Wymiana tulei metalowo-gumowych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wojtek0423
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
Kontakt:

Wymiana tulei metalowo-gumowych

Post autor: Wojtek0423 » wt kwie 07, 2009 14:30

Witam. Kupiłem tuleje lempfordera i teraz mam pytanie odnośnie samej wymiany. Czy da sie to zrobic w zaciszu własnego garażu czy jest to kłopotliwe i lepiej zlecić mechanikowi?
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 14:31 przez Wojtek0423, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt kwie 07, 2009 14:55

Da rade ale potrzebna jest prasa, bo o ile samo wyciągnięcie wahacza nie jest kłopotliwe to już same wciśnięcie tulejek, niestety tak...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 14:55 przez maryjan, łącznie zmieniany 1 raz.


Dziki

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » wt kwie 07, 2009 16:39

Wojtek0423, A ile zapłaciłeś? Bo też jestem na kupnie.

I jeszcze jedno pytanie: na jeden wachacz przychodzi jedna tuleja w kształcie krążka (taka jak tu):

http://moto.allegro.pl/item586769737_le ... jetta.html

I jedna taka:

http://moto.allegro.pl/item586769418_tu ... caddy.html

Po jednej sztuce na jeden wahacz tak?


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » wt kwie 07, 2009 17:25

kompan, dokładnie tak jak piszesz po jednej sztuce robocizna czyli cena to w gestii mechaniora zależy jak się diogadacie.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » wt kwie 07, 2009 17:31

nie zapomnij o ustawieniu zbieznosci.... :bajer:



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » wt kwie 07, 2009 17:35

Wojtek0423, ja właśnie przerabiałem ten temat i te tylne tuleje sam wymieniłem korzystając tylko z pomocy imadła :)
Obrazek
nie wiem jak z tymi przednimi, ale z tymi przednimi to raczej bym sobie już nie poradził :/
Pozdro :pub:



Awatar użytkownika
mirek99mtg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: mirek99mtg » wt kwie 07, 2009 21:21

Mnie to robił mechanik i nie wziął dużo, nie wiem ile dokładnie bo robiłem jeszcze inne rzeczy. Mówił, że zbieżności nie trzeba robić, z tego co zauważyłem to nie wyjmował wahaczy całkowicie z auta bo nakrętki od gałek są nie odkręcane. :bigok:



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » wt kwie 07, 2009 21:37

wachacze trzeba wyjac by zmienic tylne tuleje... i trzeba zbieznosc robic...
wiem bo robiłem i sprawdzałem przed i po z ciekawoci.... i było zle.... ale moze sie trafic fuks ze sie przykreci w przypadkowy sposób wachacze i bedzie tak samo zbierznosc... :bajer:



Awatar użytkownika
davis79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt lut 15, 2008 00:58
Lokalizacja: śląsk

Post autor: davis79 » wt kwie 07, 2009 22:20

Witam. Ja w swoim teżprzerabiałem ostatnio ten temat. Mechanik który mi to robił ( wymiana tych gum na wahaczu, wymiana amorów, drążka kierowniczego, górnych poduszek + łożyska no i oczywiście zbierzność ) skasował mnie 350 zł. Nie wiem czy to dużo czy mało ale w końcu mam sprawne zawieszenie z przodu :helm:



Awatar użytkownika
Wojtek0423
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
Kontakt:

Post autor: Wojtek0423 » wt kwie 07, 2009 22:36

Za dwie tuleje płaciłem po 50 zeta na strone. Za febi wychodziło 29 ale wolałem już dołożyc i kupić coś lepszego. Jutro zadzownie do mechanika i dowiem sie ile chce za wymianę. Zbieżność oczywiście też sprawdze bo szkoda troche opon. Wszystkim dziekuje za zainteresowanie sie moim tematem i odpowiedzi. :pub:
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 22:40 przez Wojtek0423, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr kwie 08, 2009 01:48

Można robić, tylko dobrze wbić. Kierunek się liczy(tak samo jak była stara wbita) w przypadku tylniej gumy. Duże gumy nie mogą mieć luzu ( można delikatnie po wbiciu złapać migomatem). Do roboty trzeba zdejmować wahacze( trzy śróby sworznia i dwie skręcane do sanek silnika + drążek kierowniczy - zwrotnice się odciąga). Guma przednia( stara do wycięcia nożem i wyciśnięcia w imadle przy pomocy tulejki) - warto przesmarować przed wciskaniem np mydłem albo troche masła. Nie smarujemy smarami typu towot! - powoduje sparcienie gumy. Czas na 2 wahacze to 2 godziny max. Miałem Mk3 i teraz mam Mk4 - nigdy nie robiłem u mechanika hehehe, pozdrawiam i życze powodzenia! Acha!- stabilizator w MK4 odkręcajcie z górnego mocowania łącznika - na dolnym po kilku razach można śróbę zerwać w wahaczu!
Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 01:51 przez fleshu, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » śr kwie 08, 2009 13:15

fleshu pisze:Acha!- stabilizator w MK4 odkręcajcie z górnego mocowania łącznika - na dolnym po kilku razach można śróbę zerwać w wahaczu!
Potwierdzam, doświadczyłem tego na własnej skórze... Ale wziąłem gumówkę, odciąłem na spawach od wahacza ten kawałek blachy z urwanym gwintem, dospawałem z tyłu nakrętkę i z powrotem przyspawałem blachę do wahacza i jest OK.

A odnośnie tylnych tulei wahacza to polecam zakładać takie: Obrazek

Są to tuleje pełne z Audi TT, S3, Golfa IV 3.2 R32 4motion, nr VW/Audi 8N 0407 181B, nr Lemforder 27132, są w prawdzie drogie, coś około 60zł sztuka, ale warto.
Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 13:26 przez Radion, łącznie zmieniany 2 razy.



wojtoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtoo » śr kwie 08, 2009 19:11

Radion pisze:
fleshu pisze: A odnośnie tylnych tulei wahacza to polecam zakładać takie: [url=http://images44.fotosik.pl/100/9df830d83043f272.gif]Obrazek[/URL]

Są to tuleje pełne z Audi TT, S3, Golfa IV 3.2 R32 4motion, nr VW/Audi 8N 0407 181B, nr Lemforder 27132, są w prawdzie drogie, coś około 60zł sztuka, ale warto.
A co nam da zastosowanie wlasnie takich gum?lepsza sterownosc/twardosc?



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » śr kwie 08, 2009 19:25

Dłużej wytrzymują i są bardziej stabilne można też wrzucić gumy od vectry A podobno mocne - było na forum.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 280 gości