Problemik z centralnym zamkiem - zamykanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MACS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 18:50
Lokalizacja: INOWROCLAW

Problemik z centralnym zamkiem - zamykanie

Post autor: MACS » sob kwie 07, 2007 12:35

Serdeczne Witam!
Od trzech tygodni jestem posiadaczem GOLFA III 93r. i juz mam problem z zamkiem centalnym. Mianowicie chodzi oto, że czasami sie zamyka wszystko a czasami nie jest to zjawisko losowo. Pompka zamka jest sprawna. Proszę o pomoc Pozdrawiam Wszystkich
Ostatnio zmieniony sob kwie 07, 2007 18:02 przez MACS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » sob kwie 07, 2007 13:06

sprawdz połączenia w drzwiach może węzyk gdzieś pekł albo sie rozłączył



MACS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 18:50
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: MACS » sob kwie 07, 2007 13:16

Przemo440 pisze:sprawdz połączenia w drzwiach może węzyk gdzieś pekł albo sie rozłączył
Sprawdzalem wężyk w dzwiach kierowcy i tan jest wszystko ok najbardziej zastanawia mnie jeszcze fakt, że jak kilka razy przekrece kluczykiem to wszystko dziala. odpalam samochód, pożniej go gasze chce zamknąć i nic. I jak jest to nic to nie ma napięcia na zasilaniu pompki.
Czy w dźwiach jest może jakiś przekaźnik, który może nawalić.
dziekuje i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » sob kwie 07, 2007 13:20

w zamku znajduje sie sterowanie centralnym moze tam jest problem



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 07, 2007 16:45

Próbuj z drzwi pasażera czy działa. Jeśli działa to przynajmniej mniej więcej wiesz po kótrej stronie jest problem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg

Post autor: greg » sob kwie 07, 2007 17:26

obejrzeć przewody od drzwi do słupka A po stroni ekierowcy (skoro brak zasilania dla popmki w takim przypadku)



Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » sob kwie 07, 2007 18:00

Witam:) U mnie objawy były podobne. Raz działała, raz nie. Okazało się, że elektronika przy pompce była cała zaśniedziała i przepalił się jeden z rezystorów. Powód - dostała się tam woda. Jeżeli sama pompka i wężyki są ok to tak jak chłopaki piszą: sterowanie przy zamku nie chce prawidłowo działać. A najlepiej by było jakbyś miał kogoś do pomocy, co by Ci przekręcony kluczyk w drzwiach trzymał i wówczas można sprawdzać czy są sygnały sterujące na pompce.
Pozdr



MACS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 18:50
Lokalizacja: INOWROCLAW

elektromagnesy są zbyt słabe

Post autor: MACS » pt lut 27, 2009 01:01

Znalazłem problem i okazuje się, że na drukowanej płytce znajdują sie dwa elektromagnesy jak zamek przestaje działać trzeba i pomóc się załączyć i jest spokój na jakiś czas. Przewody są ok. i co dziwne w tym pudełku też jest sucho. być może starość i troszkę wilgoci daje o sobie znać. Najgorsze jest jednak to, że jak przestaje on działać kiedy klapa jest zamknięta to trzeba się włamywać przez tylną klapę. :okej:



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pn kwie 06, 2009 17:48

MACS pisze:Znalazłem problem i okazuje się, że na drukowanej płytce znajdują sie dwa elektromagnesy jak zamek przestaje działać trzeba i pomóc się załączyć i jest spokój na jakiś czas. Przewody są ok. i co dziwne w tym pudełku też jest sucho. być może starość i troszkę wilgoci daje o sobie znać. Najgorsze jest jednak to, że jak przestaje on działać kiedy klapa jest zamknięta to trzeba się włamywać przez tylną klapę.

Widzisz proszę powiedz jak te elektromagnesy wyglądają bo mam podobny problem pomka sucha a nie działa. Rozebrałem i podłączyłem na krótko 12V= do silniczka(pompki) i kręci i dmucha, ale jak już podłączyłem z elektroniką (płytką) do auta to nic się nie odzywa. :crazy:
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 17:50 przez LASOT-A, łącznie zmieniany 1 raz.


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

MACS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 18:50
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: MACS » pn kwie 06, 2009 22:15

lasot pisze:
MACS pisze:Znalazłem problem i okazuje się, że na drukowanej płytce znajdują sie dwa elektromagnesy jak zamek przestaje działać trzeba i pomóc się załączyć i jest spokój na jakiś czas. Przewody są ok. i co dziwne w tym pudełku też jest sucho. być może starość i troszkę wilgoci daje o sobie znać. Najgorsze jest jednak to, że jak przestaje on działać kiedy klapa jest zamknięta to trzeba się włamywać przez tylną klapę.

Widzisz proszę powiedz jak te elektromagnesy wyglądają bo mam podobny problem pomka sucha a nie działa. Rozebrałem i podłączyłem na krótko 12V= do silniczka(pompki) i kręci i dmucha, ale jak już podłączyłem z elektroniką (płytką) do auta to nic się nie odzywa. :crazy:

Te elektromagnesy wyglądają jak cewki są obok siebie i wyglądają dość charakterystycznie jest na nich nawinięty cienki drucik miedziany, po ich wewnętrznej stronie jest styk, który jak wszystko jest ok to zwiera układ. Musisz wyjąć płytkę drukowaną, znajdują się one po jej drugiej stronie.(strona z urządzeniami nie ze ścieżkami)) Jak będziesz ją miał na zewnątrz podłącz kostkę z przewodami zewrzyj na próbę śrubokrętem styk przy cewce jednej lub drugiej(jedna jest od otwierania druga od zamykania), powinien załączyć sie silniczek i otworzyć lub zamknąć zamek. Czasami taki zabieg wystarcza i jest wszystko ok. Dodam tylko że problem z zamkiem występuje własnie w okresie dużej wilgotności powietrza



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pn kwie 06, 2009 22:30

To u mnie chyba ta płytka inaczej wygląda bo tam widać trzy jakby jakieś przekaźniczki czy coś ale trzy a nie dwa w czarnych obudowach a na środku tej płytki jest jakieś ustrojstwo białe - coś wrodzaju zaworka do powietrza i do tego wkłada się jeden tęzyk. Reszta to scalaki diody rezystory itp.itd. Pozdr. :blush:

[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2009 ]
Mam pompkę VDO. A nie Hella

[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2009 ]
Podłączałem z drugiego golfa i działa więc instalacja w porządeczku.


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

MACS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 18:50
Lokalizacja: INOWROCLAW

Post autor: MACS » wt kwie 07, 2009 09:22

lasot pisze:To u mnie chyba ta płytka inaczej wygląda bo tam widać trzy jakby jakieś przekaźniczki czy coś ale trzy a nie dwa w czarnych obudowach a na środku tej płytki jest jakieś ustrojstwo białe - coś wrodzaju zaworka do powietrza i do tego wkłada się jeden tęzyk. Reszta to scalaki diody rezystory itp.itd. Pozdr. :blush:

[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2009 ]
Mam pompkę VDO. A nie Hella

[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2009 ]
Podłączałem z drugiego golfa i działa więc instalacja w porządeczku.

Być może to w tych czarnych obudowach to właśnie te elektromagnesy. u mnie nie były niczym przykryte i też mam coś białego na środku i też są trzy cewki tylko, że te dwie odpowiadają za otwieranie tak jak pisałem wyżej



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » wt kwie 07, 2009 10:56

MACS pisze:też są trzy cewki tylko, że te dwie odpowiadają
To może te dwie zewnętrzne? I jak tak to które nóżki trzeba zewrzeć. Pozdr.


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 343 gości