sprężanie silnika 1.6 PN
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
sprężanie silnika 1.6 PN
witam.mam pytanie,czy moje 1,6 może mieć sprężanie 12-12-11-9,5. a jeśli tak to dlaczego bo z tego co pamiętam fabryka dała po 10,5 .zaznaczam,że silnik nie wygląda na robiony i sprawuje się całkiem zacnie. z góry dzięki za każde info. pozdrawiam
kwietek pisze:Tak jak pisze krzycho85, dopuszczalna różnica sprężania pomiędzy najleprzym a najsłabszym cylindrem to 20%. W tym wypadku jesteś dokładnie na granicy, też zalecam próbę olejową. A nie przegrzałeś kiedyś silnika ?
raczej nie przegrzałem chyba ,że poprzedni właściciel u którego ten silnik siedział w jego dwójce. poza tym u tamtego gościa silnik jeżdził na LPG ale to chyba żadne info. póki co motorek tylko cyka i delikatnie olejek łyka
ps. może mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?
Polega na wlaniu małej ilości oleju do cylindra i pomiaru sprężania. Jeśli sprężanie jest większe niż przy pomiarze bez oleju to pierścionki kaput, jeśli wynik się nie zmieni to głowica do robotymoże mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 22:13 przez krzycho85, łącznie zmieniany 1 raz.
krzycho85 pisze:Polega na wlaniu małej ilości oleju do cylindra i pomiaru sprężania. Jeśli sprężanie jest większe niż przy pomiarze bez oleju to pierścionki kaput, jeśli wynik się nie zmieni to głowica do robotymoże mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?
więc jaki ma być wynik tej próby żeby było dobrze bo z tego co mi napisałeś to i tak i tak jest lipa
Jeśli wynik próby olejowej na cylindrze gdzie jest teraz 9,5 bar okaże się być 11-12bar to szykuj sie na wymiane pierścieni (dobrze jest razem przejrzeć głowicę). Jeśli natomiast wynik będzie nadal 9,5 - 10bar to trzeba sie wziąć za robienie głowicy a pierścionki zostawić. Ciśnienie jakie masz na pozostałych cylindrach jest OK
Dzięki za info Panowie.Na razie będę jeździł tak a myślę,że będzie raczej głowica do zrobienia bo troszkę oleju pobiera a dymku za nim nie widać.Ale to nie jest żadna diagnoza w sumie. A tak w ogóle to i tak mam zamiar swapować golfinę. Tylko jeszcze nie wiem czy dieselek czy benzynka. Dzięki jeszcze raz za poradę i pozdro dla was
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 306 gości