Problem z ogrzewaniem....
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z ogrzewaniem....
Witam.
Posiadam Vw Golf 3 GT, mam pewien problem z ogrzewaniem.Tzn. Może wyjaśnię... Jak przyjechało auto z Niemiec to juz nie wskazywało na liczniku odpowiedniej temperatury. wskazanie utrzymywało się przed "kreską" 70 stopni, przy jeździe w mieście wskazanie dochodziło do 70 stopni ale wtedy włącza się wentylator. Grzać trochę grzał, nie było natomiast rewelacji. Po konsulatcjach zmieniłem termostat, przy zmianie jak wlewany był płyn i odpowietrzany układ temperatura ładnie doszła do 90 stopni (licznik), wentylatorek właczył się tak jak powinien, ale nie grzał...Zaczął mi grzać (ale po całkowitym rozgrzaniu silnika na postoju (jakies 15-20 minut chodzenia auta na podwyższonych obrotach) i przejechaniu jakieś 15 kilometrów dopiero poczułem Ciepło z dmuchawy. Dojechałem do domku, autko stało dzień bez rozruchu, dzis w czasie podróży do Bydgoszczy zauważyłem, ze jest tak jak było tzn. wskazówka nie dochodzi do 70 stopni, przy siedemdziesięciu włącza się wentylator. Dla mnie to jest dziwne, choć nie znam sięna tym. Proszę o poradę "znawców" tematu. Chciałbym wreszcie miec tak jak być powinno...przy normalnej jeździe wskazanie 90 stopni wentylatorek zeby się właczał tam przy 100 bodajrze przynajmniej wiecej niz 90 i zeby grzał jak należy..Choć teraz na ZIMNO w aucie tez nie mogę narzekać, dziwne jest to wskazanie na liczniku i właczanie sie za szybkie wetylatora...
Posiadam Vw Golf 3 GT, mam pewien problem z ogrzewaniem.Tzn. Może wyjaśnię... Jak przyjechało auto z Niemiec to juz nie wskazywało na liczniku odpowiedniej temperatury. wskazanie utrzymywało się przed "kreską" 70 stopni, przy jeździe w mieście wskazanie dochodziło do 70 stopni ale wtedy włącza się wentylator. Grzać trochę grzał, nie było natomiast rewelacji. Po konsulatcjach zmieniłem termostat, przy zmianie jak wlewany był płyn i odpowietrzany układ temperatura ładnie doszła do 90 stopni (licznik), wentylatorek właczył się tak jak powinien, ale nie grzał...Zaczął mi grzać (ale po całkowitym rozgrzaniu silnika na postoju (jakies 15-20 minut chodzenia auta na podwyższonych obrotach) i przejechaniu jakieś 15 kilometrów dopiero poczułem Ciepło z dmuchawy. Dojechałem do domku, autko stało dzień bez rozruchu, dzis w czasie podróży do Bydgoszczy zauważyłem, ze jest tak jak było tzn. wskazówka nie dochodzi do 70 stopni, przy siedemdziesięciu włącza się wentylator. Dla mnie to jest dziwne, choć nie znam sięna tym. Proszę o poradę "znawców" tematu. Chciałbym wreszcie miec tak jak być powinno...przy normalnej jeździe wskazanie 90 stopni wentylatorek zeby się właczał tam przy 100 bodajrze przynajmniej wiecej niz 90 i zeby grzał jak należy..Choć teraz na ZIMNO w aucie tez nie mogę narzekać, dziwne jest to wskazanie na liczniku i właczanie sie za szybkie wetylatora...
Re: Problem z ogrzewaniem....
