Zamontowanie turbiny do 1.8 90PS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dram
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pt lut 16, 2007 18:13
Lokalizacja: Polanica Zdrój
Kontakt:

Post autor: Dram » czw kwie 09, 2009 19:33

Panowie, może lepiej zalać temat betonem? Chłopak sam siebie kompromituje, a to jest jednak dział pomocy technicznej :bigok:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179008 - były projekt, biały
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=377545 - nowy projekt mk1. Swap, nisko i szeroko ]:->

ukitech
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:37
Lokalizacja: Polanica Zdrój

Post autor: ukitech » czw kwie 09, 2009 22:39

Z tego co ja wiem, to jest tu kilka nieścisłości i teraz tak:

Po pierwsze:
G60 to typ kompresora a nie silnika, jest to sprężarka ślimakowa która posiada w środku ślimak (czasem zwany wirnikiem chociaż się nie kręci) o kształcie litery G, którego (jeżeli dobrze pamiętam) jedna połówka ma 60 mm (w Polo był G40, mniejszy), więc ciężko mieć G60 bez kompresora G60, to tak jakby mieć turbo bez turbiny.

Po drugie:
G60 to nie koniecznie silnik typu PG, G60 występował z silnikiem 1H, który montowany był w Golfie Rallye (miał większy niż w Corrado intercooler i dawał się podkręcić do prawie 200 koni do celów rajdowych)

Po trzecie:
Silniki PG czy 1H to nie są zwykłe 1,8 8v tylko jednostki wzmocnione (inne tłoki, korbowody, osprzęt) i o mniejszym stopniu sprężania (odprężone dla doładowania)

Po czwarte:
Jeżeli chcesz robić swapa albo tuning to lepiej udaj się z tym do fachowca, polecam kolesia o nicku Evolution, gość ma sprzęt, wiedzę i doświadczenie, bo sam możesz mieć więcej strat niż korzyści.

Przykład:
Kolega kupił Corrado z silnikiem PG w którym zamontowana była turbina z Audi TT. Po regeneracji ów sprężarki auto dostało upragnionej mocy, ale zabawa nie potrwała długo, fabryczny układ paliwowy okazał się za mało wydajny i popękały tłoki (zbyt uboga mieszanka przez co powstawała za wysoka temperatura spalania). Dopiero kolega Evolution wymienił co trzeba (wydajniejsze wtryski i pompa paliwa), posprawdzał wszystko, przeprogramował chipa i teraz autko ma około 200 KM (pomiar accelerometram), oponki 225 palą się na drugim biegu. Więc jeśli chcesz pakować w autko kasę to lepiej niech pomoże Ci fachowiec bo jak widać przy tak poważnych przeróbkach i mocach to nie takie proste.



Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » czw kwie 09, 2009 23:04

Witam, myliłem sie codo g60, była to wersja 2.0 16V. Guti dostał, odemnie PW z przeprosinami, Przyznam się ze myślałem ze G60 jest również w 2.0 16V,myliłem się .Przepraszam za kłótnie jakie wynikły z całego tego tematu.
Co jeszcze mogę powiedzieć to szacunek dla Guti i tympy mechanik za wiedzę jaka posiadaj, oczywiście dla reszty forumowiczów tez.
zawsze mowie ze "każdy jest w czymś dobry"
Pozdrawiam, przepraszam i mam nadzieje ze jak bee potrzebował pomocy, to będę mógł się do was zgłosić
Brutus


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw kwie 09, 2009 23:08

dobra , , posypał głowe popiołem, teraz postawi jeszcze flaszke i mozna go juz przyjac do naszej braci , mozna uwazam zamknac temat :) ja pile zielonego lecha jak cos :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » czw kwie 09, 2009 23:15

Nie ma problemu, jezeli wybieracie sie namajowke, ja tez sie wybieram.Napic sie mozna :grin: :bigok:
Pozdrawiam
Brutus


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » pt kwie 10, 2009 13:24

jeśli będziemy w stanie to nie będzie problemu :bigok: :bajer:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt kwie 10, 2009 18:08

Bbrutus (Burex), spoko gosc z Ciebie bo potrafiles przyznać się do błędu. To sie na prawdę rzadko zdarza. :pub:



Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » pt kwie 10, 2009 19:11

Dzieki chlopaki za wyrozumiałość:)
Wesołych świąt wszystkim i mokrego dyngusa :bigok:
Pozdrawiam
Brutus


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: vurion » wt maja 04, 2010 00:05

Wiiiitam :chytry:

Chcę odświerzyc nieco temat :bajer:

Jeśli mówicie, że silniki z G60 bez kompresora maja 90-100ps przy 1.8L poj i 8v to co stoi na przeszkodzie aby walnac kompresora do zwyklego PB 90ps 1.8 v8 ABS?

Taka mnie myśl walneła po oczach, co by było jeśli walną bym kompresor pod zwykly silnik..

Sory ze chaotycznie pisze ale zdaje mi sie ze silniki te z G60 sa przystosowane do znoszenia wiekszych przeciazen a te zwykle nie...?

Prosze mi cos co nie co podpowiedziec.. Bo to sądze było by lepsze i latwiejsze (jesli wg brac sie za up greyd 90 1.8) zalozenie kompresora niz turbo..

Czekam na opinie i prosze sie nie smiac ale dopiero raczkuje w tematach doladowań xD


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt maja 04, 2010 01:14

vurion pisze:Taka mnie myśl walneła po oczach, co by było jeśli walną bym kompresor pod zwykly silnik.. Czekam na opinie i prosze sie nie smiac ale dopiero raczkuje w tematach doladowań xD
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1019
to temat o przygotowaniu silnika pod turbo. Silnik pod kompresor musi być przygotowany niemalże tak samo. Poczytaj. pzdr



Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: vurion » sob maja 15, 2010 10:16

sas_gti pisze:
vurion pisze:Taka mnie myśl walneła po oczach, co by było jeśli walną bym kompresor pod zwykly silnik.. Czekam na opinie i prosze sie nie smiac ale dopiero raczkuje w tematach doladowań xD
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1019
to temat o przygotowaniu silnika pod turbo. Silnik pod kompresor musi być przygotowany niemalże tak samo. Poczytaj. pzdr
Dzięki Ci bardzo. Twój post bardzo dużo wniósł do tego tematu. Pozdrawiam!


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości