1z+0,216
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt lut 03, 2009 19:03
- Lokalizacja: Szamotuły
1z+0,216
Koledzy chce zamontowac koncowki 0,216 do mojego 1z ale mam dylemat czy zmienic cisnienie wtrysku na 230/300 czy zostac przy cisnieniu seryjnym190/280. Nie wiem jaka opcja jest leprza a szkoda mi troche czasu na testy.Mnie osobiscie wydaje sie ze lepiej pozostac przy seryjnym cisnieniu(mniej pracy).I jak to jest z tym zaplonem stukowy - czy cisnienie otwarcia moze miec wplyw? Prosze o pomoc.
seryjne jest chyba 190/300, chyba że 1Z mają mniejsze i o tym nie wiem ?klopsik127 pisze:czy zmienic cisnienie wtrysku na 230/300 czy zostac przy cisnieniu seryjnym190/280
ja wszystkim robie 220/300 i jakoś jeżdżą
w dieslu nie ma stukowegoklopsik127 pisze:jak to jest z tym zaplonem stukowy - czy cisnienie otwarcia moze miec wplyw?
większa dziura powoduje że czas wtrysku jest krótszy, choć wyzsze cisnienie również ma na to wpływ i to własnie krótszy wtrysk powduje bardziej gwałtowne spalanie ropy i w efekcie "twardszą" prace silnika
na słabej pompie 1Z przy wyższych cisnieniach czasem trzeba dłużej zakręcić żeby odpalił
pamiętaj tez o tym ze mało który warsztat potrafi wyregulować to drugie cisnienie - ja polecam zakład w Nadarzynie
Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 21:15 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt lut 03, 2009 19:03
- Lokalizacja: Szamotuły
ustaw sobie 220/300 i bedziesz zadowolonyklopsik127 pisze:Kolego mnie chodzi o to czy zostawic seryjne cisnienie 190/300 nie wiem jaki bedzie efekt.Widze ze troche w tym siedzisz moze znasz takie przypadki.A warsztat Nadarzynie ile birze za ustawienie jesli mozna wiedziec . Koles w Poznaniu zawołal 60zl za sztuke.
w Nadarzynie biora po 50 PLN od sztuki tylko terminy napięte
kup u mnie 216 to koncówki 750 PLN a regulacja 200 PLN
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: wt lut 03, 2009 19:03
- Lokalizacja: Szamotuły
kolego ja już mam końcówki .Załatwiłem sobie sam i wyszło mi to troszkę taniej ale dzięki ja zobacze chyba najpierw na 190/300 a potem na 220/300 i dam znać jaka jest rożnica.pozdro
Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 22:45 przez klopsik127, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
po co kombinować z ciśnieniami cowboy, zna temat od podszewki i na jego wtryskach o ciśnieniu 220/300 lata połowa tego forum i wszyscy są zadowoleniklopsik127 pisze:ja zobacze chyba najpierw na 190/300
Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 23:16 przez yanosho, łącznie zmieniany 2 razy.
szukasz jak to się mówi dziury w dupieklopsik127 pisze:ja zobacze chyba najpierw na 190/300 a potem na 220/300 i dam znać jaka jest rożnica.pozdro
nie bedzie żadnej znaczącej róznicy bo zmieniasz cisnienie wtrysku pilotującego a wtrysk zasadniczy pozostanie bez zmian
wydasz 2x240 PLN za dwukrotną regulację i nie przyczynisz się tym do rozwoju tuningu
powiem Ci że Twoje wtryski mają pewnie teraz 165/265 Bar (jeśli mają przebie około 250 tys km) więc i tak będzie róznica
ps. poproś żeby warsztat pokazał Ci pomiar obydwu ciśnień w koncu płacisz niemało za to
daj znać gdzie można tanio dostać - może więcej osób z forum skorzysta ?klopsik127 pisze:Załatwiłem sobie sam i wyszło mi to troszkę taniej
jeżeli BOSCH stosował swoją instrukcję to podniesli tylko pierwszy stopień - bo wg instrukcji BOSCHA drugi wychodzi sambradley pisze:Ja wydalem niecala stowke w Boschu za przekladke z regulacja
i jest w tym sporo prawdy, dopóki nie trzeba zrobić z wtrysków 190/300 hybryd 220/300 bo po ustawieniu pierwszego stopnia drugi wychodzi z dupy
przeważnie z podniesieniem pierwszego podnosi się i drugie ale bywają jaja, zwłaszcza jak przekładka i trzpień wylatane..
ja widziałem juz rózne cuda, przysłał mi kolega wtryski z profesjonalnego serwisu i lały wszedzie a nie przez koncówke
nie piszę tego że tylko Bogdan to potrafi, ale po prostu znam przypadki z wielu profesjonalnych warsztatów Boscha że okazywało sie ze drugi stopien lezy i kwiczy
w ramach testów chętnie za darmola mogę pomierzyć komuś wtryski w celu weryfikacji poprawności regulacji
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Tylko autem potrzebuje jezdzicw ramach testów chętnie za darmola mogę pomierzyć komuś wtryski w celu weryfikacji poprawności regulacji
Mowilem im ze maja ustawic 225/305 (o czym juz pisalem w innym temacie ), powiedzili tylko ze drugiego cisnienia nie podnosza i zostawiaja seryjne 300.
Korekcje sa w miare:
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
dokładnie to o czym pisałem wczesniejbradley pisze:Mowilem im ze maja ustawic 225/305 (o czym juz pisalem w innym temacie ), powiedzili tylko ze drugiego cisnienia nie podnosza i zostawiaja seryjne 300.
jeżeli BOSCH stosował swoją instrukcję to podniesli tylko pierwszy stopień - bo wg instrukcji BOSCHA drugi wychodzi sam
korekcje Ci nic nie powiedzą bo jeśli wszystkie wyszły podobnie np (strzelam) 220/280 Bar to korekcje będą podobnebradley pisze:Korekcje sa w miare:
dobra nie ma co straszyć dzieci czarną wołga bo te 20 Bar spadku to nie ma tragedii ale jesli spadki są juz po 40 Bar to zaczynają wtryski lać i zaczyna sie kopcenie i brak mocy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości