Spalanie 11 litrów /100 1.6 16V (77KW)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemek_555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt sty 27, 2009 13:13
Lokalizacja: Brzeg Dolny

Post autor: przemek_555 » wt kwie 07, 2009 14:56

Witam, mój azd przy zatankowaniu pełnego baku przejedzie 700 km 40%miasto i 60% autostrada a na autostradzie 130 lub 140, nieraz szybciej. Wiec wynik nie jest taki zły.

Jeszcze mam pytanie do posiadaczy AZD. Jak wasze auto reaguje na gaz? ja naciskam pedał gazu to on działa z lekkim opóźnieniem, nie wiem czy to tak ma być czy to normalne, a nieraz przy zmianie biegów lekko szarpie. U Was też tak się dzieje?



budda26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 02, 2009 20:37
Lokalizacja: Goleniow

Post autor: budda26 » wt kwie 07, 2009 20:33

Jacek75 pisze:
budda26 pisze:...nie butuje go do 2500 obrotow jezdze a on bez zmian
Taki motor długo nie pożyje... to jest tzw PSJ. Wiesz kiedy auto najmniej pali? przy jakich obrotach? wiesz kiedy masz max moment obrotowy? Ja cisnę do 5000tys obrotów o ile jest mozliwosc na drodze i mam srednie 8,5l/100 przy 50% maisto 50% miasto (Kraków - same korki)
To nie jest kwestja dlugotrwalej jazdy na takich obrotach (2500) szukalem wielu rozwiazan by zmniejszyc te spalanie..Jezdzilem tak dla siebie by sprawdzic czy odniesie to jakis skutek...Chyba jednak ten typ tak ma.Sprawdzilem pod kompem sonde czujnik temperatury i wszycho ok.Wiec trzeba sie chyba z tym pogodzic.Dzieki za fachwe rady ipozdrawiam.



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » śr kwie 08, 2009 09:52

budda26 pisze:
Jacek75 pisze:
budda26 pisze:...nie butuje go do 2500 obrotow jezdze a on bez zmian
Taki motor długo nie pożyje... to jest tzw PSJ. Wiesz kiedy auto najmniej pali? przy jakich obrotach? wiesz kiedy masz max moment obrotowy? Ja cisnę do 5000tys obrotów o ile jest mozliwosc na drodze i mam srednie 8,5l/100 przy 50% maisto 50% miasto (Kraków - same korki)
To nie jest kwestja dlugotrwalej jazdy na takich obrotach (2500) szukalem wielu rozwiazan by zmniejszyc te spalanie..Jezdzilem tak dla siebie by sprawdzic czy odniesie to jakis skutek...Chyba jednak ten typ tak ma.Sprawdzilem pod kompem sonde czujnik temperatury i wszycho ok.Wiec trzeba sie chyba z tym pogodzic.Dzieki za fachwe rady ipozdrawiam.
W próbowałeś nakarmić swojego golfika Pb98? W instrukcji to właśnie ta benzyna jest zalecana do silnika 1.6. Pb95 jest co prawda dopuszczalna, ale kosztem trochę zmnieszonej mocy (przynajmniej tak stoi w instrukcji).
Ja ostanio wyjeździłem cały zbiornik i zalałem do fula Pb98. Zobaczymy jakie wyjdzie spalanie. Na razie obserwuję że jakiś efekt chyba będzie, bo od tankowania zrobiłem po mieście 100 km a wskazówka dopiero zaczyna ocierać się pierwszą kreskę. Tyle że zrobiło się ciepło i to napewno tez będzie miało duży wpływ na spalanie.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr kwie 08, 2009 14:25

Paliwo 98 nie wiele tu pomoże, diagnostyka komputerowa zrobiona? Bo chyba nie chcecie wymieniać sondy bez sprawdzenia? Kiedy była czyszczona i adaptowana przepustnica? czy silnik prawidłowo się rozgrzewa i uzyskuje temperaturę 90 stopni? układ paliwowy szczelny? co z czujnikiem temperatury/ilości/ciśnienia zasysanego powietrza? Obroty jałowe na jakim poziomie na rozgrzanym silniku? Zawór EGR sprawny? To są czynniki zużycia paliwa.
Technika jazdy: pali najmniej przy maksymalnym momencie obrotowym, nie wolno deptac do deski na niskich obrotach przy wysokich biegach, przyśpieszać normalnie: nie długo/ nie krótko, wykorzystywać maksymalnie silnik do hamowania, nie jeździć na luzie.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

budda26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 02, 2009 20:37
Lokalizacja: Goleniow

