kontrolka oleju zeswirowala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

kontrolka oleju zeswirowala

Post autor: j_a_r_o_o_o » pn lut 23, 2009 01:04

Witam,

Od kilku dni mam dokuczliwy problem zwiazany z kontrolka oleju. Otoz na zimnym jest wszystko w porzadku, ale jak juz pare kilometrow przejade, silnik juz jest dobrze rozgrzany to w przedziale od 2000-2500 obr./min zaswieca sie kontrolka (czerwona) oleju i brzeczek przerywany. Jak podniose oobroty powyzej to gasnie, potem jak spadna w ten przedzial to znowu po chwili zaczyna brzeczec i brzeczy nawet jak spadna obroty ponizej 2000. W przedziale ponizej 2000 i powyzej 2500 nie zapala sie i nie brzeczy. Moje pytanie brzmi ktory to czujnik wg Was. Wysokiego czy nieskiego cisnienia. Tylko nie piszcie ze to moga byc panewki bo to bzdura :ass: a takie opinie uzytkownikow juz czytalem. Aha, i jeszcze jedno. Brazowy czujik mam blizej chlodnicy, a bialy blizej bloku silnika. Nie powinno byc na odwrot czasem? :crazy:

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn lut 23, 2009 09:06

j_a_r_o_o_o pisze:Tylko nie piszcie ze to moga byc panewki bo to bzdura
kiedyś w vectrze 1.8 miałem takie same objawy i przyczyną były panewki :P



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pn lut 23, 2009 12:08

jak dawno zmieniałeś olej?? u mnie jakiś czas temu było podobnie, zmieniłem olej i filtr oleju i wszystko jest ok - żadnego czujnika nie wymieniałem


Obrazek

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » pn lut 23, 2009 12:14

Qto pisze:
j_a_r_o_o_o pisze:Tylko nie piszcie ze to moga byc panewki bo to bzdura
kiedyś w vectrze 1.8 miałem takie same objawy i przyczyną były panewki :P
a czy na jalowym biegu u Ciebie tez wlaczal sie ten czujnik? Bo nie wiem czy dokladnie przeczytals to, co napisalem wyzej :hmm:



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » pn lut 23, 2009 12:37

1 - wysokiego cisnienia.
2 - u mnie tez sie zapala (zapalal - zobaczymy jak bedzie wiosna czy za sprawa wyzszej temp otoczenia jeczec znowu nie zacznie). wymienilem czujniki, kombninowalem jak sie da, w koncu wykrecilem miche olejowa i wyczyscilem pompe i zaworek ktory sie w niej zacina (strona ssaca) i jakis czas bylo ok...

[ Dodano: 23 Lut 2009 11:39 ]
rozwiazan tego problemu jest masa - wymiana oleju / filtra / czujnika cisnienia oleju / pompy oleju / panewek...

jak cos na to poradzisz - chetnie sie dowiem co i jak


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » pt kwie 03, 2009 10:44

problem zniknal wraz z wymiana oleju i filtra oleju. pozdrawiam (punkty rozdane)


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » pt kwie 03, 2009 15:45

a u mnie dzisiaj znowu zaczelo piszczec... eh
:grrr:


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » pt kwie 03, 2009 21:36

eh, stary ten problem to jak bumeranga, dzis mi raz sie odezwala, potem juz zamilkla, chyba jenak wymiana oleju nic nie dala, trzeba zmienic czujnik... bede Ci pisal na biezaco
pozdro


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » sob kwie 04, 2009 13:03

miejmy nadzieje ze u ciebie to czujnik...
u mnie zmienialem czujnik, filtr, olej... nic to nie dawalo
tymczasowo pomoglo zdjecie miski olejowej i wyczyszczenie sitka oraz zaworu, niestety problem znowu sie pojawil ina dobra sprawe nie wiem juz czegoto moze byc wina


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » ndz kwie 05, 2009 16:17

sprobuje jeszcze wyczyscic oba czujniki, moze to cos da ;/ juz mnie to irytuje, nie mowiac juz nic o tym dzwieku, ktory jak slysze to az mam ochote.... na wiele furiatycznych dzialan :helm:


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

kilerj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 20:13
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kilerj » pn kwie 13, 2009 21:45

jarooo rozwiazales problem?

