Brak mocy w SB. Zapowietrzenie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Brak mocy w SB. Zapowietrzenie?

Post autor: Woski » wt kwie 07, 2009 16:14

Witam

Opisze po krotce objawy.

2 miesiące temu stalo sie to po raz 1.:

Ruszam dynamicznie ze swiatel jednak po chwili na 1. biegu auto jakby wogole przestaje ciagnac , co dzieje sie nagle, ze az odczuwa sie wyrazne szarpniecie . Zrzucilem na luz przygazowalem lekko - wkrecal sie jak nalezy . Od tamtego czasu wszystko chodzi bez zarzutu.

Okolo 2 tygodnie temu , po chwilowym przegonieniu na 1 , 2 , 3 pod czerwone pole sytuacja sie powtorzyla z tym ,ze na odcinku 3km od 1. szarpniecia, auto kilkakrotnie jakby tracilo moc o czym dawalo znac szarpnieciem.. Dodam, ze nie reaguje wtedy zupelnie na pedal gazu.

Tydzien temu jadac na trasie stalo sie to znow, i przydarza sie obecnie nagminnie, choc jezeli jade nie przekraczajac 2300RPM jest wszystko bez zarzutu. Jak go tylko zakrece wysoko, za chwile dzieją sie ów cuda na rzeczonym kiju ;)

Przewody do wtryskiwaczy wszystkie suche, przy filtrze takze, pompa rownierz sucha. Przy gazowaniu , nawet w momencie kiedy wlasnie odczuwalne jest ow szarpniecie, nie widac bombli powietrza w przewodzie paliwowym.

Co obstawiacie za przyczyne tego stanu rzeczy:
Bardziej filtr paliwa, czy moze cos nie teges z pompa ? Moze cos zupelnie innego przychodzi wam do glowy?

Z gory dzieki za pomoc

pozdro. woski
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 19:02 przez Woski, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt kwie 07, 2009 17:36

A filtr paliwa kiedy wymieniałeś ostatnio?



Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » wt kwie 07, 2009 17:46

Wlasnie kurcze glowy nie dam sobie obciac ze zrobilem to po zakupie, choc jak wstawilem auto do warsztatu po kupnie , kazalem wymieniac wszystko jak leci ( w sensie filtry paski , rolki etc.) Ale wiadomo jak to w warsztacie: mogli pomyslec, ze jeszcze w miare swiezy i olali. Mam zamiar zaczac wlasnie od wymiany filtra, ale ciekaw jestem , czy ktos madrzejszy ma jakies sugestie.. Oby nie byla to pompa :grrr:

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 17:47 ]
po zakupie to by bylo 16tys km temu



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt kwie 07, 2009 17:51

Czasem zapchany filtr daje taki objaw,że jak dajesz gaz do dechy to przymula,delikatnie ujmiesz gazu to przyspiesza i zbira się lepiej,masz takie coś?
Ali i filtr tak wymień,wykluczysz jedną możliwość.Pompa raczej wytrzymała jest..



Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » wt kwie 07, 2009 18:08

bongo pisze:Czasem zapchany filtr daje taki objaw,że jak dajesz gaz do dechy to przymula,delikatnie ujmiesz gazu to przyspiesza i zbira się lepiej,masz takie coś?
no wlasnie cos w tym stylu ;)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt kwie 07, 2009 18:39

dymi w momencie gdy traci moc? sprawdz cisnienie doladowania gdy to sie dzieje i przyjrzyj sie na "zawor bezpieczenstwa" na kolektorze dolotowym - po jego zadzialaniu sa podobne efekty


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » wt kwie 07, 2009 18:59

zaprzal pisze:dymi w momencie gdy traci moc?
Raczej nie.


Apropos cisnienia doladowania to niebardzo jak mam to sprawdzic, bo nie mam czujnika.. Jesli wymiana filtru nie pomoze, to raczej oddam go do jakichs dieslowcow :crazy:

Apropos tego zaworu, to ten ktory odpowiada za pseudo-odciecie przy okolo 4600RPM ?
Myslisz, ze moglby sie otwierac tak po srodku obrotomierza ? Bo nawet gdy sie zakreci silnikiem do okolo 3500RPM potrafi zlapac zamula, wiec zawór ten nie powinien sie wogole otwierac, a tym bardziej zawiesic.
Dobrze mysle|>?



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt kwie 07, 2009 20:03

Zawór masz na kolektorze niedaleko turbiny, takie czarne plastikowe bydle, przytroczone do kolektora metalową obejmą.

BTW polecam kupić filtr paliwa bez podgrzewacza, to eliminuje wiele niedogodności z zapowietrzaniem się przewodu paliwowego.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » wt kwie 07, 2009 20:08

BENITO pisze:BTW polecam kupić filtr paliwa bez podgrzewacza, to eliminuje wiele niedogodności z zapowietrzaniem się przewodu paliwowego.
a co to ma do rzeczy ? :chytry:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt kwie 07, 2009 20:27

Woski pisze:o nawet gdy sie zakreci silnikiem do okolo 3500RPM potrafi zlapac zamula, wiec zawór ten nie powinien sie wogole otwierac, a tym bardziej zawiesic
jesli na jalowych to nie otworzy sie, ale jak na biegu cos jest z nim nie halo i turbo dobrze dmuchnie to nawet przy 3500 moze sie otworzyc...

to taka pierwotna wersja notlaufu znanego pozniej w tdi - niektore TD mialy nawet kontrolke na desce rodzielczej podlaczana do tego zaworu (przynajmniej w literaturze, na zywo jeszcze nie spotkalem)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » wt kwie 07, 2009 20:32

Rozumiem wiec, ze sterowany on jest mechanicznie, badz tez na zasadzie podcisnienia tak ?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt kwie 07, 2009 20:40

cisnienie z kolektora i sprezynka :) dobrze by bylo jakbys podlaczyl manometr jakis i zbadal doladowanie


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » wt kwie 07, 2009 20:46

Rozumiem , ze objawy wskazuja na przeladowywujace Turbo, czy ten zawor moze z czasem sie uszkodzic, i dzialac na wyrost ?
Podjade wiec do znajomego mechanika, i zbadamy ile ma jeszcze sił w płucach moje turboleum



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr kwie 08, 2009 06:39

Powinno ci dmuchać około 0,7 bara maksimum na fabrycznych modach, co do filtra to sam się przekonasz jak założysz.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 74 gości