Post autor: budda26 » śr kwie 08, 2009 19:00

Jacek75 pisze:Paliwo 98 nie wiele tu pomoże, diagnostyka komputerowa zrobiona? Bo chyba nie chcecie wymieniać sondy bez sprawdzenia? Kiedy była czyszczona i adaptowana przepustnica? czy silnik prawidłowo się rozgrzewa i uzyskuje temperaturę 90 stopni? układ paliwowy szczelny? co z czujnikiem temperatury/ilości/ciśnienia zasysanego powietrza? Obroty jałowe na jakim poziomie na rozgrzanym silniku? Zawór EGR sprawny? To są czynniki zużycia paliwa.
Technika jazdy: pali najmniej przy maksymalnym momencie obrotowym, nie wolno deptac do deski na niskich obrotach przy wysokich biegach, przyśpieszać normalnie: nie długo/ nie krótko, wykorzystywać maksymalnie silnik do hamowania, nie jeździć na luzie.
Wiele tych rzeczy do wgladu jest...Mam za soba badanie pod kompem i nie wykazalo zadnych bledow.Sonda pracuje bez zaklucen czujnik tem ok.swiece wymienione + kable filtr paliwa rowniez.Rozgrzewa sie do okolo 90 stopni.Ostatnio zauwazylem ze zaczely falowac obroty na biegu jalowym.musze sie tym zajac w pierwszej kolejnosci,byc moze to ma wplyw na to zuzycie wachy.gosciu adaptowal przepustnice.Ten czujnik EGR by wykazywal bledy na kompie gdyby jakies wystepowaly??Jak moge sam sprawdzic szczelnos ukladu zasilania??Przy jakich obrotach osiaga najwiekszy moment obrotowy ..w necie nie moglem sie doszukac.Dzieki



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr kwie 08, 2009 19:43

Oznaczenie literowe silnika? ile jest na obrotomierzu lub w jakim zakresie faluje na rozgrzanym silniku (to raczej nie ma wpływu na spalanie), czy faluje na zimnym? piszesz ze adaptowana ale czy czyszczona? zdejmował przepustnicę? wymienił uszczelkę? czy kąt otwarcia przepustnicy na jałowym jest poniżej 7 stopni? temperatura z kompa mnie interesuje czyli odczytana VAG a nie ta z deski rozdzielczej - mogą się znacznie różnić. czy auto odpala od kopa na cieplym i zimnym silniku? używasz klimy? masz klimę?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

M4niac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 16:01
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: M4niac » ndz kwie 19, 2009 22:48

mi przez ostatnie 3 miesiace pali 11,5 litra po miescie i dwa dni temu tankowałem i też mam takie spalanie musze coś z tym zrobić bo to nie możliwa sprawa mam tylko prośbe do użytkownikow silnika 1.6 77 kw w sterowniku silnika w bloku 33 sprawdzając vagiem jakie macie napięcie bo u mnie stoi na 0,45 volta i nie wiem czy tak jest u innych czy mam z.j.e.b.a.n.y komputer i przez to mam takie spalanie bo sonde wymienialem pare miesiecy temu jakby ktoś mógł to sprawdzić na swoim motorze chodzi mi o napięcie przy zgaszonym silniku i włączonym



Awatar użytkownika
leto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 15:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: leto » wt maja 05, 2009 05:33

przemek_555 pisze:Witam, mój azd przy zatankowaniu pełnego baku przejedzie 700 km 40%miasto i 60% autostrada a na autostradzie 130 lub 140, nieraz szybciej. Wiec wynik nie jest taki zły.

