sprężanie silnika 1.6 PN

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

JOHNNY*
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn lis 24, 2008 22:03
Lokalizacja: wo

sprężanie silnika 1.6 PN

Post autor: JOHNNY* » ndz kwie 12, 2009 16:55

witam.mam pytanie,czy moje 1,6 może mieć sprężanie 12-12-11-9,5. a jeśli tak to dlaczego bo z tego co pamiętam fabryka dała po 10,5 .zaznaczam,że silnik nie wygląda na robiony i sprawuje się całkiem zacnie. z góry dzięki za każde info. pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » ndz kwie 12, 2009 17:30

To że fabryka dała 10,5 to bezedura :grin:
Ciśnienie na 3 garach ok, ale duża różnica między czwartym a pierwszym i drugim. Próba olejowa robiona?



weryfany
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:31
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: weryfany » pn kwie 13, 2009 10:01

różnica jest ale mieści się w dopuszczalnej normie
zobacz foto poniżej
Obrazek


98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn kwie 13, 2009 11:46

Nie zrozumiałeś mnie, wiem że 9,5 bar mieści sie w normie, ale jest duża % różnica między sprężaniem na poszczególnych cylindrach. Jak na jednym jest 12 bar to na drugim nie powinno być dużo mniej. Różnica 2,5bar to jest sporo.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn kwie 13, 2009 20:13

Tak jak pisze krzycho85, dopuszczalna różnica sprężania pomiędzy najleprzym a najsłabszym cylindrem to 20%. W tym wypadku jesteś dokładnie na granicy, też zalecam próbę olejową. A nie przegrzałeś kiedyś silnika ?



Awatar użytkownika
wolny83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 16:17
Lokalizacja: sląsk -SO-

Post autor: wolny83 » pn kwie 13, 2009 20:22

popieram,moim zdaniem za duza roznica miedzy cilindrami



JOHNNY*
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn lis 24, 2008 22:03
Lokalizacja: wo

Post autor: JOHNNY* » śr kwie 15, 2009 21:35

kwietek pisze:Tak jak pisze krzycho85, dopuszczalna różnica sprężania pomiędzy najleprzym a najsłabszym cylindrem to 20%. W tym wypadku jesteś dokładnie na granicy, też zalecam próbę olejową. A nie przegrzałeś kiedyś silnika ?

raczej nie przegrzałem chyba ,że poprzedni właściciel u którego ten silnik siedział w jego dwójce. poza tym u tamtego gościa silnik jeżdził na LPG ale to chyba żadne info. póki co motorek tylko cyka i delikatnie olejek łyka :grin:

ps. może mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » śr kwie 15, 2009 22:12

może mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?
Polega na wlaniu małej ilości oleju do cylindra i pomiaru sprężania. Jeśli sprężanie jest większe niż przy pomiarze bez oleju to pierścionki kaput, jeśli wynik się nie zmieni to głowica do roboty :grin:
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 22:13 przez krzycho85, łącznie zmieniany 1 raz.



JOHNNY*
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn lis 24, 2008 22:03
Lokalizacja: wo

Post autor: JOHNNY* » śr kwie 15, 2009 23:19

krzycho85 pisze:
może mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?
Polega na wlaniu małej ilości oleju do cylindra i pomiaru sprężania. Jeśli sprężanie jest większe niż przy pomiarze bez oleju to pierścionki kaput, jeśli wynik się nie zmieni to głowica do roboty :grin:

więc jaki ma być wynik tej próby żeby było dobrze bo z tego co mi napisałeś to i tak i tak jest lipa :smoke:



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » czw kwie 16, 2009 10:43

Jeśli wynik próby olejowej na cylindrze gdzie jest teraz 9,5 bar okaże się być 11-12bar to szykuj sie na wymiane pierścieni (dobrze jest razem przejrzeć głowicę). Jeśli natomiast wynik będzie nadal 9,5 - 10bar to trzeba sie wziąć za robienie głowicy a pierścionki zostawić. Ciśnienie jakie masz na pozostałych cylindrach jest OK



JOHNNY*
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn lis 24, 2008 22:03
Lokalizacja: wo

Post autor: JOHNNY* » pt kwie 17, 2009 00:23

Dzięki za info Panowie.Na razie będę jeździł tak a myślę,że będzie raczej głowica do zrobienia bo troszkę oleju pobiera a dymku za nim nie widać.Ale to nie jest żadna diagnoza w sumie. A tak w ogóle to i tak mam zamiar swapować golfinę. Tylko jeszcze nie wiem czy dieselek czy benzynka. Dzięki jeszcze raz za poradę i pozdro dla was :partyman:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 495 gości