luz w tylnych kolach
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
luz w tylnych kolach
witam od jakiegos czasu slysze lekkie pukanie z tylu w zawieszeniu i mam do was pytania :
1) czy wina pukania moze lezec po stonie wyrobionych lozysk w tylnych kolach , kola jak sie podniesie auto i chwyci sie u gory i nadole maja wyczowalny luz , luz ten byl juz korygowany 2 razy ale nie wiele to pomagalo , gdy auto stoi kolami na zimi i poruszam kolem od gory takze wyczowalny jest luz w prawym i lewym kole , czy to moze byc powodem pukania z tylu nawet na wmiare prostej dordze ?
2) czy tylne kola powinny byc ustawione rowno czyli tak | | bo u mnie tylne kola wygladaja tak / \ patrzac od tylu auta
3) czy jesli dociaganie starych lozysk nei pomaga jesli chodzi o ten luz czy nowe lozyska pomoga ?czy to moze juz zluzyte piasty sa przyczyna tego luzu ?
4) czy lekko zwichrowna tarcza moze byc przyczyna bicia kierownicy ? dodam ze podczas hamowania dragnia nie ma kola wywzalone kilkanascie razy na alusach i zimowkach jest to samo zbierznosc i geometria robione amorki z przodu wymienione i lozyska u gory w miskach amortyzatora tez
1) czy wina pukania moze lezec po stonie wyrobionych lozysk w tylnych kolach , kola jak sie podniesie auto i chwyci sie u gory i nadole maja wyczowalny luz , luz ten byl juz korygowany 2 razy ale nie wiele to pomagalo , gdy auto stoi kolami na zimi i poruszam kolem od gory takze wyczowalny jest luz w prawym i lewym kole , czy to moze byc powodem pukania z tylu nawet na wmiare prostej dordze ?
2) czy tylne kola powinny byc ustawione rowno czyli tak | | bo u mnie tylne kola wygladaja tak / \ patrzac od tylu auta
3) czy jesli dociaganie starych lozysk nei pomaga jesli chodzi o ten luz czy nowe lozyska pomoga ?czy to moze juz zluzyte piasty sa przyczyna tego luzu ?
4) czy lekko zwichrowna tarcza moze byc przyczyna bicia kierownicy ? dodam ze podczas hamowania dragnia nie ma kola wywzalone kilkanascie razy na alusach i zimowkach jest to samo zbierznosc i geometria robione amorki z przodu wymienione i lozyska u gory w miskach amortyzatora tez
- Bbrutus (Burex)
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
- Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
- Kontakt:
1) moga byc wybite tuleje na belce, i tak jak piszesz łożyska również,
Posłuchaj podczas jazdy czy łożyska nie chucza.
2) Kola chyba powinny być prosto podnieś cały tył, być może ze belka jest już troszkę zmęczona od eksploatacji,
3)możesz również sprawdzić czy oska (czop) nie jest wytarty, tez może być przyczyna luzów na łożyskach
4)Może być tarcza
Tak zakładam, ale oczywiście mogę się mylić
Pozdrawiam
Brutus
Posłuchaj podczas jazdy czy łożyska nie chucza.
2) Kola chyba powinny być prosto podnieś cały tył, być może ze belka jest już troszkę zmęczona od eksploatacji,
3)możesz również sprawdzić czy oska (czop) nie jest wytarty, tez może być przyczyna luzów na łożyskach
4)Może być tarcza
Tak zakładam, ale oczywiście mogę się mylić
Pozdrawiam
Brutus
>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<
wydaje mi sie ze to luz w kole nie w belce bo jak na podniesionym aucie ruszam kolem bez zadnego wysilku czuje ze kolo przeskakuej na piascie , mysle zeby wyczuc luz w bele trzeba uzyc wieszej sily niz przez lekkie poruszanei kolem? jak auto stoi na zimei to jak ruszam jednym kolem to czuje luz i odrazu czuje ze drugie kolo tez sie ruszaBbrutus (Burex) pisze:moga byc wybite tuleje na belce, i tak jak piszesz łożyska również,
Posłuchaj podczas jazdy czy łożyska nie chucza.
moze wypowie sie jeszcze ktos w jaki sposob kola powinny prawidlowo by ustawione ?Bbrutus (Burex) pisze:Kola chyba powinny być prosto podnieś cały tył, być może ze belka jest już troszkę zmęczona od eksploatacji,
falla_x tutaj masz opisane jak powinno być dokręcane łozysko koła tylnego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
tak nie powinno byćfalla_x pisze:jak auto stoi na zimei to jak ruszam jednym kolem to czuje luz i odrazu czuje ze drugie kolo tez sie rusza
...