??



Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kontrolka oleju

Post autor: mauro22 » pn kwie 13, 2009 21:55

Witam.

Temat wielokrotnie przerabiany na forum. Ja walczyłem z tym sporo czasu. Wymieniałem czujniki, olej, filtry, rozbierałem licznik i wymieniłem w nim stabilizator +12V, czyściłem styki. Zawsze po jakimś czasie problem powracał. Pewnego razu postanowiłem wymienić AKUMULATOR!!! Było to dokładnie 6 miesięcy temu. O dziwo kontrolka przez te 6 miesięcy się nie odezwała. Ktoś mi to wyjaśni ?? :)

Pozdrawiam walczących z kontrolkami oleju!


Jacek R.

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Kontrolka oleju

Post autor: j_a_r_o_o_o » wt kwie 14, 2009 10:22

mauro22 pisze:Witam.

Temat wielokrotnie przerabiany na forum. Ja walczyłem z tym sporo czasu. Wymieniałem czujniki, olej, filtry, rozbierałem licznik i wymieniłem w nim stabilizator +12V, czyściłem styki. Zawsze po jakimś czasie problem powracał. Pewnego razu postanowiłem wymienić AKUMULATOR!!! Było to dokładnie 6 miesięcy temu. O dziwo kontrolka przez te 6 miesięcy się nie odezwała. Ktoś mi to wyjaśni ?? :)

Pozdrawiam walczących z kontrolkami oleju!

Wymienilem 2 dni temu oba czujniki, bo stwierdzilem ze to tak niski koszt ze nie bede sie bawil w "najpierw jeden a potem drugi". Nie brzeczy! Na razie pomoglo, zobaczymy co bedzie po jakims czasie. Co do aku to wymienilem go w listopadzie na nowiutki Bosch S4 wiec przypuszczam ze w tej sytuacji to nie pomoze.
Mauro22 powiedz mi jeszcze jaki masz aku bo ja zapodalem 60 Ah, a Ty??

[ Dodano: 08 Maj 2009 10:23 ]
kurde, kontrolka znowu sie zaswicila, ale tym razem bez brzeczka, po prostu sobie migala.... zatrzymalem woz, zgasilem i odpalilem na nowo i problem zniknal. Powiedzcie mi - jak miga kontrolka bez brzeczka to przyczyna jest inna niz w przypadku migania z dzwiekiem??



alganow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 11, 2006 14:12
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: alganow » ndz maja 24, 2009 20:25

Witam. Ja miałem ten problem już jakieś 2 lata temu :( wtedy tez powymieniałem czujniki, nie pomoglo :( gdzieś się dowiedziałem że to może być wina filtra oleju, więc kupiłem niby oryginalny VW i podziałało, później jeszcze kilka razy wymieniłem olej i nigdy nie kupywałem FILTRONA i było ok, aż do teraz :( w ubiegłym tygodniu padła mi nagrzewnica, wymieniłem ją w weekend, osz kur, ile z tym było roboty, bo robiłem to sam, no i teraz znowu ta kontrolka mi sie odezwała, ale chyba jest gorzej niż wcześniej bo teraz odzywa się na różnych zakresach obrotów tak od 2000 nawet do 3000, losowo, przypadkowo na 4 i 5 biegu. cały czas jeszcze walcze z odpowiednim odpowietrzeniem układu chłodzenia, może to w tym tkwi przyczyna. a pikanie wyłącza się albo przy zwiększeniu obrotów albo przy wrzuceniu na bieg jałowy (luz). Coś ktoś wcześniej pisał o panewkach? Sugerował że jak pikanie ustaje na luzie to wtedy panewki mogą być do wymiany?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 268 gości