Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 17, 2009 07:05

PinkFloyd pisze:do 98.06 nie miały turbiny VNT, powyzej tego roku weszły silniki w 90KM o oznaczeniu ALH i juz zawsze w każdej wersji MKIV TDI były juz turbiny o zmiennej geometrii. Czyli tylko 1,5 roku produkoano zwykłe turbawki.
no nie do końca to jest prawda, po tej dacie weszły do krótkiej produkcji silniki o oznaczeniu ANU i były to silniki 90 KM na pompowtryskach i w nich też montowano turbiny WG a nie VNT a było to w roku 1999. - (taki mały wyjątek).


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt kwie 17, 2009 07:45

Sztomel pisze:
PinkFloyd pisze:do 98.06 nie miały turbiny VNT, powyzej tego roku weszły silniki w 90KM o oznaczeniu ALH i juz zawsze w każdej wersji MKIV TDI były juz turbiny o zmiennej geometrii. Czyli tylko 1,5 roku produkoano zwykłe turbawki.
no nie do końca to jest prawda, po tej dacie weszły do krótkiej produkcji silniki o oznaczeniu ANU i były to silniki 90 KM na pompowtryskach i w nich też montowano turbiny WG a nie VNT a było to w roku 1999. - (taki mały wyjątek).
Tak zgadza sie ale to marginalny silnik , nawet roku nie był produkowany, wyprodukowano w MK IV tylko ok 1100 sztuk



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pt kwie 17, 2009 07:53

jakie jest turbo w golfie 1,9 TDI 74 kw AXR 2002
KKK zmienna geometria


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

Post autor: stanislawski » pt kwie 17, 2009 07:57

tobi1111 pisze:jakie jest turbo w golfie 1,9 TDI 74 kw AXR 2002
W moim AXR 74kW 2002 jest turbina ze zmienną geometrią Garret T3 - z tego co pamiętam z opisu na obudowie (parę postów wyżej identyczna jak na zdjęciu z silnika ATD - bo te silniki niewiele się różnią).
Przed regeneracją wyglądała identycznie jak na zdjęciach i objawy też były tak, jak tam opisywane.
Regenerowałem wysyłając wymontowaną do Reg-Mot Mielec - na razie (odpukać) śmiga jak miło. Notlauf = historia.


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Awatar użytkownika
Dzordz-VwBora
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 12:09
Lokalizacja: Newcastle Upon Tyne - UK / Modliborzyce (Lubelskie)
Kontakt:

Post autor: Dzordz-VwBora » pt kwie 17, 2009 08:39

Sztomel pisze:
no nie do końca to jest prawda, po tej dacie weszły do krótkiej produkcji silniki o oznaczeniu ANU i były to silniki 90 KM na pompowtryskach i w nich też montowano turbiny WG a nie VNT a było to w roku 1999. - (taki mały wyjątek).
I Kto by pomyślał, że 90 Konne silniki też były na pompo wtryskach.
Ciekawe rozwiązanie się wydaje, ciekawe dlaczego powstało zaledwie 1100 sztuk :goof: i tak szybko wycofano tą ofertę silnikową z produkcji...


Morał z historii krótki, lecz nie wszystkim znany... Jak nie ma warunków nie zapier*alamy! :)
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » pt kwie 17, 2009 09:49

PinkFloyd pisze:
Wg mnie VNT15 ma mocny wirnik i wiecej wytrzyma niz zwykła z AGR ( leprzed do modów ) ale w VNT sa problemy tylko z zawieszajacymi sie kierowniczkami i stąd takie opinie. Po wycieciu kata i przeganianiu autka nie ma problemu z tymi turbawkami. Znam ludzi co maja na nich 300 tys km bez żadnego notlaufa. Po prostu VNT nie lubi jazdy miejskiej, a AGR to wszystko jedno.
dokładnie...też znam takich co mają i więcej nalatane i wszystko ok tyle że jeżdżą głównie po trasie...daj babie coś z VNT.....zobaczysz jak długo turbo pożyje :bigok: :grin:



dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Post autor: dhaiver » ndz kwie 19, 2009 11:38

Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 22:27 przez dhaiver, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz kwie 19, 2009 12:42

Do ALH śmiało podejdzie turbo od ARL-a.Trzeba tylko zastosować szybko złączkę na zimnej muszli.Jeżeli mierzysz w około 160 koni to będzie w sam raz.
Bo jak chcesz mniej,czyli około 140-150,to od ASZ-ta(130koni) będzie odpowiednia.


AFN 165,5@380,8

dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Post autor: dhaiver » pn kwie 20, 2009 21:20

Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 22:26 przez dhaiver, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 20, 2009 21:54

Wczoraj czyściłem turbinke i powiem wam panowie było co czyścić,może ktoś z was się orientuje jaka większa turbinka by pasowała do alh,można by pomału sie za taką rozglądać i nastepnym razem wymienić ustrojstwo
zapodaj chociaż GT2052V
tylko przejście z kawałka grubej blachy zrobić i wsio pasuje. :bigok:



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » ndz kwie 26, 2009 17:43

Zna ktos wydajnosc tej K03 z AGR?
Po programie albo programie+216?
Czy wyniki sa slabsze niz na VNT?



arwam

Post autor: arwam » ndz kwie 26, 2009 19:47

kompot,

jak chcez coś łatwego do wysterowania i łatwego w montarzu to zapodaj K24 lub T3 z 1.6 TD i będziesz naprawdę zadowolony.



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » ndz kwie 26, 2009 22:24

Jak juz zmieniac to na VNT, po prostu zastanawiam sie nad roznica jaka by wystapila u mnie po wirusie lub wirusie i wtryskach, a wynikami jakie ogladam na forum w 90 z VNT.



ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » ndz maja 24, 2009 12:43

Witam. Panowie zabrałem sie za czyszczenie swojej nowo nabytej turbinki, gdyż w moim aucie dodam, że po wymianie komletnego silnika, przeprowadzonej przez "światowej" klasy fachowca( koleś zamiast wstawić turbo od alh wstawił od agr i po tym łapie muła), a ja chciałbym być pewien, że po jakimś czasie nie musiałbym demontować turbawki, żeby ją czyścić. No i mam spory problem. Za cholerę nie mogę rozpołowić części gorącej. Wczoraj psiknąłem sporo WD40 z nadzieją, że to coś pomoże. Przeczekałem całą noc i nic. Macham z uwagą tym młotkiem i nic. Teraz to już nawet się go boję używać, z obawy, że mogę coś uszkodzić. Dodam, że mam swoje stare turbo z uszkodzonego silnika i z nim nie miałem większych problemów z rozpołowieniem. Trzy puknięcia i poszło. Posłużyło mi także do celów przyuczających:), dlatego zabrałem się za czyszczenie "nowego". Dodam, że w turbinie łopatki chodzą bez wiekszych problemów, także gdy wciągam powietrze przez gruszkę jest widoczny ruch mamienia gruszki. Czy w takim razie przed montażem czyścić turbo i jak je otworzyć, żeby nic nie uszkodzić( może jest jakiścdobry preparat), czy bez stresu montować jż w aktualnym stanie?? Z góry wielkie dzięki za porady.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 130 gości