Gwizd na 4 i 5

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Newyorker83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 08:06
Lokalizacja: Elbląg

Gwizd na 4 i 5

Post autor: Newyorker83 » ndz kwie 12, 2009 13:05

Witam . Czy ktoś może orientuje się czemu jak wrzuce na 4 to coś gwiżdze . Jak wrzucam 5 to gwizd podczas jazdy jest jeszcze głośniejszy. Gwiżdze obojętnie przy jakich obrotach i prędkości jazdy.



zeshky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt mar 28, 2008 19:10
Lokalizacja: piła

Post autor: zeshky » ndz kwie 12, 2009 14:13

Miałe tak samo w mk4 ale tylko na 4 biegu. przejechałem ok 2k km i powyłamywało zęby 4 biegu - po rozłożeniu skrzyni okazało się że świst a późniejsza awaria spowodował luz koła 4 biegu na wałku głównym.

Skończyło się wymianą wałka głównego, 4 biegu i 5 bo też już miał luz.



Awatar użytkownika
...OSA...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:04
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: ...OSA... » ndz kwie 12, 2009 14:42

mialem to samo, u mnie wina bylo zbyt mala ilosc oleju w skrzyni. pewnie jak bys spuscil stary to beda juz opiłki metalu, radze ci nie jezdzic za duzo tylko to naprawic:) pozdrawiam



Newyorker83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 08:06
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Newyorker83 » ndz kwie 12, 2009 18:25

OK.Dziekuje za odpowiedz. Powiedzcie mi tylko czy dam rade sam wymienić olej w skrzyni i jaki olej powinieniem kupić.



Awatar użytkownika
sle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw lis 08, 2007 15:27
Lokalizacja: opole/śląsk

Post autor: sle » ndz kwie 12, 2009 18:32

o specyfikacji GL4 lub 4/5 nie GL5, reszta wedle zasobności portfela
np http://moto.allegro.pl/item606253302_va ... _f_ra.html

a tu coś dla odważnych... http://moto.allegro.pl/item601509228_ol ... tanio.html tani jak barszcz :grin:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 12, 2009 18:35 przez sle, łącznie zmieniany 1 raz.


dekoracje weselne, florystyka -> prv

Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » ndz kwie 12, 2009 20:00

Ja miałem to samo. Przyczyną jest w 100% za niski poziom oleju. Mając niski poziom możesz uszkodzić piąty bieg bo jest umieszczony w górnej części skrzyni i potrzebuje wyższy poziom oleju. Zalej skrzynke olejem półsyntetycznym 75w/90 Gl5. Wdolnym punkcie skrzyni przy wałku napędowym masz taką dużą śrube jak na imbus. odkręcasz ja i spuszczasz olej. Pare centymetrów wyżej nad wałkiem jest taka sama śróba do nalewania oleju i jednocześnie sprawdzania poziomu. Wlewasz olej i jak zacznie się wylewać to zakręcasz sróbe i jes git. Tylko sprawdź czy nie masz wycieku na uszczelniaczach, bo olej ze skrzyni wyparować nie może.



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » ndz kwie 12, 2009 21:11

ŁukaszMan pisze:Ja miałem to samo. Przyczyną jest w 100% za niski poziom oleju. Mając niski poziom możesz uszkodzić piąty bieg bo jest umieszczony w górnej części skrzyni i potrzebuje wyższy poziom oleju. Zalej skrzynke olejem półsyntetycznym 75w/90 Gl5. Wdolnym punkcie skrzyni przy wałku napędowym masz taką dużą śrube jak na imbus. odkręcasz ja i spuszczasz olej. Pare centymetrów wyżej nad wałkiem jest taka sama śróba do nalewania oleju i jednocześnie sprawdzania poziomu. Wlewasz olej i jak zacznie się wylewać to zakręcasz sróbe i jes git. Tylko sprawdź czy nie masz wycieku na uszczelniaczach, bo olej ze skrzyni wyparować nie może.

no nie polecaj koledze oleju który zaszkodzi skrzyni!!! tylko GL4 lub GL4/5 tak kolega wyżej pisał nigdy nie stosuj samego GL5 bo synchronizatory padną (tak kiedyś wyczytałem na forom:)) dużo na temat olejów do skrzyni juz było!



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz kwie 12, 2009 22:29

ŁukaszMan pisze:Zalej skrzynke olejem półsyntetycznym 75w/90 Gl5.
czytac nie umiesz człowieku ??
ehhh najlepiej jest powiedziec cos o czym sie nie ma pojecia nie ?
wiesz o tym ze oleje o klasie GL a wlasciwie jego skladniki zle dzialaja na synchronizatory w naszych VW ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » ndz kwie 12, 2009 22:38

guti pisze:
ŁukaszMan pisze:Zalej skrzynke olejem półsyntetycznym 75w/90 Gl5.
czytac nie umiesz człowieku ??
ehhh najlepiej jest powiedziec cos o czym sie nie ma pojecia nie ?
wiesz o tym ze oleje o klasie GL a wlasciwie jego skladniki zle dzialaja na synchronizatory w naszych VW ?
nie ma sie co denerwować sam tu pisze ze ma problemy już ze skrzynia :(
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232518



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz kwie 12, 2009 22:43

raf1al pisze:nie ma sie co denerwować sam tu pisze ze ma problemy już ze skrzynia :(
co za koles :panna:


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » ndz kwie 12, 2009 22:50

guti pisze:
raf1al pisze:nie ma sie co denerwować sam tu pisze ze ma problemy już ze skrzynia :(
co za koles :panna:
mam właśnie jeden "pierścień" synchronizatora z skrzyni co była zalana syfiastym hipolem GL5 i wygląda tragicznie wżery od wewnętrznej strony, tak jak by zardzewiał mosiądz!!



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz kwie 12, 2009 22:55

raf1al pisze:tak jak by zardzewiał mosiądz!!
dokładnie tak , tak walsnie dziala GL5 na mosiezne synchrony w starszych skrzyniach , teraz kolega polecajacy gl5 powinien sie zastanowic co wlal i czemu mu zgrzyta V ty bieg.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » ndz kwie 12, 2009 23:21

Co wy byście bez Tego Gutiego zrobili:)
Pozdrawiam
Brutus


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
Arti51
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob maja 13, 2006 12:52
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Arti51 » pn kwie 13, 2009 22:12

Witam.
Czy brak oleju może byc przyczyną tego że na 4 i 5 biegu ( na 3 też ale mniej ) w momencie hamownia silnikiem słychać taki dziwny szum ? Jak jadę na luzie lub dodaję gazu to jest OK jak tylko puszczę nogę z gazu słychać szum.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 160 gości