Jaki to silnik i dlaczego gaśnie?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki to silnik i dlaczego gaśnie?
WITAM!
Od prawie roku jestem BAAARDZO szczęśliwym posiadaczem Golfa II `88 jednak mam mały problem; w sumie to dwa:
1.
Nigdzie nie mogę doszukać się oznaczenia silnka jaki mam w aucie; tzn nie wiem jaki to typ silnika np NZ... itd. Samochód kupiłem już w Polsce i nie posiadam niestety żadnych niemieckich dokumentów. Nie moge doszukać się informacji o tym silniku w żadnej instrukcji, sporo szukałem też w internecie (np linki na forum) i nic. Jest to silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa i katalizatorem ale bez sondy lambda o pojemności 1.3l (w dow. rej. wpisane jest dokładnie 1263 cm3 /40 kW).Jaki to silnik?
2.
Od jakiegoś czasu silnik zaczął gasnąć bez powodu! Dzieję się tak dopiero gdy silnik się nagrzeje; najczęściej na biegu jałowym albo w czasie zniamy biegów tzn w momencie zdjęcia nogi z gazu. Nie zdaża sią to za każdym razem ale zazwyczaj w najmniej odpowiednim momencie. Najbardziej martwi mnie jednak to, że czasami nie można go później uruchomić przez około 10min.Co może być tego przyczyną?
Będę BARDZO wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
dob
Od prawie roku jestem BAAARDZO szczęśliwym posiadaczem Golfa II `88 jednak mam mały problem; w sumie to dwa:
1.
Nigdzie nie mogę doszukać się oznaczenia silnka jaki mam w aucie; tzn nie wiem jaki to typ silnika np NZ... itd. Samochód kupiłem już w Polsce i nie posiadam niestety żadnych niemieckich dokumentów. Nie moge doszukać się informacji o tym silniku w żadnej instrukcji, sporo szukałem też w internecie (np linki na forum) i nic. Jest to silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa i katalizatorem ale bez sondy lambda o pojemności 1.3l (w dow. rej. wpisane jest dokładnie 1263 cm3 /40 kW).Jaki to silnik?
2.
Od jakiegoś czasu silnik zaczął gasnąć bez powodu! Dzieję się tak dopiero gdy silnik się nagrzeje; najczęściej na biegu jałowym albo w czasie zniamy biegów tzn w momencie zdjęcia nogi z gazu. Nie zdaża sią to za każdym razem ale zazwyczaj w najmniej odpowiednim momencie. Najbardziej martwi mnie jednak to, że czasami nie można go później uruchomić przez około 10min.Co może być tego przyczyną?
Będę BARDZO wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
dob
dob
- Prince2005
- Ma gadane
- Posty: 229
- Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:42
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
według mnie jest to NZ, ale sondę powinien mieć.
Ostatnio zmieniony czw sty 05, 2006 21:21 przez Prince2005, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
co do gasniecia auta moze byc wiele przyczyn. swiezy jest temat gdzie ktos rozwiazal sprawe gasnacego auta - i byl to czujnik halla. ale moga tez byc inne powody
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Znalazłem coś podobnego tylko że nie przy aparacie zapłonowy (tzn. rozdzielaczu) ale pod kolektorem ssącym. Rozmiar mniej więcej się zgadza; są do niego podłączone chyba dwa przewody od podciśnienia i jeszcze jakaś wtyczka elektryczna.Żeby to wyciągnąć będzie się trzeba nieźle nagimnastykować; najłatwiej będzie chyba zdjąć kolektor. Czy ten stabilizator jest rozbieralny i czy ewentualnie można go naprawić, bo podejżewam że w sklepie zawołają za nowy ładnych "parę" złotych.Tomasz Żaguń pisze:Jest to takie urządzenie które po wrzyceniu na luz podtrzymuje obroty silnika aby niezgasł.To jest wiekości dwóch baterii r20 i jest w okolicy aparatu zapłonowego .
dob
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Jaki to silnik i dlaczego gaśnie?
Siemka ja mam golfa 1,3 88r oznaczenie mojego silnika to MH gaźnik pierburg 2E3 a to że gaśnie to chyba dysza od wolnych obrotów , a to że nie możesz odpalić to to że jest wilgotny(jechałeś w deszcz albo po mokrej szosie) przynajmniej ja miałem taki kłopot pozdro
Dzięki za zainteresowanie i chęć do pomocy ale pisałem, że mam silnik 1.3 na pełnym wtrysku tak więc sam rozumiesz...Siemka ja mam golfa 1,3 88r oznaczenie mojego silnika to MH gaźnik pierburg 2E3 a to że gaśnie to chyba dysza od wolnych obrotów , a to że nie możesz odpalić to to że jest wilgotny(jechałeś w deszcz albo po mokrej szosie) przynajmniej ja miałem taki kłopot Smile pozdro
pozdrawiam
[ Dodano: Pon Sty 09, 2006 19:05 ]
oznaczenie literowe/pojemność skokowa/średnica cylindra skok tłoka/ilość cylindrów/kW/model auta/lata produkcji/typ silnika/rodzaj zapłonu
NZ/1272/75/72/4R/40/Golf II/Jetta/5/87-7/88/i, kat/VW Digijet
Teoretycznie zagadka "jaki to silnik?" rozwiazana ale tylko teoretycznie...
bo w dowodzie rejestracyjnym pozostaje wpis dotyczący pojemności skokowej - 1263cm3
Znając życie to pani w wydziale komunikacji też człowiek więc pomylić sie mogła...
Dziekuję wszytkim za pomoc!!!
p.s. Wątek pojemności skokowej będę się jadnak starał wyjaśnić
dob
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 256 gości