Temp. płynu chłodzącego, 80 stopni na maxa w czasie jazdy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Temp. płynu chłodzącego, 80 stopni na maxa w czasie jazdy
Ja z kolei w swoim mk3 uzyskam 90 stopjni tylko w korku lub przy 150km/h. Z reguły max. to 80 stopni Nawet w ciepłe dni podczas jazdy. Dziwi mnie to, bo w mk2 temp. pięknie się zbierała- zima czy lato... Płyn mam ori nowy, a chłodnicę wymieniłem. Jak sie okazało chłodnica jest prawie że identyczna jak stara (która wymieniłem), wszystkie wymiary oraz wejscia pasują. Znałem numer nadwozia auta, z którego była zabrana i okazało sie, że jest ona z 1,6 benzyny 101KM... Oczywiście dowiedziałem się tego w serwisie, ale zaznaczono, że to są identyczne chłodnice- 1,9TDI 90KM i 1,6 benzyna 101KM... Chyba, że ten termostat mi pieprzy... Panowie, jaką Wy macie temp. w waszych TDI ???
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 00:22 przez M_vw, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko i na zawsze... VW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
M_vw, przede wszystkim proponuję (przed wymianą termostatu) sprawdzić (jeśli masz Vaga lub kogoś znajomego nim dysponującego) wartości temperatur podawanych z podwójnego czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika G62/G2 - w 01 Engine, grupa 007 ostatnie po prawej stronie pole Coolant Temperature - wskazanie G62 (zarówno na zimnym i nie odpalonym jak i zagrzanym silniku) porównać ze wskazaniem w 17 Instruments, grupa 003, pierwsze od lewej pole - wskazanie G2 na wskaźnik w liczniku - obydwie wartości powinny być takie same lub bardzo zbliżone - inaczej znaczy, że któryś z podwójnych czujników (obydwa są w jednej obudowie i czujnik jest czteropinowy) jest uszkodzony i podlega wymianie. Chodzi o to, że G62 może podawać prawidłową temperaturę do sterownika silnika a uszkodzony G2 może okłamywać i podawać na szafę zaniżoną temperaturę i dlatego będzie tylko 80*C na szafie, jeśli jednak wskazania obydwu będą takie same to uszkodzony jest termostat.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Kiedys chcialem sprawdzic grupe instruments i nic sie nie dzialo. Licznik mk3 nie ma komunikacji ze zlaczem diagnostycznym to pewnie dlatego. Temperatura byla w 007, owszem.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
mi od dwoch lat w mk3 1.9 TD pokazuje jako norme 100 stopni :green_fuck:
ale jak kupowalem to koles mowil ze czujnik zmienial i jest jakis inny chyba bo jako norme pokazuje 100. jaki powinien byc czujnik w AAZ ? moze ktos to zlukac w vagu lub innych zrodłach? jakis nr tego czuja czy cus... bylbym wdzieczny
ale jak kupowalem to koles mowil ze czujnik zmienial i jest jakis inny chyba bo jako norme pokazuje 100. jaki powinien byc czujnik w AAZ ? moze ktos to zlukac w vagu lub innych zrodłach? jakis nr tego czuja czy cus... bylbym wdzieczny
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Dla kolegi WRiTTeR:Czujnik temperatury chłodziwa AAZ
Działanie:
Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.
Specyfikacje:
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka:
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
[ Dodano: 17 Kwi 2009 01:35 ]
To pewnie pomoże usalić czy czujnik jest właściwy. A może ktoś przy zegarach grzebał i wskazówkę przestawił?
Działanie:
Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.
Specyfikacje:
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka:
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
[ Dodano: 17 Kwi 2009 01:35 ]
To pewnie pomoże usalić czy czujnik jest właściwy. A może ktoś przy zegarach grzebał i wskazówkę przestawił?
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Po avatarze widze ze masz mk4. Tam komunikacja z licznikiem byla. W mk3 nie ma. Gdyby byla to kazdy by krecil te liczniki nie wyjmujac ich z samochodu, zmienial dane dot. impulsatora itp. Licznik mk3 nie ma polaczenia z linia diagnostyczna. Jedyny sposob na czujnik temp to sprawdzenie reczne oporu.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości