Mocniejsze sprzęgło do AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Mocniejsze sprzęgło do AAZ

Post autor: eldorado84 » pt kwie 10, 2009 17:19

Witam zadymiacze
Mam do wymiany sprzęgło, wytrzymało 15tys :cool: Luka, auto jest po modach. Przy okazji zajżałbym jeszcze do skrzyni biegów - bo coś biegi mi ciężko wchodzą (czasem zgrzytają).
Wiem że w aaz ma 210mm na 24zęby sprzęgło. Czy podejdzie od innego vw sprzęgo (transporter td, może od passata 2.0 lub 1.6TD, może od 1.9TDI); jestem nawet przygotowany na wymianę skrzyni, ale brak mi wiedzy od czego i jaką szukać. Choć temat był parę razy wałkowany, ale w naszych modzonych klekotach to chyba jedna z rzeczy która nie wytrzymuje - oczywiście większej ilości niutonów.
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 20:26 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt kwie 10, 2009 18:24

skrzynie zmienic albo delikatnie jezdzic. skrzynie z jakiegos tdika z 228mm nie zajezdzisz tak szybko. nawet pasek aaz ma 215mm, no ale na golfie oszczedzili.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt kwie 10, 2009 18:31

eldorado84 pisze:auto jest po modach.
to ile masz teraz ze sprzęgło nie wydala???.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt kwie 10, 2009 19:08

to ile masz teraz ze sprzęgło nie wydala???.
pewnie ze 150



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt kwie 10, 2009 19:17

To_mas pisze:pewnie ze 150
:helm:



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pt kwie 10, 2009 20:07

piter_s pisze:
To_mas pisze:pewnie ze 150
:helm:
:helm: haha very funy; jestem zdania że jak już coś robić to robić dobrze; sprzęgło pada i tyle, roboty jest troche przy wymianie, więc jak mam wymieniać to przydało by się coś lepszego i wytrzymalszego wstawić, moc nie ważna, nie byłem na hamowni, jak bedzie wszystko zrobione to wtedy pojade, a sprzęgło to jest jedną z tych rzeczy :grin:

[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 20:13 ]
souler pisze:skrzynie zmienic albo delikatnie jezdzic. skrzynie z jakiegos tdika z 228mm nie zajezdzisz tak szybko. nawet pasek aaz ma 215mm, no ale na golfie oszczedzili.
Zgadza się troszkę oszczędzili. Więc co radzisz? Skrzynia z TDI + sprzęgło i co tam jeszcze idzie ?? W TDI-ku jest na hydraulice? Bo w pasku b3 chyba jest. Gdzieś czytałem żeby wsadzić sprzęgło od paska b3 2.0 + skrzynie biegów. Wolałbym opcję najtańszą i gdzie jest najmniej przeróbek i w miarę dobrą (skrzynia + sprzęgło + no właśnie co jeszcze) lub sprzęgło jakieś wzmocnione na 24zęby jakieś 215 lub inne - ale też tu moje pytanie od czego. Gdzieś jeszcze czytałem że do golfa aaz szły sprzęgła jakieś dla taxarzy?? Czy coś takiego. Jestem otwarty na każde propozycje


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt kwie 10, 2009 21:36

tak na poważnie.
choć będzie miał 100ps to fabryczne sprzęgło powinno wytrzymać, luk to jest to co oryginał zakładają do vw, więc myślę ze strasznie mu dajesz ze nowe sprzęgło luka wytrzymało tylko 15tyś, chyba ze było jakieś inne założone z jakiegoś benzyniaka.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt kwie 10, 2009 23:09

nawet i trochę ponad 100PS fabryczne wytrzyma :)) jak nie to jakoś je wzmocnić w zakładach które sie tym zajmują i tyle !!

eldorado84, skrzynia z TDI ma zbyt długie przełożenia stracisz znacznie na przyśpieszeniu zakładając ją !! odradzam.
napisz co masz zrobione w silniku jeśli to nie tajemnica... ja miałem spokojnie koło 100PS+ i seryjne sprzęgiełko chodziło lux :)



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » sob kwie 11, 2009 08:41

a może linka ci szwankuje ta z samolegulatorem ja wczoraj zmieniłem sprzęgło grubością nie różniło się niczym było troche przypalone powymianie nowe też sie ślizgało wymienilem linke i wszystko ok teraz jak siądzie to będe wysylał aby zrobili mocniejsze



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » sob kwie 11, 2009 11:58

To_mas pisze:nawet i trochę ponad 100PS fabryczne wytrzyma :)) jak nie to jakoś je wzmocnić w zakładach które sie tym zajmują i tyle !!

eldorado84, skrzynia z TDI ma zbyt długie przełożenia stracisz znacznie na przyśpieszeniu zakładając ją !! odradzam.
napisz co masz zrobione w silniku jeśli to nie tajemnica... ja miałem spokojnie koło 100PS+ i seryjne sprzęgiełko chodziło lux :)
a tak wogóle co się wzmacnia w sprzęgłach? sprężynki na tarczy się wymienia na jakieś "twardsze" czy coś takiego (??)
nie to nie tajemnica:
podkręcona turbinka k14 na 1.3bara, boost pin, pompa w aaz to chyba 9mm - więc zwiększona zawka, Lda, catch can, bez katów i tłumików (został jedynie końcowy który zmieniłem od TDI), FMIC, mod Łukiego (ustawiłem fabryczne ciśnienie)
mam do roboty / zmiany:
wtryski SB - końcówki 274, przewody od 1.9D, wydech ponad 2 cale + downpipe, suszarka k24, sprzęgło, Fmic do wymiany bo chyba nie jest tak wydajny jak bym chciał

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 12:07 ]
kkolekk pisze:a może linka ci szwankuje ta z samolegulatorem ja wczoraj zmieniłem sprzęgło grubością nie różniło się niczym było troche przypalone powymianie nowe też sie ślizgało wymienilem linke i wszystko ok teraz jak siądzie to będe wysylał aby zrobili mocniejsze
Przed wymianą sprzęgła miałem linkę z samoregulatorem, po wymianie sprzęgła wymieniłem linkę z ręczną rególacją Kagera za jakieś 65zł.
Cała zabawa zaczęła się od tego ze jakieś 7miesięcy temu na biegu jałowym zaczęło coś chrobotać, ustępowało kiedy wcisnąłem sprzęgło, ale nic jeździłem dalej a pomykam dość spokojnie - ojciec mówiłe że to łożysko. I jakieś 1,5miesiąca temu na skrzyżowaniu nie mogłem wrzucić poprostu biegu - i jakoś na siłę wrzuciłem, zadzwoniłem do ojca żebym podciągną ręcznie linkę i tak zrobiłem i teraz w miarę jest dobrze, ostatnio postanowiłem ustawić pompę do fabrycznych ustawień "mod łukiego", po tym zabiegu autko wyraźnie odzyskało siłę, no ale sprzęgiełko zaczęło się ślizgać na 2,3,4,5 biegu - sprzęgło jakieś 15tys. ma.
Chyba jednak zacznę od wymiany linki z samorególatorem, zobaczymy co będzie; a potem rozbiorę sprzęgło i skrzynię i zobacze co się ogólnie dzieje
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 12:27 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » sob kwie 11, 2009 12:08

eldorado84 pisze:przewody od 1.9D
dlaczego od 1,9D?



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » sob kwie 11, 2009 12:11

piter_s pisze:tak na poważnie.
choć będzie miał 100ps to fabryczne sprzęgło powinno wytrzymać, luk to jest to co oryginał zakładają do vw, więc myślę ze strasznie mu dajesz ze nowe sprzęgło luka wytrzymało tylko 15tyś, chyba ze było jakieś inne założone z jakiegoś benzyniaka.
nie wiem, mój pseudo mechanik (jakaś daleka rodzina) miał zrobić to na Tip Top, kasa się nie liczyła, miał wymienić to co było do wymiany + inne popierdółki które był w dobrym lub w miarę dobrym stanie - jak było to nie wiem; wiem że było dobrze przez pare ładnych miesięcy. Jednak trzeba robić samemu

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 12:13 ]
piotrekgal pisze:
eldorado84 pisze:przewody od 1.9D
dlaczego od 1,9D?
nie wiem, tak napisał Apsik w 9tym poście tu:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 42&start=0
napisałem do niego z tym samym zapytaniem, jeszcze nie dostałem odpowiedzi

-idealna konfiguracja do 1.9AAZ -> wtryskiwacze i koncowki od 1.6 SB i przewody od 1.9D
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 12:15 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości