opony nierówno przydarte?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: ndz lut 08, 2009 18:22
- Lokalizacja: okolice Wielunia
- Kontakt:
opony nierówno przydarte?
Witam mam pewien rebus, przełozyłem felgi z oponami na letnie (alumy) oponki oczywiscie wywazyłem poniewaz pomyslalem ze poprzedni wlascicel mógł tego nie zrobic, chodzi o to ze przy jakis 120 km/h odczuwam drgania, a na felgach stalowych + opony zimowe sprawowały sie bez zarzutów, no to co ostała opcja zle przydartych opon?
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 22:54 przez DamianS., łącznie zmieniany 2 razy.
Mozliwe ze to wlasnie opony ja mam taki sam przypadek niedawno zalozylem latnie opony na alufelgach ale przednie byly do bani wiec ze niewielkie pieniadze zalozylem jakies inne i po zmianie opon cos mi dziwnie buczy w prawym kole szczegulnie gdy skrecam w prawo no ale coz chcialem zaoszczedzic to teraz mam
da sie zauważyć ale nie zawsze, jeżeli skrzywienie jest niewielkie to będzie je widać po zdjęciu opony. Poza tym panowie w serwisie.... kazali to wyważyli , ja bym podjechał do wulkanizatora żeby obejrzał felgi i opony i ocenił sprawę. W znajomym zakładzie w krakowie mają taką sprytną wyważarkę hunter, która sprawdza sztywność opony i pozwala w optymalny sposób ustawić oponę względem felgi, trochę za to liczą ale czasem warto
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
-
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: ndz lut 08, 2009 18:22
- Lokalizacja: okolice Wielunia
- Kontakt:
to nie był serwis, taki warsztat oni zajmuja sie typowo wywazaniem, handlem oponami itp ale moze warto zajrzec do innego zeby sprawdzili
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 22:55 przez DamianS., łącznie zmieniany 1 raz.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Większość alusków jest znacznie cięższych od stalowych felg. No i np. w moim przypadku zima to R15/60/195, felgi stal a lato R16/55/205, alu. Ale oponki zimowe, miękkie rozgniatają się na asfalcie jak by miały drobnego flaka, co raczej powoduje ich równomierne zużycie. Letnie kapcie z twardej gumy łatwiej się wycierają z powodu, np. złej zbieżności, luzów zawieszenia, luzów na drążkach kierowniczych. Osoby mające stożkowe łożyska w tylnych kołach mają problem z pochyłem kółeczek(wynika to ze zużycia łożyska - zbiera ładnie oponki od wewnętrznej). Przyczyn może być wiele. Problem tarcia najczęściej dotyczy osób, które dobrały zły rozmiar oponek lub nie wiedzą o fakcie przesuwu koła w nadkolu pod obciążeniem (pracują tuleje metalowo gumowe, czasami pada łożysko amortyzatora - przecie obraca się razem z kołem). Po zimie wychodzą wszystkie kwiatki w zawieszeniu. I jeszcze jeden szczegół - może oponka być uszkodzona(pękł w niej drut lub rant opony oberwał), najczęściej takie oddaje się jak autko na handel idzie. Pozdrawiam!
-
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: ndz lut 08, 2009 18:22
- Lokalizacja: okolice Wielunia
- Kontakt:
no ja kupiłem auto nie od handlarza a od znajomego, wiec generalnie nie bałem sie ze bity czy cos, sam moze nie wiedzial jaka przyczyna ale fakt ze zataił przedemna, ten sezon przejezdze na tych oponkach pozniej kupie nowe i wtedy zobacze o co chodzi, ale popytam sie jeszcze wsrod ludzi, fakt jest taki ze drazni to troche
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 241 gości