po wymianie radia...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pitel8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:35
Lokalizacja: hamburg

po wymianie radia...

Post autor: pitel8 » sob kwie 11, 2009 23:27

najpierw zgasly swiatla na zegarach odpiolem radio i wpiolem z powrotem swiatlo jest ale teraz silnik nie pali od razu co to moze byc?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob kwie 11, 2009 23:41

Kolego pitel8 ! Z całym szacunkiem, forum to nie telegram i nie płaci się za każde słowo. Piszę tak dlatego, że by pomóc - musimy dokładniej poznać objawy i okoliczności; tak skrótowy opis to bardzo utrudnia.
*Zgasły kontrolki czy podświetlenie?
*"Silnik nie pali od razu" - a jak? czy gaśnie po sekundzie, czy też długo trzeba kręcić?



pitel8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:35
Lokalizacja: hamburg

Post autor: pitel8 » sob kwie 11, 2009 23:51

sorrki - silnik pali ale dlugo trzeba go meczyc ,oswietlenie od zegarow i pokretel wentylatorow padly ale teraz jest juz dobrze



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz kwie 12, 2009 00:02

Może być kilka przyczyn:
Nadpalona kostka stacyjki, styk 15 - tu mogą też jeszcze migać kontrolki w czasie rozruchu.
Nadpalona kostka stacyjki, styk S - tu mogą też być klopoty z brzęczykiem świateł.
Spalony bezpiecznik 16 lub 21.
Trzeba to posprawdzać, szczególnie sprawdziłbym lampką kontrolną, po rozebraniu osłony kolumny kierownicy - czy w momencie startu jest napięcie na czarnym grubym kablu wychodzącym ze stacyjki, szczególnie czy nie ma przerw w tym napięciu w chwili startu.

A silnik benzynowy, czy Diesel?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 12, 2009 00:03 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



pitel8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:35
Lokalizacja: hamburg

Post autor: pitel8 » ndz kwie 12, 2009 00:06

benzynka i to wszystko zrobilo sie od radia? bo bylo super



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz kwie 12, 2009 00:13

Nie wszystko, oczywiście, tylko coś z tego; mogło, jeśli w radiu było złe podłączenie podświetlenia radia i poszło chwilowe zwarcie.
To radio nie jeździlo nigdy wcześniej w tym aucie? I chyba jakieś używane...
Jeśli nowe tak zrobilo - to oddałbym do sklepu bo coś w nim jest nie tak. Ciekawe też co by się stało po ponownym wyjęciu radia - jak pali bez radia?



pitel8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:35
Lokalizacja: hamburg

Post autor: pitel8 » ndz kwie 12, 2009 00:19

mam obok swego forda a jutro jade do polski wiec zamienilem radia bez kombinacji tylko wypielem i przelozylem, jutro odepne i sprawdze tez o tym myslalem



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz kwie 12, 2009 00:26

I jeszcze jedno Volkswageny wymagają do podłączenia radia innego niż fabryczne VW - zamiany kabli zasilających, jeśli wcześniej tego nie zrobiono dla wmontowania niefabrycznego radia. Bez tej zmiany główne zasilanie radyjka idzie cieniutkim kabelkiem sterującym ze stacyjki właśnie, zamiast do tego przeznaczonym grubszym z bezpiecznika!



pitel8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:35
Lokalizacja: hamburg

Post autor: pitel8 » ndz kwie 12, 2009 08:18

styk 15 i styk S nie moge znalesc tych oznaczen, ale odkrylem jedna rzecz, oczywiscie radio odlaczylem, bezpieczniki sprawdzilem. Gdy przekrecam kluczyk w stacyjce to mam teraz dwa etapy: pierwszy - krece kontrolki gasna silnik sie kreci, drugi - przekrecam mocniej kluczyk kontrolki zapalaja sie silnik dalej sie kreci i zapala od razu.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz kwie 12, 2009 08:23

wymień kostkę stacyjki i będzie ok


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

pitel8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:35
Lokalizacja: hamburg

Post autor: pitel8 » ndz kwie 12, 2009 09:36

to ta czarna duza? a jak tak to jak ja wymienic a kable?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz kwie 12, 2009 12:35

[quote="pitel8"]to ta czarna duza? a jak tak to jak ja wymienic a kable?
[ Dodano: 12 Kwi 2009 12:37 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=157068
Ostatnio zmieniony ndz kwie 12, 2009 12:38 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



pitel8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:35
Lokalizacja: hamburg

Post autor: pitel8 » wt kwie 14, 2009 19:26

do polski dojechalem kostke kupilem jutro wymiana spalil ladnie po 120 kilometrach dolalem znowu paliwa i weszlo mi 8 litrow a jechalem 140/h na poznanskiej pedal na ziemi lezal ale tylko 158/h max



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt kwie 14, 2009 21:19

Na przyszłość, gdyby kiedyś zaszła potrzeba: styk 15 to ten z czarnym kablem a styk S to z brązowo-czerwonym, cienkim jak niteczka.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 284 gości