Wymiana tulei metalowo-gumowych
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Wojtek0423
- Ma gadane
- Posty: 238
- Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
- Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
- Kontakt:
Wymiana tulei metalowo-gumowych
Witam. Kupiłem tuleje lempfordera i teraz mam pytanie odnośnie samej wymiany. Czy da sie to zrobic w zaciszu własnego garażu czy jest to kłopotliwe i lepiej zlecić mechanikowi?
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 14:31 przez Wojtek0423, łącznie zmieniany 1 raz.
- maryjan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 862
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
- Lokalizacja: Ostrowite city of country
Da rade ale potrzebna jest prasa, bo o ile samo wyciągnięcie wahacza nie jest kłopotliwe to już same wciśnięcie tulejek, niestety tak...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 14:55 przez maryjan, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziki
Wojtek0423, A ile zapłaciłeś? Bo też jestem na kupnie.
I jeszcze jedno pytanie: na jeden wachacz przychodzi jedna tuleja w kształcie krążka (taka jak tu):
http://moto.allegro.pl/item586769737_le ... jetta.html
I jedna taka:
http://moto.allegro.pl/item586769418_tu ... caddy.html
Po jednej sztuce na jeden wahacz tak?
I jeszcze jedno pytanie: na jeden wachacz przychodzi jedna tuleja w kształcie krążka (taka jak tu):
http://moto.allegro.pl/item586769737_le ... jetta.html
I jedna taka:
http://moto.allegro.pl/item586769418_tu ... caddy.html
Po jednej sztuce na jeden wahacz tak?
Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.
- mirek99mtg
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
- Lokalizacja: małopolskie
Witam. Ja w swoim teżprzerabiałem ostatnio ten temat. Mechanik który mi to robił ( wymiana tych gum na wahaczu, wymiana amorów, drążka kierowniczego, górnych poduszek + łożyska no i oczywiście zbierzność ) skasował mnie 350 zł. Nie wiem czy to dużo czy mało ale w końcu mam sprawne zawieszenie z przodu
- Wojtek0423
- Ma gadane
- Posty: 238
- Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
- Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
- Kontakt:
Za dwie tuleje płaciłem po 50 zeta na strone. Za febi wychodziło 29 ale wolałem już dołożyc i kupić coś lepszego. Jutro zadzownie do mechanika i dowiem sie ile chce za wymianę. Zbieżność oczywiście też sprawdze bo szkoda troche opon. Wszystkim dziekuje za zainteresowanie sie moim tematem i odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 22:40 przez Wojtek0423, łącznie zmieniany 1 raz.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Można robić, tylko dobrze wbić. Kierunek się liczy(tak samo jak była stara wbita) w przypadku tylniej gumy. Duże gumy nie mogą mieć luzu ( można delikatnie po wbiciu złapać migomatem). Do roboty trzeba zdejmować wahacze( trzy śróby sworznia i dwie skręcane do sanek silnika + drążek kierowniczy - zwrotnice się odciąga). Guma przednia( stara do wycięcia nożem i wyciśnięcia w imadle przy pomocy tulejki) - warto przesmarować przed wciskaniem np mydłem albo troche masła. Nie smarujemy smarami typu towot! - powoduje sparcienie gumy. Czas na 2 wahacze to 2 godziny max. Miałem Mk3 i teraz mam Mk4 - nigdy nie robiłem u mechanika hehehe, pozdrawiam i życze powodzenia! Acha!- stabilizator w MK4 odkręcajcie z górnego mocowania łącznika - na dolnym po kilku razach można śróbę zerwać w wahaczu!
Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 01:51 przez fleshu, łącznie zmieniany 2 razy.
- Radion
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ALH
Potwierdzam, doświadczyłem tego na własnej skórze... Ale wziąłem gumówkę, odciąłem na spawach od wahacza ten kawałek blachy z urwanym gwintem, dospawałem z tyłu nakrętkę i z powrotem przyspawałem blachę do wahacza i jest OK.fleshu pisze:Acha!- stabilizator w MK4 odkręcajcie z górnego mocowania łącznika - na dolnym po kilku razach można śróbę zerwać w wahaczu!
A odnośnie tylnych tulei wahacza to polecam zakładać takie:
Są to tuleje pełne z Audi TT, S3, Golfa IV 3.2 R32 4motion, nr VW/Audi 8N 0407 181B, nr Lemforder 27132, są w prawdzie drogie, coś około 60zł sztuka, ale warto.
Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 13:26 przez Radion, łącznie zmieniany 2 razy.
A co nam da zastosowanie wlasnie takich gum?lepsza sterownosc/twardosc?Radion pisze:fleshu pisze: A odnośnie tylnych tulei wahacza to polecam zakładać takie: [url=http://images44.fotosik.pl/100/9df830d83043f272.gif]Obrazek[/URL]
Są to tuleje pełne z Audi TT, S3, Golfa IV 3.2 R32 4motion, nr VW/Audi 8N 0407 181B, nr Lemforder 27132, są w prawdzie drogie, coś około 60zł sztuka, ale warto.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 272 gości