czujnik temp a obroty silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik temp a obroty silnika
Mam pytanie czy czujnik temp (ssanie i temp wody) odpowiada za obroty silnika. Mam problem z obrotami , nie spadaja poniżej 1800 na luzie. Silnik ABS monowtrysk
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
jakie ssanie ma monowtrysk???
może co najwyżej mieć zwiększoną dawkę paliwa jak silnik jest zimny lub wtryskiwacz rozruchowy (nie mam takiego to nie wiem).
Najlepiej test VAgiem i pokaże czy ECU dostaje właściwą informację o temperaturze silnika lub pomiar czujnika omomierzem (wartości nie pamiętam, opcja szukaj na forum)
może co najwyżej mieć zwiększoną dawkę paliwa jak silnik jest zimny lub wtryskiwacz rozruchowy (nie mam takiego to nie wiem).
Najlepiej test VAgiem i pokaże czy ECU dostaje właściwą informację o temperaturze silnika lub pomiar czujnika omomierzem (wartości nie pamiętam, opcja szukaj na forum)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
masz. W 2e2 Od prawej strony na korpusie. Niebieska wtyczka o ile dobrze kolor pamietam.wojteks pisze:wtryskiwacz rozruchowy (nie mam takiego to nie wiem).
[ Dodano: Sro Sty 04, 2006 10:07 pm ]
chyba że chodziło ci o to że nie masz takiego silnika to sorki. A w Mono faktycznie nie ma takiego.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
raczej wątpie żeby uszkodzony czujnik temperatury (niebieski) powodował aż takie obroty (1800)? Czujnik temperatury zmienia oporność w zalezności od temperatury, jeżeli masz miernik to możesz go sobie sprawdzić, powinien miec taka rezystancję:
+15 stopni - 3,3 kohm
+30 stopni - 1,45 kohm
+50 stopni - 0,70-0,95 kohm
+80 stopni - 0,28-0,36 kohm
komputer na podstawie sygnału z tego czujnika na zimnym silniku zwiększa dawkę paliwa i jednoczesnie podnosi troche obroty silnika, ale tylko troche nie więcej niż 1200obr. Te 1800 obrotów u ciebie bardziej mi wyglada na zatarty silniczek krokowy, albo przepustnica sie blokuje i nie domyka do końca, albo linka gazu nie wraca do końca i tez nie domyka sie przepustnica, albo gdzieś łapie lewe powietrze!
Także pare rzeczy do sprawdzenia we własnym zakresie, a jeżeli nic z opisanych usterek nie wykryjesz no to 100zł w kieszeń i na VAG trzeba podjechać.
+15 stopni - 3,3 kohm
+30 stopni - 1,45 kohm
+50 stopni - 0,70-0,95 kohm
+80 stopni - 0,28-0,36 kohm
komputer na podstawie sygnału z tego czujnika na zimnym silniku zwiększa dawkę paliwa i jednoczesnie podnosi troche obroty silnika, ale tylko troche nie więcej niż 1200obr. Te 1800 obrotów u ciebie bardziej mi wyglada na zatarty silniczek krokowy, albo przepustnica sie blokuje i nie domyka do końca, albo linka gazu nie wraca do końca i tez nie domyka sie przepustnica, albo gdzieś łapie lewe powietrze!
Także pare rzeczy do sprawdzenia we własnym zakresie, a jeżeli nic z opisanych usterek nie wykryjesz no to 100zł w kieszeń i na VAG trzeba podjechać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 354 gości