Niedomykajacy sie waste gate

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Niedomykajacy sie waste gate

Post autor: Roggi » czw kwie 16, 2009 19:39

1z

Wczoraj mechanior po diagnozie vagiem dumnym glosem oznajmil mi,ze zawor sterujacy turbina moze nie pracowac poprawnie i dlatego auto nie zbiera sie juz tak dobrze z niskich obrotow.Czesc spalin od razu jest kierowana do wydechu zamiast na wirnik (chyba nic nie pokrecilem).
Zaproponowal zeby wykrecic turbine i oddac do piaskowania co bedzie w sumie troszke kosztowalo.
Jest jakas alternatywa?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw kwie 16, 2009 20:38

Roggi pisze:Zaproponowal zeby wykrecic turbine i oddac do piaskowania co bedzie w sumie troszke kosztowalo.
co!!!.
jak zawór zły to do wymiany lub próbować wyczyścić, a nie od razu turbo piaskować, możesz od spodu rozruszać sztangą trochę.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw kwie 16, 2009 21:20

Roggi, jakbys pokazal logi grupy 11 to by naswietlilo sprawe :P
Mozesz zdjac niebieski przewod idacy z n75 i sie przejechac ostroznie dodajac gazu bo teraz klapa wastegatu nie bedzie sie w ogole ruszala. Jesli auto wpadnie w notlaufa z powodu przeladowania to wymien niebieski wezyk. 10zl i u mnie pomoglo ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

arwam

Post autor: arwam » czw kwie 16, 2009 22:42

Roggi, może byż też taka sytuacja że gniazdo zaworu upustowego jest wypalone i objaw będzie taki sam że z dolnych obrotów nie chce iść



jaro31181
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 10:24
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Post autor: jaro31181 » pt kwie 17, 2009 07:12

Witam ten twój"pseudo"mechanik moze sam sie wypiaskować...dla turbo to tylko zaszkodzi...no chyba ze sie myle poczekja na opinie innym fachowców z forum..pozdro



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt kwie 17, 2009 07:20

jaro31181 pisze:Witam ten twój"pseudo"mechanik moze sam sie wypiaskować...dla turbo to tylko zaszkodzi...no chyba ze sie myle poczekja na opinie innym fachowców z forum..pozdro
pewnie chodziło o wyczyszczenie turbiny.
Przy regeneracji piaskuja sie turbo w takich małych piaskarkach , piach jest drobniutki . pewnie o to chodziło. Pytanie tylko czy jest taka potrzeba :chytry:
Ja radziłbym zrobić te logi ....


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » pt kwie 17, 2009 07:25

Jak przygazuje to z okolic turbiny unosza sie drobinki pylu,a podczas jazdy na 4 i 5 biegu slychac gwizd z okolic sprezarki,ale tylko przy mniejszych temperaturach na zewnatrz badz dopoki nie przejade kilkunastu km i silnik nie zlapie 90 stopni.Pozniej pewnie powietrze w dolocie sie nagrzewa przez dopyw cieplego strumienia z odmy.W kazdym badz razie jak jest cieplo jak teraz na zewntarz to zadnego swistu nie ma.
Mozesz zdjac niebieski przewod idacy z n75 i sie przejechac ostroznie dodajac gazu bo teraz klapa wastegatu nie bedzie sie w ogole ruszala. Jesli auto wpadnie w notlaufa z powodu przeladowania to wymien niebieski wezyk. 10zl i u mnie pomoglo
To nie jest igranie z ogniem troche :jezor: ?
Nie rozwale dmuchawy skoro n75 nie bedzie mogl upuscic spalin napedzajacych wirnik?Mam pomke z miernikiem cisnienia i w kazdy z tych wezykow odpowiednio duze zapodalem.Niebieski nic a nic nie przepuscil ( na wylaczonym silniku dzialalem).



arwam

Post autor: arwam » pt kwie 17, 2009 10:16

Roggi,

niebieski wężyk podłącz poprstu do kolektora i będziesz widzał ale w przypadku nie domykającego się WG to nie pomoże bo bo turbo nie pompyje przy niskich obrotach a nie przeładowywuje.
Gorącą muszlę można piaskować i nic się nie stanie pod warunkiem że ją zdemontują z turbo bo wtedy jak siepył dostanie do wirników to już nie wesoło by było



Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » pt kwie 17, 2009 18:00

Orientuje sie ktos moze ile kosztuje nowy WG?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt kwie 17, 2009 20:04

Roggi pisze:Orientuje sie ktos moze ile kosztuje nowy WG?
konkretnie co masz na myśli????, n75 czy sam mechaniczny zawór w turbinie???, czy gruszkę??
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 20:04 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości