Uszczelka pod głowicą i ZONK - potrzebna pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Uszczelka pod głowicą i ZONK - potrzebna pomoc

Post autor: 15XI80 » pt kwie 17, 2009 19:50

Koleżanki, koledzy, bracia i siostry, co prawda nie o VW chodzi, ale potrzebna mi pomoc techniczna.

Otóż zakupiłem żonie autko- Renault Megane I, 1,6 8v, benzyna. Wszystko ślicznie, pszczółeczka, w środku cichutko, jednym słowem bajer. :bigok:

Po pewnym czasie okazało się, że wymienić trzeba uszczelkę pod głowicą, pociła się olejem. Wstawiliśmy do serwisu i od tego momentu zaczęły się schody. Wymienili uszczelkę, oddali auto- wczoraj. Pierwsze co- zaczęła piszczeć pompa paliwa- powiedzmy zbieg okoliczności. Ale zaraz potem auto zaczęło dymić trochę na biało, skakać na obrotach (500-1000) i się grzać. Plus układ nieodpowietrzony- płyn bulgotał. Ponowne odwiedziny w "serwisie"- gadki szmatki że to nie ich wina etc. i ponowne odpowietrzanie (niestety z uwagi na pracę wszystkim zajmuje się żona i to ona jeździ od wczoraj po mechanikach). Układ dalej bulgocze, ale mniej. Wyjazd do innego mechaniora- diagnoza że albo bierze olej, albo spala płyn chłodniczy. Pierwsze raczej można wykluczyć, pozostaje więc kwestia płynu. Po przejechaniu ok. 30 km na zbiorniczku ubyło 2-3 cm od kreski (był zalany do kreski max). Kazał rano dawać ogrzewanie na maksa, żeby układ odpowietrzył się całkiem i przejechać ok. 100 km żeby sprawdzić, ile płynu ubędzie.

I teraz pojawia się pytanie- co tu kurde mole robić? Gdzie szukać przyczyny?

Wielkie dzięki za odpowiedź i pomoc. Niejednokrotnie przekonałem się, że na ludzi z naszego forum można liczyć.

Pozdr!



Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » pt kwie 17, 2009 19:53

Cockney pisze:co tu kurde mole robić?
nie chce byc nie grzeczny ani zarozumiały ale sprzedac to autko. z francuzami tak jest. zawsze cos.


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt kwie 17, 2009 19:58

najpierw to się upewnij czy masz tą nową uszczelke głowicy , dobrze zrobioną , bo wydaje mi się że nie



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt kwie 17, 2009 20:00

moim zdaniem zostala zalozona uszczelka slabej jakosci lub glowica nie byla sprawdzona czy jest prosta badz niechlujny montaz i podejrzewam ze bez ponownego zdjecia glowicy nic z tego nie bedzie


Obrazek

McViRR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 19:53
Lokalizacja: NorthCost

Post autor: McViRR » pt kwie 17, 2009 20:01

miś fazi pisze:najpierw to się upewnij czy masz tą nową uszczelke głowicy , dobrze zrobioną , bo wydaje mi się że nie
racja, z twojego opisu wynika że w serwisie lekko mówiąc "skopali"



greg

Post autor: greg » pt kwie 17, 2009 20:06

Cockney, jednym słowem nie splanowana głowica lub zła uszczelka pod głowicą lub źle dociągnięta - nie ma wyjścia - trzeba zwalać głowicę ponownie - bulgotanie płynu + jego ubytek = pęknięta głowica lub nierówna powierzchnia lub do wymiany uszczelka



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt kwie 17, 2009 20:10

często sie zdarza że w serwisie robią to praktykanci



B_U_A
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 00:26
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: B_U_A » pt kwie 17, 2009 20:14

greg pisze:Cockney, jednym słowem nie splanowana głowica lub zła uszczelka pod głowicą lub źle dociągnięta - nie ma wyjścia - trzeba zwalać głowicę ponownie - bulgotanie płynu + jego ubytek = pęknięta głowica lub nierówna powierzchnia lub do wymiany uszczelka

