Wycieki z pompy wtryskowej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » pn gru 01, 2008 07:44

kamyki107 pisze:nie wiem którendy się ona dostaje bo przecież pin nie jest szczelny i nie ma uszczelniać tylko regulować dawkę paliwa ,
Tam na dole jak wyjmiesz pina i naciśniesz wajche od gazu,to wysunie się taki bolczyk,który rysuję po pinie,i to on jest nieszczelny.Bartek88fr ma racje,jak puściła jedna uszczelka,to zaraz puści druga,więc lepiej uszczelnić całą pompę.I tak trzeba ją rozbierać



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: slawek317 » pn gru 01, 2008 10:54

Jeszcze jedno pytanko, czy ten bolczyk da się uszczelnić zdejmując tylko górę grzybka czy trzeba zdejmować całą górną połówkę pompy?



KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » pn gru 01, 2008 11:04

Ja ostatnio za regenrację pompy zapłaciłem 750 zł. Dodatkowo musiałem wymienić czujnik początku wtrysku za który zapłaciłem 730 zł ( w Boschu kosztuje podobno ponad 1000 zł).



Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » pn gru 01, 2008 11:56

Trzeba zdejmować górę pompy :(



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw gru 11, 2008 18:58

Odkopuje temat,
Zabieram się za uszczelnienie LDA [wyciek z odpowietrznika bost pina] i mam kilka pytań:
1. czy do wymiany uszczelki trzeba wyjąć tą łapę zaznaczoną na foto?
Obrazek

Jeżeli tak to jak to zrobić, w mojej pompie na boku głowiczki są wprasowane kulki, a nie jak w niektórych pompach śruby.[fot.]
Obrazek

2. to uszczelkę wymieniam przez tą śrubę zaznaczoną na foto??
Wyjmuje się ją bez większych problemów?
Obrazek


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw lut 12, 2009 19:59

kamyki107 pisze:I co pomogło? Bo ja mam temat nie rozwiązany, i tak jeżdżę bo kasy nie ma
tak, LDA uszczelnione :grin:
sprawa wygląda tak:
trzeba ściągnąć góre pompy [sa na forum fotoporady], następnie jeśli w miejscu zaznaczonym na foto

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e6 ... da965.html

jeśli mamy śrubke to ją wykręcamy [ są dwie, 2-ga po przeciwnej stronie], a jeżeli kulke jak na foto to trzeba ją wybić [młotkiem wbijamy kulke do środka, tak żeby wybić tą po przeciwnej stronie], mi to się akurat nie udało i rozwierciłem lekko dookoła kulki, i dopiero udało się wybić.
Następnie wybijamy ośke, wyciągamy łape, i odkręcamy śrube na imbus zaznaczoną na foto,
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22a ... b6b0f.html
po odkręceniu śruby w środku mamy mały czarny dekielek również na imbus odkręcamy go i wyciągamy oring.
Składamy w odwrotnej kolejności.

[ Dodano: 12 Lut 2009 19:05 ]
aha, warto obejżeć bolec który pracuje w oringu czy nie ma żadnych nierówności wżerów itp.
przy wybijaniu kulki należy podłożyć coś w po przeciwnej stronie żeby nie skrzywić głowiczki.
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 20:08 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 2 razy.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

czitos82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 02, 2009 14:08
Lokalizacja: świecie nad wisłą
Kontakt:

Post autor: czitos82 » sob kwie 11, 2009 14:27

kulke wbijałeś do środka bo mechanik mi mówił że się nie da bo kulka się opiera na kołnierzyku(za kulką jest mniejsza srednica)



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz kwie 12, 2009 12:35

czitos82 pisze:mechanik mi mówił że się nie da bo kulka się opiera na kołnierzyku
mozliwe, o tym wybijaniu wyczytałem na vwdiesel.net, u siebie po 2 godzinach prób wybicia złapałem za wiertarke i rozwierciłem lekko gniazda tych kulek aż same wyskoczyły, a składałem je na kleju do metalu.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

czitos82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 02, 2009 14:08
Lokalizacja: świecie nad wisłą
Kontakt:

Post autor: czitos82 » ndz kwie 12, 2009 16:46

ok,dzięki.klej trzyma?jak możesz to napisz marke kleju



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz kwie 12, 2009 19:54

Klej LOCTITE w płynie nie pamietam dokładnie który bo pożyczałem:]


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

czitos82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 02, 2009 14:08
Lokalizacja: świecie nad wisłą
Kontakt:

Post autor: czitos82 » pn kwie 13, 2009 15:29

a wie ktoś może czy góra pompy od 1,6 td pasuje do 1,9 td



Awatar użytkownika
Hefajsto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt gru 29, 2006 17:42
Lokalizacja: wioska:)
Kontakt:

Post autor: Hefajsto » pn wrz 21, 2009 14:29

Ja ponowie pytanie czy jest jakaś inna technika wyjęcia tych kulek niż rozwiercanie?
Nikomu nie udało się wybić?
I jeszcze jedna kwestia ile uszczelek po zdjęciu góry mogę wymienić bo mam komplet na pompę oprócz uszczelniaczy na wałek.
A po rozwierceniu w środku to co tam widać? Chodzi mi o te tulejki, w ogóle jest szansa wybicia? A może po rozwierceniu da rade je punktakiem zaklepać? Czy to twarda stal?



czitos82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 02, 2009 14:08
Lokalizacja: świecie nad wisłą
Kontakt:

Post autor: czitos82 » pn wrz 21, 2009 18:56

mi naprawiali w serwisie pomp i z tego co widziałem gościu kulki wybijał,zajeło mu to jakieś 10 minut,koszt 50 zł



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 161 gości