Lista Turbiny od Karambola--- nowa cena 900zł

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn kwie 06, 2009 17:23

jaro4444, ja właśnie o te wyliczenia prosiłem.Sypiesz naukowym słownictwem,to powinieneś mi to dokładnie wyliczyć.Przestań mi ciągle udowadniać jaki to jesteś mądry,tylko podaj wyliczenia i argumenty przemawiające na korzyć takiego,czy innego.Bo jak na razie,to żadnych nie dojżałem.

Jeżeli jednak kolejny raz masz sypać wyuczonymi naukowymi słówkami,to sobie odpuść,bo na mnie to zupełnie wrażenia nie robi.
Czekałem na wyliczenia.Ale nie idzie się od Ciebie niczego dowiedzieć.
jaro4444 pisze:Sagon czy dotrze do Ciebie, że masz takie dziury w wiedzy, że nawet nie rozumiesz o czym piszesz?
Już nie będę po raz trzeci ponawiał prośby,bo nie widzę sensu.Zakładam,to co mam.Dziękuję za pomoc.
cowboy pisze:polecam biblię czyli maximum boost by Corky Bell od strony 47 :P
Trzeba było to poczytać zanim założyłeś swojego,bo najwidoczniej decyzja niezbyt trafiona skoro chcesz go zmienić. :bajer:
Pozdrawiam i kończę ten temat,bo wiem jeszcze mniej niż wiedziałem.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 06, 2009 18:55

sagon pisze:Trzeba było to poczytać zanim założyłeś swojego,bo najwidoczniej decyzja niezbyt trafiona skoro chcesz go zmienić. :bajer:
haha to jest dobre :)

u mnie to nie było wtedy znaczenia jaki bedzie FMIC na doładowaniu 1,25 Bara :) tylko kwestie estetyczne i ilość miejsca pod zderzakiem, a tak się złozyło że nikt wczesniej nie pochwalił się jak to to tanie i dobrze zrobić :)

skoro mam teraz zderzak z Vento który daje pare cm wiecej miejsca to mogę załozyć większy FMIC (wieksza pojemność i powierzchnia) i do tego schowa mi się to za zderzakiem.. bo moze zachce mi się dmuchnąć 1,6 Bara

poza tym kolego tuning to neverending story - czy jak zmienie teraz wtryski na 230 albo heble na 312 to tez powiesz że decyzja o swapie hebli z 256/20 na 280/22 była nietrafiona ?

sagon, miał rację jaro gdy napisał że się ciskasz :) podałem ksiązke corkiego bella bo mozna tam pare ciekawych rzeczy się dowiedzieć ogólnie w temacie (są też wzory) a Ty mi tu wyjeżdzasz z moim nietrafionym FMIC-em :)



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn kwie 06, 2009 19:15

A kolega cowboy zawsze musi wszystko brać tak na poważnie.Czytałem Twój temat i wiem dlaczego taki właśnie,a nie inny założyłeś.Ale was ukłuć w dupsko,to gorzej niż wsadzić kij w mrowisko.
Ja w przeciwieństwie do profesora Jarosława nikomu braku wiedzy w tak ... sposób nie wytykam.Nikomu.
Widać dobitnie,że na współczynnik kultury osobistej wzoru nie posiadł.
Tak więc koledzy weterani traktujcie innych na równi,a wszycho będzie oki.
Nie ma sensu nosić dupska wyżej niż głowa.
Jeżeli ktoś o coś pyta,to należało by kulturalnie odpowiedzieć panie profesorze J.Nie wszyscy urodzili się geniuszmi,nad czym ubolewam.

[ Dodano: 06 Kwi 2009 19:22 ]
cowboy pisze:to tez powiesz że decyzja o swapie hebli z 256/20 na 280/22 była nietrafiona ?
Kolego sam zakładam heble 280/22 z zaciskami od passata b5 z tłoczkiem 57mm,bo na 256 hamowania nima.Wszystko już leży i czeka.