Tak jak kolega powiedzial wiecej opcji raczej niema. Uszczelka to nie klocki do wymiany. to ze to robil serwis to nieznaczy ze dobrze. Ja czasami poprawiam takie rzeczy po serwisach, ostatnio robilem golfa 1.4 02'' po wymianie uszczelki bo pierdzial i buczyl a okazalo sie ze nie zalozyli uszczelki od kolektora wydechowego tylko pasta posmarowali ktora sie wykruszyla ale powiedzieli ze to nie ich wina. hehe

[ Dodano: 17 Kwi 2009 20:15 ]
greg pisze:Cockney, jednym słowem nie splanowana głowica lub zła uszczelka pod głowicą lub źle dociągnięta - nie ma wyjścia - trzeba zwalać głowicę ponownie - bulgotanie płynu + jego ubytek = pęknięta głowica lub nierówna powierzchnia lub do wymiany uszczelka


NiEdIeLnA PrAcA W SyF SiE ObRaCa

Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Post autor: 15XI80 » pt kwie 17, 2009 20:52

Co radzicie- robić test 100 km czy od razu wstawić do innego warsztatu na tą samą robotę?



McViRR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 19:53
Lokalizacja: NorthCost

Post autor: McViRR » pt kwie 17, 2009 20:54

Cockney pisze:Co radzicie- robić test 100 km czy od razu wstawić do innego warsztatu na tą samą robotę?
ta sama robota, splanuj głowicę, nowe uszczelki i przy okazji olej i płyn chlodnicy
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 20:55 przez McViRR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rafalek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:14
Lokalizacja: ełk

Post autor: rafalek1 » pt kwie 17, 2009 21:29

HAHAH typowe... :bigok: W serwisie założyli ci inną uszczelkę niż powinni bo do tego silnika idą bodajże trzy rodzaje a różnią się TYLKO OTWORAMI KANAŁÓW podobnie jest w uszczelce 1.8 MKII wracaj do serwisu pofatyguj się sam bo już pewnie i tłokom się dostało albo i zaworom bo płyn w cylindrze jest na 90% Pojedziesz do nich to poczekaj i żebyś był przy zdjęciu głowicy a zobaczysz (jestem pewien na 100%) że otwory w uszczelce różnią się od otworów w bloku. A temu jestem pewien bo miałem identyczny przypadek tylko że ja wymieniałem sam to i nerwów mniej było... POWODZENIA :okej: :okej: jeśli będą mieli wątki to powiedz że podjedziesz do R.P.K od razu wtedy miękną
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 21:30 przez rafalek1, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r1.fodey.com/1858b6ed1e27e4ef999a854e2e9d52c1b.1.gif[/img][/url]

WSZYSTKIE SPRAWY JAKIE ZAŁATWIAŁEM NA FORUM W OSTATNIM CZASIE SĄ AKTUALNE ALE NA CHWILĘ NIE MAM ZA BARDZO CZASU....

dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Re: Uszczelka pod głowicą i ZONK - potrzebna pomoc

Post autor: dnadna » pt kwie 17, 2009 21:55

z twojego opisu wynikają 2 rzeczy : może po prostu ktoś ci sprzedał auto trafione ....
a w tym "serwisie" to potraktowali cię przepraszam ale zwyczajnie po chamsku , jak można wciskać jakiś kit o podkręcaniu ogrzewania , odpowietrzaniu itp przecież ewidentnie zwalili robotę patałachy ja bym pozabijał buraków .
U mnie kiedyś po wymianie uszczelki wielki ku...a "mechanik" oddal samochód który nie chodził na jednym garze ... twierdził że jest jak trzeba ... i miał tylko szczęście że w szale go nie pobiłem chama jednego , okazało się że nie dotarł zaworów , które prawdopodobnie pozamieniał i był przedmóch ,, tacy to fachowcy naprawde trzeba być czujnym na każdym kroku
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 22:02 przez dnadna, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » pt kwie 17, 2009 22:15

serwis renówki to najgorsze dziadostwo wszystko potrafią zepsuc i potem ze niby nie ich wina lepiej znaleźć mechaniora prywatnego..


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » pt kwie 17, 2009 22:35

ale zabulił pewnie słono a oni mu liche odwalili ...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 243 gości