misiek10111, wiem jak sie prawidlowo powinno dokrecac srube ale mimo tego nie wiem skad odrazu taki luz sie wziol na 2 kolach zapewne te lozyska sa od nowosci w tym ucie moze poorsotu sie juz wziely ozklekotaly , ale nie wiem czy i piasta czy czop jak to sie to tam fachowo nazya nie jest bardzo wytarta ? jak to sprawdzic ?
jak naprosciej sprawdzic tuleje tylne belki sporo czytalme o tym na forum ale nikt nie napisal jakiejs konkretnej metody sprawdzenia jedni mowia ze trzeba kolo popychac tylne od tylu i sprawdzic czy ma luz a inn ze trzeba wziac jakiegos wielkeigo draga i cos tam popychac pod autem i zobaczyc czy nie ma luzu na tuleji ale co tam popychac? wsadzic jakiegos draga miedzy belka a podloge ? nie wystarczy jak sie dajmy nato uwiesze na belce i zaczne nia poruszac ?
jak naprosciej sprawdzic tuleje tylne belki sporo czytalme o tym na forum ale nikt nie napisal jakiejs konkretnej metody sprawdzenia jedni mowia ze trzeba kolo popychac tylne od tylu i sprawdzic czy ma luz a inn ze trzeba wziac jakiegos wielkeigo draga i cos tam popychac pod autem i zobaczyc czy nie ma luzu na tuleji ale co tam popychac? wsadzic jakiegos draga miedzy belka a podloge ? nie wystarczy jak sie dajmy nato uwiesze na belce i zaczne nia poruszac ?
- Bbrutus (Burex)
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
- Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
- Kontakt:
Jak będziesz miał wybite tuleje (ja u siebie właśnie mam jutro będę robil) to nawet na mniejszych nierównościach słychać stukanie i to bardzo głośne.
Zdejmij tynie kolo i zobacz jak wyglądają łożyska, a oska (czop) jak jest wytarty to bedzie wszystko widać.
miałem przypadek w seacie ze już w bębnie wióry leżały jak rozebrałem kolo.
Pozdrawiam
Zdejmij tynie kolo i zobacz jak wyglądają łożyska, a oska (czop) jak jest wytarty to bedzie wszystko widać.
miałem przypadek w seacie ze już w bębnie wióry leżały jak rozebrałem kolo.
Pozdrawiam
>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<
Bbrutus (Burex), wlasnei wrucilem z garazu pod ten lany poniedizalek zdiolem sobei kola i dokrecilem lekko sruby , na tyle zeby jeszcze podkladka sie przesowala i zeby kolo wmiare lekko sie obracalo, stukanie i luz zniwelowany zosal w jednym kole do 0 a w drugim jeszcz ejest minimalny ale to itak 100% lepiej niz bylo , tylko ciekaw jestem czy to bylo powodem lekkiego popukiwania w tylnym zwieszeniu ?
Bbrutus (Burex), powied zmi jak masz padniete tuleje belki to oprucz pukania jeszcze jakos da sie sprawdzic je namacalnnie ? , podobno jak auto jest obciazone i jedize nap 4 osoby i sie jedzie po neirownosciach to najbardziej puka ? jak jechalemostatnio w 4 osoby to nie slyszalem zadnego pukania
Bbrutus (Burex), powied zmi jak masz padniete tuleje belki to oprucz pukania jeszcze jakos da sie sprawdzic je namacalnnie ? , podobno jak auto jest obciazone i jedize nap 4 osoby i sie jedzie po neirownosciach to najbardziej puka ? jak jechalemostatnio w 4 osoby to nie slyszalem zadnego pukania
- Bbrutus (Burex)
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
- Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
- Kontakt:
Taka byla moja koncepcja, ale jezeli nie stuka to znaczy ze sa ok,u mnie to jeszcze sprawdzali jak podniesli auto i ruszali kolami gora, dol, prawo lewo,
Ja jak jade sam to mam stukanie a co dopiero w cztery osoby;),
Czyli dokreciles lozyska i jest wszystko ok??
Pozdrawiam
Ja jak jade sam to mam stukanie a co dopiero w cztery osoby;),
Czyli dokreciles lozyska i jest wszystko ok??
Pozdrawiam
>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<
- Bbrutus (Burex)
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
- Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
- Kontakt:
podłącze się do tematu. czy w mk2 jest takie samo rozwiązanie. pytam poniewaz dzisaij uslyszalem ze cos mi stuka w rejonach tylnego lewego koła. jak wyszedlem z auta chwycilem koło od gory to wyczulem delikatny luz(na obu). przyznam się szczerze ze jeszcze nawet nie zagladałem co jak jest rozwiazane ;p
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 242 gości