Wiatrak sie nie zalacza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DYM3K19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 30, 2008 11:39
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Wiatrak sie nie zalacza

Post autor: DYM3K19 » śr kwie 15, 2009 20:49

Witam mam problem z wlaczaniem sie wiatraka. Napiecie do czujnika od chlodnicy elegancko dochodzi , do silniczka tez, gdy zmostkuje to sie zaczyna krecic. CO moze byc przyczyna ze sam sie nie zalaczy?? czujnik jest na 2 wtyki a przy silniczku od wiatraka sa 3 piny. od srodkowego nic nie odchodzi jest wolny. czujkniczek kupilem nowy, rury sa cieple czyli termostat dziala bo duzy obieg sie wlacza, bo wykrecajac czujnik ucieklo mi spoko plynu chlodniczego. Prosze o podpowiedz. Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 00:19 przez DYM3K19, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
chudi01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:32
Lokalizacja: Przemyśl okolice

Post autor: chudi01 » śr kwie 15, 2009 21:05

A jaka temperatura cieczy chłodzącej ( rury ciepłe to bardzo ogólna odpowiedź) ???
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 21:07 przez chudi01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
DYM3K19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 30, 2008 11:39
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: DYM3K19 » śr kwie 15, 2009 21:10

dokladnie nie znam temperatury ale jak w golfie masz wskaznik nagrzania to wskazowka zaszla az za ta diode ktora informuje o przegrzaniu, czyli napewno bylo ponad 95stopni. Tak sie zagrzal plyn ze az doszlo do lekkiego wycieku tego plynu ze zbiorniczka. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
chudi01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:32
Lokalizacja: Przemyśl okolice

Post autor: chudi01 » śr kwie 15, 2009 21:27

Dioda o której mówisz ( ta pośrodku wskaźnika temp. ) wcale nie jest od przegrzania tylko powinna się świecić np jeżeli nie masz odpowiedniego poziomu płynu chłodniczego ( o ile masz czujnik ) u mnie wentylator załącza się dopiero gdy wskaźnik przekroczy 3/4 skali na wskaźniku ( prawdę mówiąc to załączył mi się może ze 3 razy przez rok użytkowania). tak że próbuj w tym przedziale temperatur czy działa.

A najprościej sprawdź zdejmując wtyczkę z czujnika przy chłodnicy i zmostkuj te piny kawałkiem przewodu . wentyl powinien się załączyć pomimo nieodpowiedniej temperatury cieczy jeśli nie to przeszukaj bezpieczniki...



Awatar użytkownika
DYM3K19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 30, 2008 11:39
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: DYM3K19 » śr kwie 15, 2009 21:32

aha, bo tak jak mi radzisz ze zmostkowaniem to juz probowalem i wiatrak sie kreci , wszystko dziala. Ale powiedz czemu wyciekl mi plyn chlodniczy ze zbiorniczka ?? musiala byc strasznie duza temperatura a wiatrak i tak nie zalaczyl:( pozdrawiam



Awatar użytkownika
chudi01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:32
Lokalizacja: Przemyśl okolice

Post autor: chudi01 » śr kwie 15, 2009 21:53

No to wina musi leżeć po stronie tego czujnika w chłodnicy.
Skoro mostkowałeś jego wtyczkę i wiatrak się kręci tzn. że bezpieczniki są nie przepalone, wiatrak sprawny i reszta instalacji teź, czyli tylko on bruździ :chytry:

Jest jeszcze możliwość obserwacji temperatury cieczy przy pomocy termometru włożonego w zbiornik wyrównawczy - pow. 93-95 stopni powinien załączyć się wentylator - ale nie wiem czy taki znajdziesz, ewentulanie spróbuj jeszcze wykombinować inny egzemplarz czujnika w chłodnicy i wkręć go i sprawdz- nic innego nie przychodzi mi do głowy. :green_fuck:



Awatar użytkownika
DYM3K19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 30, 2008 11:39
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: DYM3K19 » czw kwie 16, 2009 05:59

aha tylkoze czujnik jest calkiem nowy i w 10000% sprawny poniewaz juz go podgrzewalem w domu i widze ze dziala. nie wiem co to moze byc:( moze bedzie najlepiej jak wymienie cala chlodnice z wiatrakiem . pozdrawiam



arwam

Post autor: arwam » pt kwie 17, 2009 23:31

to że płyn wyciekł górą oznacza że go za dużo mogło być
a czujnik u mnie się przez rok użytkowania w moim golfie włączył może z raz a w drugim golfie przez pięć lat ani razu



Awatar użytkownika
corben
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw lut 07, 2008 13:41
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: corben » sob kwie 18, 2009 00:11

A nie masz czasem zapowietrzonego układu? Powietrze w chłodnicy i czujnik nie ma z czego się załączyć. Kiedyś w zastavie tak miałem.
Najlepiej zlać płyn, od nowa napełnić zgodnie z instrukcją i wtedy wszystko wyjdzie.

pozdro


VW Sharan 1.9 TDI 115 KM 2000 r, MK II
CB TTI 770 + Sirio ML-145
Sony GiGaPanel + 10 głośników
Mój SZARIK http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225559

arwam

Post autor: arwam » sob kwie 18, 2009 09:57

corben pisze:A nie masz czasem zapowietrzonego układu? Powietrze w chłodnicy i czujnik nie ma z czego się załączyć. Kiedyś w zastavie tak miałem.
Najlepiej zlać płyn, od nowa napełnić zgodnie z instrukcją i wtedy wszystko wyjdzie.

pozdro
czujnik od wentulatora jest na dole więc nawet gdyby zapowietrzony był to i tak by się załączył w razie potrzeby



Awatar użytkownika
corben
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw lut 07, 2008 13:41
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: corben » sob kwie 18, 2009 10:56

Tak tylko jak mu nadmucha powietrza do chłodnicy to ten czujnik jest w bąblu powietrznym ni nie ma z czego wziąć temperaturę. Tak jak napisałem wcześniej u mnie wtedy pomogło dokładne odpowietrzenie układu.


VW Sharan 1.9 TDI 115 KM 2000 r, MK II
CB TTI 770 + Sirio ML-145
Sony GiGaPanel + 10 głośników
Mój SZARIK http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=225559

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob kwie 18, 2009 11:35

corben pisze:

Tak tylko jak mu nadmucha powietrza do chłodnicy to ten czujnik jest w bąblu powietrznym ni nie ma z czego wziąć temperaturę. Tak jak napisałem wcześniej u mnie wtedy pomogło dokładne odpowietrzenie układu.
a skąd tak dmucha ? No przyjmijmy że w układzie chłodzenia ma zamontowany kompresor to i tak powietrze w chłodnicy magazynowało by sie u góry ( grawitacja) a czujnik jest na dole :-k


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
chudi01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:32
Lokalizacja: Przemyśl okolice

Post autor: chudi01 » sob kwie 18, 2009 22:06

:) dlatego właśnie kocham golfa - czasem taki niby mały problem a ile radości w kombinowaniu :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 118 gości