: 17 Kwi 2009 13:47 ]
z drugiej strony takim dieslem na bezpośrednim nie dałoby się jeździć, pewnie grzechotałby jak stary transit albo gożej :)



arwam

Post autor: arwam » pt kwie 17, 2009 16:47

t0mal pisze:z drugiej strony takim dieslem na bezpośrednim nie dałoby się jeździć, pewnie grzechotałby jak stary transit albo gożej :)
dokładnie



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » ndz kwie 19, 2009 14:24

do ilu kucy starczy sprzęgło aaz właśnie wymieniłem na nowe i się lekko ślizga



arwam

Post autor: arwam » ndz kwie 19, 2009 23:29

kkolekk pisze:do ilu kucy starczy sprzęgło aaz właśnie wymieniłem na nowe i się lekko ślizga
będzie się słizgać przez jakieś 1500km i przez ten czas radzę jeździć w miarę spokojnie bo jak Ci się okładziny spalę to w razie wady tego egzemplarza nie będzesz miał gwarancji



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn kwie 20, 2009 08:29

arwam, Ty chyba pisałeś kiedyś coś o jakimś czeskim sprzęgle, zdaje się lepszym niż SACHS. Jest to ogólnodostępne w sprzedaży i jaki koszt takiej zabawki? Pasuje pod zamach 210mm?



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 08:46

piori pisze:arwam, Ty chyba pisałeś kiedyś coś o jakimś czeskim sprzęgle, zdaje się lepszym niż SACHS. Jest to ogólnodostępne w sprzedaży i jaki koszt takiej zabawki? Pasuje pod zamach 210mm?
jest ogólno dostępne ja mam docisk Sachsa bo mi tarcze z z rozlecianymi tłumikami drgań skrętnych wymieniali na gwarancji warunkiem było brak śladów przypalenia okładzin o co ciężko było
sprzęgło pasuje bez żadnych przeróbek
poecałbym jednak jakić mocniejszy docisk bo seryjne się wogóle nie wyrabiają zwłaszcza po montarzu turba GT2052V lub pompy 11mm a zwłaszcza po montarzu pompy :jezor:

a wygląda tak:

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn kwie 20, 2009 10:10

a ja tak jeszcze zapytam... po tych "standardowych modach" (pin, fmic, regulacja wszystkiego)
to na piątce przy 3tys. obrotów ile powinien wskazywać prędkościomierz - tak mniej więcej...


Obrazek

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » pn kwie 20, 2009 10:54

Quatro7, jak skrzynia standartowa to cos kolo 120km/h ;)



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn kwie 20, 2009 10:55

no nie stety standart :)
szkoda ze nie chociaz 130 ale trudno.. zawsze to 20km szybciej :P


Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn kwie 20, 2009 11:00

Quatro7 pisze:zawsze to 20km szybciej :P
Szybciej niż... ? Bo te mody wymienione przez Ciebie nie mają wpływu na stosunek obrotów silnika do prędkości. No chyba że modem nazwiemy przypalenie sprzęgła :helm: Jeśli chcesz mieć większą prędkość, to zmiana skrzyni lub kół na takie o większej średnicy. Ale po zmianie kół licznik i tak będzie pokazywał to samo, tylko wzrośnie rzeczywista prędkość.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn kwie 20, 2009 11:02

no teraz mam przy 3tys. 100km/h

ale wydaje mi się ze po modach prędkość powinna też wzrosnąć skoro wzrasta moment i liczba koni..


Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn kwie 20, 2009 11:05

Quatro7, a jak wsadzisz Pudziana na rower, to wolniej będzie pedałował przy tej samej prędkości niż jakiś cherlak? :helm: Sorry za porównanie, ale moc a przełożenia to dwie różne sprawy.



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 11:40

piori pisze:Quatro7, a jak wsadzisz Pudziana na rower, to wolniej będzie pedałował przy tej samej prędkości niż jakiś cherlak? Sorry za porównanie, ale moc a przełożenia to dwie różne sprawy.
dokładnie.
żeby zmieniła Ci się prędkość obrotowa silnika przytej samej prędkości to musiałbyś skrzynię zmienić



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości