Zapłon w ADY
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zapłon w ADY
Witam mam dylemat ostatnio wyjoelem caly mechanizm zaplonowy i teraz wsadzilem go spowrotem i jakos dziwnie jezdzi gdziesz czytalem ze w ady nie ustawia sie zaplonu nieiwem oco w tym chodzi ile w tym prawdy wiec zwracam sie do fachowcow na tym forum i licze na pomoc z waszej strony
- Christopherek
- Forum Killer
- Posty: 812
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Audi a4 b6 cabrio
- Silnik: Bfb
- Kontakt:
ja po wymianie rozrządu miałem ustawiany lampą
Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Witam, chętnie podepnę się do tematu, też mam Mk3 ADY 94r i chciałbym przyspieszyć (ustawić) zapłon, miałem źle ustawiony rozrząd i po ustawieniu na znaki auto nie chce jeździć, sprawdziłem lampą i przy wysokich obrotach zapłon jest w tym miejscu, w którym powinien być na wolnych obrotach, przy okazji może ktoś się orientuje co ma wpływ na kąt wyprzedzenia, na pewno TPS, Hall w aparacie (mam nowy), czy coś jeszcze? Pytam bo mam problem, w czasie dodawania gazu, zapłon najpierw się cofa, dopiero później przyspiesza, w efekcie podczas naciskania gazu auto gaśnie. Na VAG-u zauważyłem że nie liniowo zmienia mi się opór przepustnicy (na wolnych obrotach jest jakaś wartość, gdy naciskam gaz wartość ta najpierw raptownie maleje dopiero później rośnie już w miarę liniowo chociaż nie zawsze, czasem jakby się zawiesza), a kąt położenia przepustnicy na wolnych obrotach waha się od 8,5 do 11,5 stopnia i nie mogę jej zaadoptować żeby zeszła niżej. Czy VAG-iem ustawię zapłon? Prawdopodobnie mam do zrobienia potencjometr w przepustnicy, ale czy to jest jedyna wartość od której zależy wyprzedzenia zapłonu? Będę wdzięczny za porady.
W ADY nie ma możliwości ustawienia kąta zapłonu bez specjalnego przyrządu który z tego co się orientuję mają tylko serwisy (nie mają akurat w serwisie w Lublinie) , aparatem nie powinno się kręcić, a już jeśli to ustawi się tylko dynamiczny kąt wyprzedzenia (najpierw trzeba zblokować komputer). Czy ktoś mógłby sprawdzić lampą w którym miejscu znajduję się znak na kole pasowym na wolnych obrotach w silniku ADY i dołączyć info do posta?
W ADY nie ma możliwości ustawienia kąta zapłonu bez specjalnego przyrządu który z tego co się orientuję mają tylko serwisy (nie mają akurat w serwisie w Lublinie) , aparatem nie powinno się kręcić, a już jeśli to ustawi się tylko dynamiczny kąt wyprzedzenia (najpierw trzeba zblokować komputer). Czy ktoś mógłby sprawdzić lampą w którym miejscu znajduję się znak na kole pasowym na wolnych obrotach w silniku ADY i dołączyć info do posta?
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 17:23 przez Savczuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 289 gości