Jeszcze mam pytanie do posiadaczy AZD. Jak wasze auto reaguje na gaz? ja naciskam pedał gazu to on działa z lekkim opóźnieniem, nie wiem czy to tak ma być czy to normalne, a nieraz przy zmianie biegów lekko szarpie. U Was też tak się dzieje?
mam AZD i jest tak samo a jakie masz obroty na biegu jałowym gdy ciepły ja mam 620 wydaje mi sie że to trochę mało dlatego tak szarpie trzeba mu trochę gazu dołożyć przy ruszaniu jak dla mnie to trochę dziwnie sie zachowuje


leto

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » wt maja 05, 2009 07:29

leto pisze:
przemek_555 pisze:Witam, mój azd przy zatankowaniu pełnego baku przejedzie 700 km 40%miasto i 60% autostrada a na autostradzie 130 lub 140, nieraz szybciej. Wiec wynik nie jest taki zły.

Jeszcze mam pytanie do posiadaczy AZD. Jak wasze auto reaguje na gaz? ja naciskam pedał gazu to on działa z lekkim opóźnieniem, nie wiem czy to tak ma być czy to normalne, a nieraz przy zmianie biegów lekko szarpie. U Was też tak się dzieje?
mam AZD i jest tak samo a jakie masz obroty na biegu jałowym gdy ciepły ja mam 620 wydaje mi sie że to trochę mało dlatego tak szarpie trzeba mu trochę gazu dołożyć przy ruszaniu jak dla mnie to trochę dziwnie sie zachowuje
Mój AZD też reaguje na gaz z leciutkim opóźnieniem. Obroty biegu jałowego jak jest ciepły to jakieś 650-680. Natomiast nie stwierdziłem żadnego szarpania przy zmianie biegów



dwalczak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 18, 2008 08:49
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: dwalczak » wt maja 05, 2009 09:23

Mój AZD też reaguje z opóźnieniem. Na jałowym 650 obrotów a spalanie bardzo mnie zaskoczyło - nie przekracza 8l na 205/50r17 - jestem zadowolony.



Adamskibyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Octavia III

Post autor: Adamskibyd » wt maja 05, 2009 11:29

ja przy moim 1.6 SR jak narazie po 3 tygodniach użytkowania i głównie jazdy po mieście i warunki różne,czasami dłuższe odcinki,czasami krótsze,korki itp to spalanie 9,5l. Czytając różne test golfów to wydaję mi sie, że spalanie w granicach 10 l. to chyba normalne ,chyba że się mylę?



shuman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 02:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: shuman » sob maja 09, 2009 03:24

to i ja się dołączę :) Bora 1.6 16V 77kW AZD i ostatni wynik po przejechaniu 100km na v power racing otrzymałem wynik jak dla mnie przerażający, bo 11,5l :| może by mnie to tak nie zdziwiło, gdyby nie to, że gazu pali mi ok 10l :o



Awatar użytkownika
leto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 15:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: leto » sob maja 09, 2009 05:24

czyli wychodzi z tego że te wynalazki 1.6 16 V w moim przypadku silnik AZD poprostu łykają sobie zdrowo i nic na to nie poradzimy ja mam 17/225/45 i pali 10 min. :okej: :okej:

[ Dodano: 09 Maj 2009 05:27 ]
a niech ktoś się jeszcze dołączy i mnie pocieszy że jego AZD łyka 10 l bo chyba inaczej się nie da :okej: :okej: :okej: :okej: :okej:


leto

shuman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 02:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: shuman » pn maja 11, 2009 13:25

mi tych 11.5l spaliła Borcia ostatnio, ale przeglądałem książkę serwisową... i okazało się, że rozrząd był wymieniany 100k km temu :| więc dobrze, że jeszcze jeździ... w przyszły poniedziałek przegląd z wymianą rozrządu... od razu zaznaczę, że przeglądy robię regularnie co 15000km, więc nie rozumiem dlaczego do tej pory rozrząd nie został wymieniony... nikt nic o nim nie wspominał nawet... więc teraz pytanie, czy może to być przyczyną:
- wysokiego spalania [11.5l na benzynie? :o max 10l gazu paliła]
- mulenia samochodu [ raz jeździ normalnie, raz rwie do przodu, a innym razem jedzie jakby chciała nie mogła...]
- falowanie obrotów na PB
- czasami zaklekoczą zawory przy wciśnięciu gazu przy obrotach nawet 2,5k?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 259 gości