Witaj po pierwsze zmień czujn ik temperatury płynu a poza tym nie grzeje w środku z dwóch powodów numero uno:filtr przeciwpyłkowy do wymiany sekundo :wymiana nagrzewnicy ......ja mam ten sam problem po zmianie filtra jest dużżżooooo lepiej ale to jeszcze nie to9 co powinno b yć wymienie nagrzewnice i powinno być ok a w najgorszym wypadku padnięta jest pompa wody ...pozdrawiam Junior 

-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
problem
w zasadzie to czujnik temperatury plynu odpowiada za to co Ci wskazuje wskazowka na desce rozdzielczej.Jesli jest dobry to wskazuje tyle stopni ile ma plyn-jesli nie to wskazuje ich mniej(jak u ciebie)lub wiecej(jak u mnie).Zeby sprawdzic czy to jest termostat a nie ten czujnik podgrzej samochod na postoju tak zeby sie wiatrak wlaczyl.Jesli dolny waz jest prawie tak samo goracy jak gorny a wkazowka jest tak jak pisales to czujnik.Jesli waz jest zimny a wskazowka jest za polowa to masz termostat do wymiany.Jesli wskazowka jest nisko i waz jest zimny to masz obie rzeczy do wymiany,choc jest to malo prawdopodobne.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
problem
saturnin>w takim przypadku to musisz zmierzyc temperature plynu.W zbiorniczku powinna byc mniej wiecej taka sama jak po puszczeniu przez termostat,3li ok.90 st..Jesli taka bedzie i termostat puscil,czyli waz dolny jest cieply i po dalszym podgrzaniu silnika sie wlacza wiatrak,to masz do d... czujnik w glowicy.Jesli taka nie bedzie a termostat puscil to jest tez do niczego i on i czujnik w chlodnicy bo przy 70 st. nie ma prawa sie wlaczac wiatrak.Ale najprawdopodobniej jest to czujnik temperatury w glowicy.W zasadzie to powinienes sam reka sprawdzic te temperature i poznac czy jest 70 czy 90 stopni.Gdy sie wlaczy wiatrak obejmij reka gorny waz-powinien byc bardzo goracy,tak ze z dlugo go nie potrzymasz.Dolny powinien byc troche chlodniejszy ale tez goracy.jesli nie sa takie gorace(a w szczegolnosci gorny) to znaczy ze rzeczywiscie moze byc to czujnik w chlodnicy...Nie marw sie.W koncu to VW 

Re: Problem z ogrzewaniem....
Witaj ponownie kolega ma racje sprawdz temperature płynu w zbiorniczku ...rówwnie dobrze może oszukiwać twój licznik...nic mpewnego a co do nagrzewnicy jak jest zakamieniona to nie zobaczysz tego gołym okiem...... a filtr przeciwpyłkowy jest na podszybiu patrząc na auto jak otworzysz maske to po prawej stronie przy szybie jak ściągniesz ten plastik spod szyby ...przyjemnej zabawy pozdrawiiam...<lol>
[quote="wara99"]jezeli wlacza sie wiatrak to znak ze termostat sie otworzyl a temperatura to ponad 90st.
niekoniecznie jesli masz uszkodzony termostat lub czujnik to będzie załączał wiatrak w nieodpowiednim momencie ....wiesz co zró.. odłącz kostke od wiatraksa i nagrzej go otwórz zbiorniczek wyrównawczy na wrazie co i zobaczysz jak temperatura na liczniku a jesli bedzie parowało i będziesz miał 70 na loiczniku to padnięty jest licznik ....wtedy bedziesz wiedział żewłącza się w odpowiednim momencie a zegar żle pokazuje pozdro
niekoniecznie jesli masz uszkodzony termostat lub czujnik to będzie załączał wiatrak w nieodpowiednim momencie ....wiesz co zró.. odłącz kostke od wiatraksa i nagrzej go otwórz zbiorniczek wyrównawczy na wrazie co i zobaczysz jak temperatura na liczniku a jesli bedzie parowało i będziesz miał 70 na loiczniku to padnięty jest licznik ....wtedy bedziesz wiedział żewłącza się w odpowiednim momencie a zegar żle pokazuje pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości