Problem z wspomaganiem.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z wspomaganiem.
Witam wszystkich.
Mam problem dotyczący prawdopodobnie ukladu wspomagającego kierownice.
Otoz podczas skretu kierownica slychac ''bzyczenie'' zarowno podczas skretu jadac lub stojąc.
Po otworzeniu maski ów bzyczący dzwięk dochodzi jakby z lewej strony koła przedniego (jeśli patrzyć od strony otworzonej przedniej maski )
Próbowałem odpowiecznić pompe wspomagania,odpaliłem autko odkręciłem zbiorniczek z olejem do wspomagania(zaznaczam iż poziom oleju jest w normie)i na postoju zaczołem kręcić kierownicą w lewo do oporu i w prawo i tak kilka razy.
Po czym jakby ''bzyczenie'' lekko ucichło ale niestety nie ustało.
Słyszałem że może to być pasek który łaczy silnik z pompą ale nie wiem dokładnie gdzie ten pasek sie znajduje tzn. Może inaczej sprawdzałem pasek który znajduje sie z lewej strony (p.od strony otwartej maski) pod paskiem ktory napedza alternator.
Nie wydawało mi się żeby był tam jakiś luz(...)
Autko to golf 3 -1.9 TD
P.S.
Prosze o wybaczenie jeśli coś żle napisałem lub przedstawiłem- skoryguje.
Jestem laikiem w tych sprawach.
Dziekuje z góry za pomoc.
Mam problem dotyczący prawdopodobnie ukladu wspomagającego kierownice.
Otoz podczas skretu kierownica slychac ''bzyczenie'' zarowno podczas skretu jadac lub stojąc.
Po otworzeniu maski ów bzyczący dzwięk dochodzi jakby z lewej strony koła przedniego (jeśli patrzyć od strony otworzonej przedniej maski )
Próbowałem odpowiecznić pompe wspomagania,odpaliłem autko odkręciłem zbiorniczek z olejem do wspomagania(zaznaczam iż poziom oleju jest w normie)i na postoju zaczołem kręcić kierownicą w lewo do oporu i w prawo i tak kilka razy.
Po czym jakby ''bzyczenie'' lekko ucichło ale niestety nie ustało.
Słyszałem że może to być pasek który łaczy silnik z pompą ale nie wiem dokładnie gdzie ten pasek sie znajduje tzn. Może inaczej sprawdzałem pasek który znajduje sie z lewej strony (p.od strony otwartej maski) pod paskiem ktory napedza alternator.
Nie wydawało mi się żeby był tam jakiś luz(...)
Autko to golf 3 -1.9 TD
P.S.
Prosze o wybaczenie jeśli coś żle napisałem lub przedstawiłem- skoryguje.
Jestem laikiem w tych sprawach.
Dziekuje z góry za pomoc.
- cinekban87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Skoro pasek ma dobry naciąg, to pewnie pompa klęka powoli. Pracę pompy zawsze słychać, ale jeśli mocno hałasuje to może niedługo paść. Odczułeś jakieś zmiany jeśli chodzi o siłę samego wspomagania? Jak dokręcisz kierownicę, w skrajne położenie obroty silnika spadają/ zwiększają się?? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a7 ... 98a41.html
Ostatnio zmieniony pt kwie 03, 2009 21:56 przez Alex_220, łącznie zmieniany 2 razy.
Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!
Pompa od 200-300zł plus robocizna ze 100 , ale warto dobrze sprawdzić jeszcze sam pasek, może przyczyna jest błaha.
Polecam również temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=98157
Polecam również temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=98157
Pompa napędzana jest paskiem klinowym od wału korbowego. (prawidłowo 5mm ugięcia po silnym nacisnięciu kciukiem)krxychu pisze:Który pasek jest od wspomagania ten najmniejszy czy srodkowy ( mam 3 wspomagania klimy i klinowy )
Ostatnio zmieniony ndz kwie 05, 2009 00:12 przez Alex_220, łącznie zmieniany 3 razy.
Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!
taurus06, pompe uzywke mozna kupic za 100 zł.
JEsli twoja pompa wspomaganai działa dobrze, czyli i w jedna i druga wspoma działa + nie cieknie nigdzie, to pewnie łożysko na wykończeniu.
Łożysko Samo mozna wymienic jeśli masz wogole jakies pojęcie o mechanice.
Ja ostatnio to robilem w swojej wspomie.
JEsli twoja pompa wspomaganai działa dobrze, czyli i w jedna i druga wspoma działa + nie cieknie nigdzie, to pewnie łożysko na wykończeniu.
Łożysko Samo mozna wymienic jeśli masz wogole jakies pojęcie o mechanice.
Ja ostatnio to robilem w swojej wspomie.
Dokładnie, ciężko zdiagnowzować na odległość. Dobry mechanik od razu wychwyci, jeżeli znasz takiego to uderzaj. Jeśli wymieni łożysko albo pasek to łatwo zauważyć że pompa nietknięta. Jeżeli powie, że wymienia pompę to kup sam i przywieź. Potem zobacz cz rzeczywiście zamontował nową i w ten sposób unikniesz oszustwa.
Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!
No z moim doswiadczeniem mechanika jest cienko więc bedę zmuszony skorzystać ze specjalisty ,najwiekszy problem jest taki że nie mam takiego zaufanego wiec bedę muisiał mu patrzeć na ręce.
Może ktoś z was wie lub zna w Krakwie albo okolice jakiegoś mechanika godnego polecaniea?!
[ Dodano: 06 Kwi 2009 14:44 ]
Byłem dziś u mechanika okazało sie że jednak to nie pompa ufff ani pasek
Tylko końcówka drążka w prawym kole,wstrzyknoł olej i po robocie
Powiedział jednak iż będzie ją trzeba kiedyś wymienić.
Dziękuję wszytkim za rady
Pozdrawiam
Może ktoś z was wie lub zna w Krakwie albo okolice jakiegoś mechanika godnego polecaniea?!
[ Dodano: 06 Kwi 2009 14:44 ]
Byłem dziś u mechanika okazało sie że jednak to nie pompa ufff ani pasek
Tylko końcówka drążka w prawym kole,wstrzyknoł olej i po robocie
Powiedział jednak iż będzie ją trzeba kiedyś wymienić.
Dziękuję wszytkim za rady
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości