pompa wody
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
pompa wody
cieknie mi(kapie trovhe bardzo) z pompy z okolicy kola napendowego a dokladnie od spodu tam jest jakas luka i co to jest za luka??
Pompa
Upewnij się, że to cieknie z pompy a nie na łączeniach. Kolejna sprawa to taka iż na rynku części możesz dokupić połowę pompy. Osobiście ODRADZAM!!! Dodaj te 30 zł i kup nową pompę ponieważ nigdy nie uda Ci się rozkręcić tej starej. Przechodziłem to i wiem jak ukręcają się te śruby!
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Jacek R.
W pełni zgadzam się z mauro22, połówki bardzo szybko się rozszczelniają i cała zabawa zaczyna się na nowo. Z tym że cała może być prawie 2 razy droższa od połówki (w zależności od firmy ja zakładałem Hepu), ale będziesz spokojniejszy. U mnie połówka wytrzymała bez przecieku jakieś 10-15 000, wymieniłem na całą,i jak narazie po prawie 50 000km jest spokój.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
bierz najlepiej SKF'a. Spokojnie możesz kupić samą pompę bez obudowy. Żeby ją wykręcić nie urywając śrub zrzuć węże gumowe i najlepiej wykręć razem z obudową (4 śruby do bloku silnika) i na stół z nią. Ja przy pierwszym rozbieraniu pompy urwalem 2 śruby. A to dlatego że jakiś idiota dał wszystkie na klej. Butla z gazem-palnik i troche rozgrzej. nie ma siły, musi puścić Przy wprawie jakas godzina roboty całość - wymontowanie z silnika i zamontowanie
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 22:07 przez CQ, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja mam ten sam problem. 1,6PN ze wspomaganiem. Chciałem wymienić pompę, zdjąłem paski klinowe, spuściłem płyn chłodniczy ale za cholerę nie wiem jak ją wyciągnąć? W książce zabawnie napisali "odkręcić śruby mocujące". Ale które to? Te duże? 2 od góry i 1 od dołu? Czy muszę odkręcić coś jeszcze? HELP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
czyli masz do odkręcenia te 2 śruby z góry + jedna łącząca od wspomagania.jeśli pompa wspomagania będzie latała luzem to podłóż jakiś kołek pod nią.(nie trzeba jej odkręcać raczej). Jak ściągniesz obudowę to zobaczysz prawdopodobnie nast 4 do odkręcenia pod nią.I cała pompa wyjdzie.
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 23:13 ]
ew jeszcze odkręc jedną śrubę od alternatora a drugą popuść tak żebyś mógł go sobie podciągnąć do góry żeby mieć lepszy dostęp do pompy wodnej. jęśli nic to nie da to ściągnij go całkowicie.
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 23:32 ]
tu masz fote poglądową. jak ściągniesz obudowę i odsuniesz alternator to odkręcasz śruby w miejscach zaznaczonych na czarwono
te dwie dolne będą pewnie wspólne z obudową
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 23:13 ]
ew jeszcze odkręc jedną śrubę od alternatora a drugą popuść tak żebyś mógł go sobie podciągnąć do góry żeby mieć lepszy dostęp do pompy wodnej. jęśli nic to nie da to ściągnij go całkowicie.
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 23:32 ]
tu masz fote poglądową. jak ściągniesz obudowę i odsuniesz alternator to odkręcasz śruby w miejscach zaznaczonych na czarwono
te dwie dolne będą pewnie wspólne z obudową
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 23:33 przez CQ, łącznie zmieniany 3 razy.
ja sie w to bawilem i nie dotarlem do tego bo mi sie gwinyt zjechaly, ale paski sciagniolem
alternatora nie musisz w sumie odkrecac(wystarczy ze poluznisz go i go odchylisz do gory ) bo sruba ktora sie odkreca pompe od wspomagania jest pod nia i jest to TROX ( gwiazdka) i do ta doszlem bo dlej bylo jak do mnie za ciezkie i mi sie cale gwinty pozjezdzalu ( nawet przy WD 40 po 2 godz mczenia) i oddalem to do mechanika a on mi powiedzail ze ylo ciezko to odkrecic tak ze ja masz srodki to to odkrecaj:)
i moze spruboj
[ Dodano: 10 Maj 2009 02:02 ]
ta u gory toi trox i ona nie jest wogole polaczona z alternatorem a ta na dole mi sie zaklinowala i nie szlo jej dokrecic ( wiek )
[ Dodano: 10 Maj 2009 02:03 ]
juro ci odpisze po 20 jak cos:) brdziesz chial
alternatora nie musisz w sumie odkrecac(wystarczy ze poluznisz go i go odchylisz do gory ) bo sruba ktora sie odkreca pompe od wspomagania jest pod nia i jest to TROX ( gwiazdka) i do ta doszlem bo dlej bylo jak do mnie za ciezkie i mi sie cale gwinty pozjezdzalu ( nawet przy WD 40 po 2 godz mczenia) i oddalem to do mechanika a on mi powiedzail ze ylo ciezko to odkrecic tak ze ja masz srodki to to odkrecaj:)
i moze spruboj
[ Dodano: 10 Maj 2009 02:02 ]
ta u gory toi trox i ona nie jest wogole polaczona z alternatorem a ta na dole mi sie zaklinowala i nie szlo jej dokrecic ( wiek )
[ Dodano: 10 Maj 2009 02:03 ]
juro ci odpisze po 20 jak cos:) brdziesz chial
Król jest tylko jeden: jego wysokość GTI:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 352 gości