dziwne zachowanie po zmianie kół

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

dziwne zachowanie po zmianie kół

Post autor: adas01 » czw lis 17, 2005 21:37

witam
mam trochę problem:
po zmianie całych kółek na zimówki zaczęło ściągać mnie w lewo, nawet przy małej prędkości jest to od razu zauważalne i odczuwalne, wszystkie 4 kółka z zimówkami były wyważane 2 tygodnie temu, a tydzień temu miałem robioną zbieżność. dodam jeszcze, że obie przednie oponki są nówki
na kółkach z letnimi oponkami się nic nie działo, samochód jechał prosto. co to może być?przypominam: zbieżność świeżo zrobiona, wszystkie 4 kółka wyważone, śruby sprawdzałem na wszystkich kołach - na fest dokręcone

czy można coś spaprać podczas wymiany kół? już sam nie wiem co jest :crazy:



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw lis 17, 2005 21:44

a co z ciśnieniem w oponach?, jak będzie różne to będzie ściągać



Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: spek » czw lis 17, 2005 21:47



[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » czw lis 17, 2005 21:53

Jesli to nie sa opony kierunkowe to zamien je ze soba(przod) i jesli dalej bedzie ciagnelo w ta sama strone to nie wina opon tylko samochodu , jesli zacznie sciagac w druga strone to napewno wina opon



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » czw lis 17, 2005 22:11

zapomniałem : ciśnienie w oponach ok, dziś sprawdzane

@spek: przed zbieżnością sworzeń z lewej strony poszedł do wymiany, więc zbieżność nie była zrobiona na od*** się, zresztą jak pisałem: na innych kołach było cacy, więc auto potrafi jeździć prosto (o ile dobrze zrozumiałem przesłanie topiku, do którego linka podałeś)

@maverik : niestety kierunkowe - to dębica frigo


był mk3, jest prawie mk4

vwqnio1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lip 11, 2005 13:34
Lokalizacja: R-m
Kontakt:

Post autor: vwqnio1 » pt lis 18, 2005 02:42

cholera mam to samo tylko u mnie sciąga w prawo, tez zmieniłem oponki, na letnich jechał git, koła wywazone , zbieżnośc i geometria ok, cisinienie ok a ten jedzie w prawo, rok temu to kombinowalem na chyba wszytskie warianty z tymi oponami, (tył na przód, lewe na prawe, po przekątnej itd.) i było za kadzym razem źle w końcu ustawiłem tak by jak najmniej ściągał, dodam ze oponki nie są kierunkowe. W tym roku dałem sobie spokój i jedze z minimalnie przekrzywioną kierownicą :bigok:



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » ndz sty 01, 2006 14:55

witam ponownie
temat powraca w nieco zmienionej postaci:
po wielokrotnych zamianach miejscami i ponownym wyważeniu kółek, samochód w końcu jeździ prosto, aczkolwiek powyżej 100km/h lekko trzęsie się kierownica. moje kolejne pytanie brzmi:
jak znaleźć przyczynę - tzn. które koło jest nie OK? czy jest gdzieś w Poznaniu zakład, gdzie przejrzeliby wnikliwie oddzielnie felgi i opony w celu stwierdzenia, który element jest wadliwy?



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » ndz sty 01, 2006 17:42

moze to jest poprostu znak zeby zmienic te opony
boje sie ze poprostu ktoras z nich(moze kilka) jest krzywa i nic z tym sie nie da zrobic



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » ndz sty 01, 2006 19:17

maverik pisze:moze to jest poprostu znak zeby zmienic te opony
boje sie ze poprostu ktoras z nich(moze kilka) jest krzywa i nic z tym sie nie da zrobic
zgadzam się z diagnozą :pub:
jednak 2 oponki są na gwarancji i szkoda byłoby je tak sobie wyrzucić - dlatego chciałbym uprzednio dowiedzieć się, które to kółko powoduje całe zamieszanie

pozdrawiam



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz sty 01, 2006 19:22

jeżeli masz opony kierunkowe to zamień opony przód na tył
adas01 pisze:powyżej 100km/h lekko trzęsie się kierownica
być moze masz krzywą felgę na jednym z kół, ja tak miałem i po wyprostowaniu felgi problem znikną


:-k ...

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz sty 01, 2006 21:47

Jak nalewki to do bani a to tylko wina opony



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » ndz sty 01, 2006 21:57

Z tego co piszesz to nowe opony
skoro to debica to musisz liczyc sie z tym ze nowe opony beda krzywe, jelsi maja gwarancje to poprostu po zimie(to chyba zimowki) zanies je na gwarancji i powiedz co sie dzieje no chyba ze masz jakies na zamiene to zanies je nawet jutro
skoro na innych kolach auto jezdzi ok tylko na tych konkretnych oponach trzesie kierownica to znak ze opony lub felgi sa do bani
felgi najlatwiej sprawdzic wymieniajac opony na nich np nawet miedzy soba
podczas wymiany tez widac czy nie sa krzywe jak sie je wywarza
jesli po takiej zamianie dalej trzesie to znaczy tylko tyle ze z oponami dzije sie cos dziwnego i to znak zeby je wymieniac
kiedys widzialem miesieczne opony z debicy i powiem ci ze zwalilo mnie to z nog- opony w ksztalcie cyfry 8, tylko felga trzymala je prosto



Witek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lut 02, 2005 18:48
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: Witek » ndz sty 01, 2006 22:02

Ja tez tak miałem.
Pojechałem na geometrie gość sparwdził wszystkie elementy, grają. OK. Chłop bierze sie do roboty i ustawił tak że niby na urządzonku działało i wszystko git. Zapłaciłem i ucieszony jade. Auto na prostej drodze bierze w lewo jak cholera a wcześniej tego nie było. No i ten malutki minus - kierownica przy jeżdzie na wprost jest lekko skręcona jak ją puszcze to auto sciąga w lewo ale tylko do momentu jak kiera w samochodzie sie wyrówna. Jade do gościa a on mi mówi ze jak nie pasuje to zebym se kierownice na wieloklinie poprawił i bedzie git. Po dokładnym obejrzeniu sprawy w garazu zauważyłem na maglownicy coś takiego jak mały siłownik taki jak w motorach jest jako amortyzator drgań, chyba on dodatkowo ustawia kiere w miejscu takim jak powinna byc.
Pojechałem jeszcze raz do mechanika i musiałem go pilnowac (tacy mechanicy) ze jak ustawia zeby cały czas kiera była równo. Dopiero jak to zrobili tak jak sie nalezy jest git i nic nie sciąga.
Pozdrowionka (sie cholera rozpisałem ale tak...)
:bigok:



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz sty 01, 2006 22:21

Witek ale masz speca niech go *&%%$%#@# Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 332 gości