chrupanie przy skrecie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
chrupanie przy skrecie
Witam. Jak skrecam bardziej kierownica to wystepuje tak jakby chrupniecie lub przeskoczenie czegos i potem jest git. Podczas normalnej jazdy nic sie nie dzieje.
Wiecie co to??? Zmortyzator?? Łozysko na nim??
Wiecie co to??? Zmortyzator?? Łozysko na nim??
ewentualnie któryś z przegubów może...
![Obrazek](http://images61.fotosik.pl/993/421bc2408018e52dgen.jpg)
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...
Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411
- mobi65
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Re: chrupanie przy skrecie
Alvargo pisze:Witam. Jak skrecam bardziej kierownica to wystepuje tak jakby chrupniecie lub przeskoczenie czegos i potem jest git. Podczas normalnej jazdy nic sie nie dzieje.
Wiecie co to??? Zmortyzator?? Łozysko na nim??
sprawdź przegóby , oby tez to nie byla maglownica bo to juz wydatek
Pare dni temu miałem to samo, ale w twingo dziewczyny
i okazało się, ze łożysko amortyzatora do wymiany.
Pozdro.
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Pozdro.
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeżeli wiesz, że to łożysko to podjedz do sklepu podaj model auta i po sprawie.
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
bo raz bylem u kolesia i patrzyl mowil ze nic nie widzi ze jest zle. Wiec wnioskuje ze skoro nic nie widzi to musi byc lozysko bo go nie widac ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
edit
mysle ze jakby to byly przeguby to by czesto jakby stukalo a tymczasem jest tylko jedno chrupniecie, przeguby strzelaja caly czas jak sie skreca
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
edit
mysle ze jakby to byly przeguby to by czesto jakby stukalo a tymczasem jest tylko jedno chrupniecie, przeguby strzelaja caly czas jak sie skreca
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 10:02 przez Alvargo, łącznie zmieniany 1 raz.
Dobry mechanik jak się przejedzie to powie ci co jest nie tak, mam takiego i narazie jego przewidywania zawsze się sprawdzają.
Nie oddam tego mechanika za nic![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Nie oddam tego mechanika za nic
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
- FILIP_1988
- Ma gadane
- Posty: 242
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
- Lokalizacja: Warszawa
Najczęstszą przyczyną opisanych przez Was zjawisk jest uszkodzenie górnego łożyska amortyzatora - tego co jest osadzone w gumie i całość trzyma amor w kielichu. Po zimie to normalnie - woda z piachem, sól, do tego non-stop dziury i "pozamiatane". Objawia się to różnie: pojedynczymi trzaskami/przeskokami,chrobotaniem przy skręcaniu kołami lub tłuczeniem na dziurach. Do tego sami bardzo często skracamy im życie myjkami ciśnieniowymi, które myją ale i pod ogromnym ciśnieniem wtłaczają wodę z błotem we wszelkie zakamarki, gdzie ona się normalnie nie ma prawa dostać... (a przecież im więcej walą wodą w podwozie, im większe ciśnienie tym "lepsza myjnia"
)
Nie w każdym aucie ale w kilku udało się to "zregenerować" choć myślę ze to za duże słowo. Po prostu wyjęliśmy, oczyściliśmy dokładnie wszystko, wymyliśmy, przesmarowaliśmy co się da i ile się da i złożyliśmy ponownie. Działało. Oczywiście warunkiem zastosowania tego jest wyjęcie całego elementu w jednym kawałku... Niestety - bardzo często odpięcie amora powoduje iż element ten dosłownie rozsypuje się na części pierwsze...
Co pocieszające - do Mk2, 3 i 4 oraz wszelkaiej maści "volkswagenowatych" z lat 1990-2000 element ten nie jest jakoś kosmicznie drogi i za 40-50 zł dostępne są zamienniki takich firm jak Febi, Moog, Ocap, Delphi, Boge czy Leamforder...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nie w każdym aucie ale w kilku udało się to "zregenerować" choć myślę ze to za duże słowo. Po prostu wyjęliśmy, oczyściliśmy dokładnie wszystko, wymyliśmy, przesmarowaliśmy co się da i ile się da i złożyliśmy ponownie. Działało. Oczywiście warunkiem zastosowania tego jest wyjęcie całego elementu w jednym kawałku... Niestety - bardzo często odpięcie amora powoduje iż element ten dosłownie rozsypuje się na części pierwsze...
Co pocieszające - do Mk2, 3 i 4 oraz wszelkaiej maści "volkswagenowatych" z lat 1990-2000 element ten nie jest jakoś kosmicznie drogi i za 40-50 zł dostępne są zamienniki takich firm jak Febi, Moog, Ocap, Delphi, Boge czy Leamforder...
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 20:56 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
taki pojedynczy stuk mialem jak po wycofaniu z parkingu skrecalem kierownica w lewo i ruszalem. Nie za kazdym razem ale pare razy w tygodniu sie zdarzalo.
Po wymianie sworznia wachacza nie stuka juz jak skrecam.. a poduchy amorkow wymienilem po tym jak na poprzecznej nierownosci bylo slychac przytlumiony stuk
[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 ]
Piasek, CRA Radziejow??
Po wymianie sworznia wachacza nie stuka juz jak skrecam.. a poduchy amorkow wymienilem po tym jak na poprzecznej nierownosci bylo slychac przytlumiony stuk
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
[ Dodano: Wto 07 Kwi, 2009 ]
Piasek, CRA Radziejow??
[url=http://www.fotosik.pl/][img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/040815f71bfe9f53.html[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 92 gości