[ Dodano: 06 Kwi 2009 19:29 ]
Takie cudeńka.
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 19:31 przez sagon, łącznie zmieniany 2 razy.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn kwie 06, 2009 20:00

Sagon im się więcej uczysz tym uświadamiasz sobie jak mało wiesz. Niestety w Twojej któtkiej wypowiedzi było kilka elementarnych błędów w założeniach. Tylko widzisz jesteś tak zadufany w swoją nieomylność, że nie chcesz zobaczyć tego, że piszesz czasem elementarne brednie.
Nie ma czegoś takiego jak wzór na idelany FMIC. Możesz rozpatrywać kilka zmiennych i na ich podstawie wyprowadzić jakiś wzór na krzywą. Następnie krzywe te możesz nanieść na wykres i geometrycznie wyznaczyć punkty przecięcia lub obszar parametrów, w którym FMIC jest bliski teoretycznemu ideałowi. Jednak aby te krzywe wyznaczyć musisz mieć potężną wiedzę i doświadczenie. Ja nie poczuwam się aby uzurpować sobie, że to potrafię. Potrafię jednak zauważyć elementarne błędy w Twoich wypowiedziach. Kiedy mądremu powiesz, że się myli to przeanalizuje to. Ty za to się ciskasz i próbujesz udowodnić dwoma czy trzema przykładami Twoich FMIC, że juz nic nie musisz się uczyć. Nie nazwę takiej postawy, sam się nad nią zastanów ...

Odnośnie hebli - fajne, ale nie zapomnij oczyścić z farby prowadnic klocka w jarzmach.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pn kwie 06, 2009 20:19

jaro4444 pisze:Sagon czy dotrze do Ciebie, że masz takie dziury w wiedzy, że nawet nie rozumiesz o czym piszesz?
Weź sobie rdzeń z ciężarówki np. o wymiarach 550x200x60 mm i np. z z Renault Megane II. Oba IC niech mają te same średnice wejść i wyjść. Zbuduj stanowisko pomiarowe, doporowadź do FMIC powietrze o określonej temperaturze i przepływie (m3/sek) zapewnij idelanie takie same parametry chłodzenia. Po takim pomiarze podaj następujące parametry:
- delta T na wejściu i wyjściu z FMIC,
- dela P na dwóch jego końców,
- objętość wewnętrzną urządzenia.

Jak sobie to przeanlizujesz to dalej może domyślisz się skąd wzięły się takie wyniki...
z własnego bardzo skromnego doświadczenia, chyba się tu zgodze. Dokładnie chodzi mi o "wydajność" - "wydolność" coolera. Wcześniej miałem zamontowany FMIC od forda mondeo 2000r.
http://moto.allegro.pl/item576715107_fo ... ooler.html
i przy 1.5 bara ciśnienia nie spadały mi gumy ani też nie pękały, ale postanowiłem kupić coś większego ale brak mojej wiedzy doprowadził do tego że kupiłem taki
http://moto.allegro.pl/item586746340_in ... 4_jtd.html
i niestety przy 1.5 bara pękają mi czasem gumy i bardzo często spadają z rur aluminowych (tylko i wyłącznie na drodze: turbina --> IC).
I teraz chce zmienić coolera na inny który nie musi być mega duży ale ważne aby miał bardzo dobrą "wydolność"


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt kwie 07, 2009 13:00

z własnego bardzo skromnego doświadczenia, chyba się tu zgodze. Dokładnie chodzi mi o "wydajność" - "wydolność" coolera. Wcześniej miałem zamontowany FMIC od forda mondeo 2000r.
http://moto.allegro.pl/it...ntercooler.html
i przy 1.5 bara ciśnienia nie spadały mi gumy ani też nie pękały, ale postanowiłem kupić coś większego ale brak mojej wiedzy doprowadził do tego że kupiłem taki
http://moto.allegro.pl/it...59_2_4_jtd.html
i niestety przy 1.5 bara pękają mi czasem gumy i bardzo często spadają z rur aluminowych (tylko i wyłącznie na drodze: turbina --> IC).
I teraz chce zmienić coolera na inny który nie musi być mega duży ale ważne aby miał bardzo dobrą "wydolność"
z tego co słyszałem te FMICe z Forda są tyle warte co sam Ford w znanym powiedzeniu

generalnie np. w Focusie ten FMIC to jest raczej TMIC (jak w Subaru :P ) czyli top mounted ....

ale np z Transita powinien być OK:
http://moto.allegro.pl/item577108745_in ... _tdci.html

ja osobiście jestem zwolennikiem grubych rdzeni jak np w BMW choćiaz takie cienkie a płaskie też podobno dają radę.. choć jak napisał kolega Eldorado jeśli zrzuca węże to może źle przymocowany, bo nie bardzo wierze ze w 2,4 JTD Alfie daje rade względem przepływu a w 1,9 nie da ? :) no chyba że ta Alfa jeśli na bardzo małym doładowaniu ?

generalnie w takich lajtowych modach powinny się sprawdzać FMICe z dostawczaków o pojemnościach około 3.0



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt kwie 07, 2009 17:57

cowboy pisze:
z własnego bardzo skromnego doświadczenia, chyba się tu zgodze. Dokładnie chodzi mi o "wydajność" - "wydolność" coolera. Wcześniej miałem zamontowany FMIC od forda mondeo 2000r.
http://moto.allegro.pl/it...ntercooler.html
i przy 1.5 bara ciśnienia nie spadały mi gumy ani też nie pękały, ale postanowiłem kupić coś większego ale brak mojej wiedzy doprowadził do tego że kupiłem taki
http://moto.allegro.pl/it...59_2_4_jtd.html
i niestety przy 1.5 bara pękają mi czasem gumy i bardzo często spadają z rur aluminowych (tylko i wyłącznie na drodze: turbina --> IC).
I teraz chce zmienić coolera na inny który nie musi być mega duży ale ważne aby miał bardzo dobrą "wydolność"
z tego co słyszałem te FMICe z Forda są tyle warte co sam Ford w znanym powiedzeniu

generalnie np. w Focusie ten FMIC to jest raczej TMIC (jak w Subaru :P ) czyli top mounted ....

ale np z Transita powinien być OK:
http://moto.allegro.pl/item577108745_in ... _tdci.html

ja osobiście jestem zwolennikiem grubych rdzeni jak np w BMW choćiaz takie cienkie a płaskie też podobno dają radę.. choć jak napisał kolega Eldorado jeśli zrzuca węże to może źle przymocowany, bo nie bardzo wierze ze w 2,4 JTD Alfie daje rade względem przepływu a w 1,9 nie da ? :) no chyba że ta Alfa jeśli na bardzo małym doładowaniu ?

generalnie w takich lajtowych modach powinny się sprawdzać FMICe z dostawczaków o pojemnościach około 3.0
Jestem pewien że dobrze przymocowałem bo zrywa węże nie przy mocowaniu IC ale na środku orurowania. Zgadza się alfa może jeździć na małym ciśnieniu :) . Chyba będzie poczytać posty kolegów co tam ciekawego "upychali" :) . I jeszcze druga sprawa trzeba zacxząć szukać albo dobrych gumowych kolanek albo poprostu zrobić (wyspawać) orurowanie stalowe - ale wiadomo że stalowe jest kilowe


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt kwie 07, 2009 21:36

Jaro dajemy sobie na luz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » sob kwie 11, 2009 12:25

cowboy a ten Fmic od BMW jakie wytrzymuje ciśnienie? Bo temat intercoolerów i ich wydajność-wydolność to chyba też ważna sprawa. Może montując icoolera z lepszą wydolnością może będzie można pozbyć się no nie wiem - turbo dziury, musi turbinka będzie łatwiej pompować, czy tam lepiej wkręcać - bo na drodze swojej nie bedzie miała coolera który może spowalniać przepływ ciśnienia (??)


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » czw kwie 23, 2009 08:09

Koledzy z tą listą to jest jeszcze aktualne??

Jak tak to jak się na nią wpisać??


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » czw kwie 23, 2009 08:20

Czego potrzebujesz?
Jeśli turbiny to daj znać którą...


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » czw kwie 23, 2009 08:45

mam AWX ale wczoraj wystawił kopyto i chciałbym wziąć hybrydę AWX/ARL. Potrzebuje jej jak najszybciej bo auto potrzebne. Jaka kasa za to bedzie??


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » czw kwie 23, 2009 14:14

900zł
Starą odsyłasz do mnie po zamontowaniu nowej
Wysyłka tego samego dnia co wpłata na konto. (koszt 30 - kolporter)
Następnego dnia masz dostawę.


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
wirus_kamil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lut 12, 2008 12:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wirus_kamil » czw kwie 23, 2009 18:22

CrocodileReggae a co byś mi polecił do AFN ?? Planuej uderzać ~200KM (FMIC, 0.230, Pompa 11 i luźny wydech)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości