Problem z Garretem T3, MBC ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Problem z Garretem T3, MBC ??
Witam.
Parę dni temu korzystając z ładnej pogody zabrałem się za wymianę filtru powietrza i przy okazji zajrzałem co tam widać przy turbosprężarce, tak więc oleju normalna ilość jak na turbo, luzy na wirniku minimalne i moim zdaniem od regeneracji nie zwiększyły się a już blisko 40000km zrobione od regeneracji turbosprężarki, poskładałem i odkręciłem na maksa zawór MBC i wybrałem się na przejażdżkę i jakie było moje zdziwienie jak na wskaźniku widziałem 1.1bara, a spodziewałem się standardowego ciśnienia rzędu 0.6 - 0.7bara...
Wróciłem do domu, zdemontowałem MBC, przeczyściłem, sprawdziłem drożność MBC, zamontowałem i znowu na przejażdżkę...I dalej 1.1Bara, zatrzymałem się, skręciłem do oporu MBC, ruszyłem i nadal 1.1bara, a powinno być grubo powyżej 1.7bara...
MBC uszkodzony ?? Czy też zawór WG się zapiekł ?? Jakie są objawy zapieczonego WG w Garrecie T3 ??
Dzisiaj z ciekawości odkręciłem Downpipe aby oblookać co tam z zaworem WG i po dmuchaniu sprężarką w przewód od MBC, zawór chyba normalnie się otwiera, nagrałem filmik: http://www.youtube.com/watch?v=B4JeXOdk6Zw
Wydaje mi się, że zawór działa prawidłowo...Ale nadal jest 1.1bara, czy zawór MBC skręcony czy odkręcony cały czas jest 1.1bara ;(
Parę dni temu korzystając z ładnej pogody zabrałem się za wymianę filtru powietrza i przy okazji zajrzałem co tam widać przy turbosprężarce, tak więc oleju normalna ilość jak na turbo, luzy na wirniku minimalne i moim zdaniem od regeneracji nie zwiększyły się a już blisko 40000km zrobione od regeneracji turbosprężarki, poskładałem i odkręciłem na maksa zawór MBC i wybrałem się na przejażdżkę i jakie było moje zdziwienie jak na wskaźniku widziałem 1.1bara, a spodziewałem się standardowego ciśnienia rzędu 0.6 - 0.7bara...
Wróciłem do domu, zdemontowałem MBC, przeczyściłem, sprawdziłem drożność MBC, zamontowałem i znowu na przejażdżkę...I dalej 1.1Bara, zatrzymałem się, skręciłem do oporu MBC, ruszyłem i nadal 1.1bara, a powinno być grubo powyżej 1.7bara...
MBC uszkodzony ?? Czy też zawór WG się zapiekł ?? Jakie są objawy zapieczonego WG w Garrecie T3 ??
Dzisiaj z ciekawości odkręciłem Downpipe aby oblookać co tam z zaworem WG i po dmuchaniu sprężarką w przewód od MBC, zawór chyba normalnie się otwiera, nagrałem filmik: http://www.youtube.com/watch?v=B4JeXOdk6Zw
Wydaje mi się, że zawór działa prawidłowo...Ale nadal jest 1.1bara, czy zawór MBC skręcony czy odkręcony cały czas jest 1.1bara ;(
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 14:21 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 2 razy.
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
souler, to jest jakaś myśl, nie próbowałem tego Jutro ominę WG i zobaczymy co wyjdzie z tego.
Ale tak sobie myślę, że jak skręcony MBC to turbinka powinna porządnie dmuchać, a nie 1.1bara, jak montowałem turbo to w czasie testów lekko dochodziło do 1.7bara...Coś mi się wydaje, że jednak MBC strzeliło...Jutro chyba zaślepię całkiem przewód do WG i wtedy turbo powinno MAX pompować...Jak będzie to MBC do wymiany, tak myślę...
Ale tak sobie myślę, że jak skręcony MBC to turbinka powinna porządnie dmuchać, a nie 1.1bara, jak montowałem turbo to w czasie testów lekko dochodziło do 1.7bara...Coś mi się wydaje, że jednak MBC strzeliło...Jutro chyba zaślepię całkiem przewód do WG i wtedy turbo powinno MAX pompować...Jak będzie to MBC do wymiany, tak myślę...
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Hmmm, no właśnie przy maksymalnym ciśnieniu, czyli 1.1bara wydaje mi się, że ciągle dymi, przy jeździe bez doładowania nic nie dymi, ale przy depkaniu puści dymek i nie ustaje przy maksymalnym ciśnieniu, jutro zaślepię WG i zobaczę...jak z dymieniem podczas maksymalnego obciążenia?
Dawka nie jest za wysoka jak dla takiego ciśnienia (śruba od dawki obrócona o 1/3 obrotu), kąt wtrysku ustawiony poprawnie, rozrząd także może wtryskiwacze leją, bo niby ciśnienie 1.1 a w moim odczuciu autko się zmuliło porównując do jazdy w poprzednie lato...A nic nie grzebałem przy silniku aż do obecnej chwili...
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Kurcze ciężko będzie to zrobić...ale zrobię na pewno, będzie chociaż wiadomo, że wszystko szczelne.sprawdź czy nie masz nigdzie w owężowaniu dziury która otwiera siępod wpływem ciśnienia.
A jeszcze małe pytanie, do zaworu WG w garecie T3 dochodzą dwa przewody, do tego z boku strony sprężającej wpiąłem MBC a ten drugi przewód od czego jest, wchodzi on także do strony sprężającej ale gdzieś od dołu ??
ten drugi jest odpowiedzialny za to żeby delikatnie podnosić ciśnienie doładowania wraz ze wzrostem i obrotów i poborem ciśnieniaLukas-182 pisze:A jeszcze małe pytanie, do zaworu WG w garecie T3 dochodzą dwa przewody, do tego z boku strony sprężającej wpiąłem MBC a ten drugi przewód od czego jest, wchodzi on także do strony sprężającej ale gdzieś od dołu ??
gdybyś go zaślepił to ciśnienie wtedy może dość mocno się obniżyć
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
No tak arwam, ale jak odłączę przewód odpowiedzialny za otwieranie zaworu WG (ten na którym się instaluje MBC)to ten drugi przewód nie będzie miał zasilania powietrzem, bo powietrze wędruje od strony sprężającej przewodem na którym jest MBC, dochodzi do WG i następnie idzie tym drugim przewodem do sprężarki, tak ??
Kurcze, ty także masz T3, jak u ciebie masz rozwiązane sterowanie i ile ci ciągnie na maksymalnym ciśnieniu turbinka ??
Kurcze, ty także masz T3, jak u ciebie masz rozwiązane sterowanie i ile ci ciągnie na maksymalnym ciśnieniu turbinka ??
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 10:03 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.
ja mam tylko trujnik wstawiony i w przewód od WG i trzecia odnoga jest puszczona wolno.
u mnie dmucha 1,4bara w chwilach stresu ale myślę coś z tym zrobić i dobić z ciśnienim do 2,0bara
to można tylko w celach testowych robić , ja stawiam że w MBC sprężynka się wygniotła
u mnie dmucha 1,4bara w chwilach stresu ale myślę coś z tym zrobić i dobić z ciśnienim do 2,0bara
poprostu zaślep ten wąż i będziesz wiedział czy problem nie możności osiągnięcia dużego ciśnienie leżu po stronie turba czy MBC.Lukas-182 pisze:No tak arwam, ale jak odłączę przewód odpowiedzialny za otwieranie zaworu WG (ten na którym się instaluje MBC)to ten drugi przewód nie będzie miał zasilania powietrzem, bo powietrze wędruje od strony sprężającej przewodem na którym jest MBC, dochodzi do WG i następnie idzie tym drugim przewodem do sprężarki, tak ??
to można tylko w celach testowych robić , ja stawiam że w MBC sprężynka się wygniotła
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Zaślepienie przewodu idącego do WG nie pozwoli zwiększyć ciśnienia, aby wzrosło należy odłączyć przewód idący do WG i zaślepić wyjście w turbinie po przewodzie, a nie sam przewód, wtedy po zaślepieniu teoretycznie turbo powinno pompować maksapatryk18 pisze:Witam moje pytanie jest takie mam identyczne turbo kiedys zaślepiłem przewód idący do WG
I sprawdziłem czy ciśnienie wzrosło ale to nic nie dało.
Co do mojego problemu, to zajmę się nim dopiero we wtorek, zrobię tak jak piszesz arwam, no ale to będzie tylko dla maksymalnego ciśnienia, a dlaczego po odłączeniu MBC i podłączeniu wężów jak w serii to nadal dmuch ponad 1 bara ?? Zwiększona dawka paliwa i LDA mogą za to odpowiadać ??
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Demontujesz wąż z czerwoną kropką i dokładnie zaślepiasz króciec z zieloną kropką, wtedy teoretycznie turbo powinno zapodawać na maksa...
A zawór MBC wpinasz szeregowo pomiędzy króciec (zielona kropa) a wąż (czerwona kropa) wtedy możesz dokładnie ustawiać sobie ciśnienie...
Do arwam, przewód z niebieską kropą masz po prostu zaślepiony czy też dmucha w atmosferę ?? U mnie podczas regeneracji wymieniono rurki na gumowe węże, robi to jakąś różnicę, bo chyba nie ???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 38 gości