chrupanie przy skrecie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Alvargo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt lut 26, 2008 14:36
Lokalizacja: LIPSKO

chrupanie przy skrecie

Post autor: Alvargo » wt kwie 07, 2009 08:22

Witam. Jak skrecam bardziej kierownica to wystepuje tak jakby chrupniecie lub przeskoczenie czegos i potem jest git. Podczas normalnej jazdy nic sie nie dzieje.

Wiecie co to??? Zmortyzator?? Łozysko na nim??



Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » wt kwie 07, 2009 08:30

ewentualnie któryś z przegubów może...


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

Awatar użytkownika
mobi65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: chrupanie przy skrecie

Post autor: mobi65 » wt kwie 07, 2009 08:33

Alvargo pisze:Witam. Jak skrecam bardziej kierownica to wystepuje tak jakby chrupniecie lub przeskoczenie czegos i potem jest git. Podczas normalnej jazdy nic sie nie dzieje.

Wiecie co to??? Zmortyzator?? Łozysko na nim??


sprawdź przegóby , oby tez to nie byla maglownica bo to juz wydatek



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt kwie 07, 2009 09:02

Pare dni temu miałem to samo, ale w twingo dziewczyny :helm: i okazało się, ze łożysko amortyzatora do wymiany.
Pozdro.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvargo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt lut 26, 2008 14:36
Lokalizacja: LIPSKO

Post autor: Alvargo » wt kwie 07, 2009 09:52

a jak mam je wymienic?? znaczy jak sprawdzic jakie to, musza mi kolesie w warsztacie rozebrac i powiedziec jakie to jest?



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt kwie 07, 2009 09:57

Jeżeli wiesz, że to łożysko to podjedz do sklepu podaj model auta i po sprawie.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Daras79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt cze 03, 2008 22:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Daras79 » wt kwie 07, 2009 09:58

dokladnie, mam to samo...u mnie akurat slyszalne przy kreceniu w lewo....Przeguby, tak mi moj mechanik zdiagnozowal



Alvargo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt lut 26, 2008 14:36
Lokalizacja: LIPSKO

Post autor: Alvargo » wt kwie 07, 2009 10:00

bo raz bylem u kolesia i patrzyl mowil ze nic nie widzi ze jest zle. Wiec wnioskuje ze skoro nic nie widzi to musi byc lozysko bo go nie widac :)

edit

mysle ze jakby to byly przeguby to by czesto jakby stukalo a tymczasem jest tylko jedno chrupniecie, przeguby strzelaja caly czas jak sie skreca
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 10:02 przez Alvargo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt kwie 07, 2009 10:02

Dobry mechanik jak się przejedzie to powie ci co jest nie tak, mam takiego i narazie jego przewidywania zawsze się sprawdzają.
Nie oddam tego mechanika za nic :helm:


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FILIP_1988 » wt kwie 07, 2009 11:26

Alvagro jesli to odglos podobny do tarcia koła o nadkole to sa to łożyska(poduszki) amortyzatora. Wymien po obu stronach.



Alvargo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt lut 26, 2008 14:36
Lokalizacja: LIPSKO

Post autor: Alvargo » wt kwie 07, 2009 14:17

a moge jakos sam to sprawdzic?? podniesc lewarkiem i zdjac kolo i cos samemu zdiagnozowac??



Awatar użytkownika
FAHER
13xXx13
13xXx13
Posty: 388
Rejestracja: wt sie 26, 2008 22:29
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: FAHER » wt kwie 07, 2009 20:32

mam podobnie przy skrecie w lewo gdy auto przechyla sie na praeą strone to chrobocze jakby nadkole ocierało jaka jest cena takiego łozyska moze jakis nr aukcji szukałem na allegro i nic nieznalazłem oprucz mk I II III. IV niebyło.


Obrazek

obecna bora viewtopic.php?f=89&t=435870" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt kwie 07, 2009 20:54

Najczęstszą przyczyną opisanych przez Was zjawisk jest uszkodzenie górnego łożyska amortyzatora - tego co jest osadzone w gumie i całość trzyma amor w kielichu. Po zimie to normalnie - woda z piachem, sól, do tego non-stop dziury i "pozamiatane". Objawia się to różnie: pojedynczymi trzaskami/przeskokami,chrobotaniem przy skręcaniu kołami lub tłuczeniem na dziurach. Do tego sami bardzo często skracamy im życie myjkami ciśnieniowymi, które myją ale i pod ogromnym ciśnieniem wtłaczają wodę z błotem we wszelkie zakamarki, gdzie ona się normalnie nie ma prawa dostać... (a przecież im więcej walą wodą w podwozie, im większe ciśnienie tym "lepsza myjnia" :) )
Nie w każdym aucie ale w kilku udało się to "zregenerować" choć myślę ze to za duże słowo. Po prostu wyjęliśmy, oczyściliśmy dokładnie wszystko, wymyliśmy, przesmarowaliśmy co się da i ile się da i złożyliśmy ponownie. Działało. Oczywiście warunkiem zastosowania tego jest wyjęcie całego elementu w jednym kawałku... Niestety - bardzo często odpięcie amora powoduje iż element ten dosłownie rozsypuje się na części pierwsze...
Co pocieszające - do Mk2, 3 i 4 oraz wszelkaiej maści "volkswagenowatych" z lat 1990-2000 element ten nie jest jakoś kosmicznie drogi i za 40-50 zł dostępne są zamienniki takich firm jak Febi, Moog, Ocap, Delphi, Boge czy Leamforder...
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 20:56 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
TeDIk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw gru 18, 2008 18:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TeDIk » wt kwie 07, 2009 21:23

taki pojedynczy stuk mialem jak po wycofaniu z parkingu skrecalem kierownica w lewo i ruszalem. Nie za kazdym razem ale pare razy w tygodniu sie zdarzalo.
Po wymianie sworznia wachacza nie stuka juz jak skrecam.. a poduchy amorkow wymienilem po tym jak na poprzecznej nierownosci bylo slychac przytlumiony stuk :grin:

[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 ]
Piasek, CRA Radziejow??


[url=http://www.fotosik.pl/][img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/040815f71bfe9f53.html[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 109 gości