Gotujący sie płyn hamulcowy, jak zaradzić ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

malzyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lis 06, 2008 09:24
Lokalizacja: Głubczyce

Gotujący sie płyn hamulcowy, jak zaradzić ?

Post autor: malzyk » ndz kwie 12, 2009 17:06

Witam, żona mojego ojca weszła w posiadanie golfika 1.4 benzynka... Autko nawet dynamiczne (skrzynia 4 biegowa, auto używane w mieście więc wystarcza jak dla kobiety)
Problem jest jeden. Wziełem sobie ostatnio golfika na "testy" no i przy troszke dynamiczniejszej jeździe z dość częśtym używaniem hamulców, przyspieszaniem etc. (mocno mi sie spieszyło, jechałem drogą nie uczeszczaną a zawieszenie standardowe czyli musiałem troche cisnąć te hamulce zeby nie wylądowac w rowie) poczłem zapach typu... Elektrody spawalniczej. hamulce momentalnie prawie nie działały. dojechałem do mechanika i okazało sie że zagotowałem płyn hamulcowy i praktycznie nowe klocki popękały (chyba temperatura bo powiem szczerze ze momentami przesadzałem). Teraz moje pytanie, czy wentylowana tarcza coś pomoże w kwesti gotowania płynu? Klocki są nowe i z tym sie nie martwie bo zamawiając nowe tarcze zamówiłem opdrazu wentylki... Bo ale ten płyn? (pewnie mnie ktoś wyśmieje, jak można zagotować płyn w 1.4 :d)



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz kwie 12, 2009 17:29

Płyn się zagotował bo jest stary. Hydrol bardzo absorbuje wilgoć. Przez to traci swoje właściwości i szybko wrze. Wymień płyn i po kłopocie. Według serwisówki powinno się to robić co 2 lata.

[ Dodano: 12 Kwi 2009 17:32 ]
malzyk pisze:Teraz moje pytanie, czy wentylowana tarcza coś pomoże w kwesti gotowania płynu?
Pomoże Ci w kwestii lepszego hamowania ( lepiej odprowadzane ciepło). A co do gotowania hydrolu to tak jak napisałem wcześniej.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » ndz kwie 12, 2009 18:48

Wymiana na D.O.T.-4 rozwiaże problem



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz kwie 12, 2009 19:26

To jest wina że hamulce na tylną oś nie biorą a wszystko idzie na przednie hamulce aż tarcze będą czerwone.Sprawdzić czy korektor jest w porządku.



weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » pn kwie 13, 2009 09:49

Wyhamowanie z dużej prędkości kilka razy pod rząd, może spowodować nawet dymienie opisane przez Ciebie w pierwszym poście.
Nawet płyn ma swoją granicę. Może zbyt gwałtownie kilka razy depnełeś... bo się śpieszyło - ja przynajmniej tak miałem już 2 razy. Wymiana płynu pomogła nieznacznie. Podczas normalnej i spokojnej jazdy takie rzeczy świadczą o wadliwym działaniu układu hamulcowego spowodowanego płynem (za dużo wody wchłoną) lub jak kolega wyżej pisze korektor albo nawet same okładziny gorszej jakości.


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn kwie 13, 2009 10:20

kupuj klocki i tarcze lepszej jakości i problem minie



malzyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lis 06, 2008 09:24
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: malzyk » czw kwie 16, 2009 15:41

No więc tak... Moja tamtejsza jazda nie miała nic wspólnego z normalną, deptałem tak ze tarcze az swieciły :/ Generalnie ile mozna bylo tyle wyciągnełem (oczywiście w granicy zdrowego rozsądku) no i... klops :) Nie będe kupował wyczynowych klocków do samochodu który stricte sie do tego nie nadaje, tarcze wentylowane i nowy płyn będą napewno, klocki nowe ale zwykłe ponieważ tak jak napisałem poprzednie popękały od temperatury i nic z nich nie zostało :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw kwie 16, 2009 16:27

Miałem kiedyś podobną sytuację w astrze 1.4, ostra jazda na pustych, krętych drogach, później wylot na ekspresówkę, ekspresówką jakieś 2km i zjazd...przed zjazdem hamowałem dosyć późno, hamulce prawie nie zareagowały, z kół poszły kłęby dymu i musiałem pojechać prosto.
Tak jak poprzednicy piszą, wymień płyn, tarcze wentylowane też możesz założyć, ja do siebie też będę takie pakował jak dojadę te co mam teraz:)



Awatar użytkownika
Racer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
Lokalizacja: WR RACER
Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
Silnik: PF

Post autor: Racer » czw kwie 16, 2009 20:32

Wymiana płynu hamulcowego co 2 lata i sprawdź działanie hamulców czy tył bierze bo jesli przod sie grzeje za bardzo tzn ze tył nie dziala za dobrze albo blokuja zaciski przednie...


Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » czw kwie 16, 2009 20:50

jesli zamówiłes tarcze wentylowane to zamów odrazu klocki bo do tarcz wentylowanych idą klocki 15mm a do zwykłych 19 mm wiec jesli chcesz załozyc wentyle to ci sie to nie zmiesci w zacisk :bigok: proponuje tez zmienic płyn tak jak koledzy wyzej mówią i sprawdzic hamulce z tyłu :bajer:



dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » czw kwie 16, 2009 20:54

na taką jazde to kup sobie tarcze ceramiczne zaplacisz tyle
co za golfa ale ci sie nie beda gotowały



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 460 gości