regeneracja turbiny i zmiana oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
regeneracja turbiny i zmiana oleju
Oddalem auto do mechanika bo mi turbina przeladowala (mam silnik 1,9 tdi 110KM ASV)- diagnoza turbina do regeneracji. Po zregenerowaniu turbiny mechanik wymienil mi olej i nie wiem czy zrobil to dobrze bo jezdzilem 15tys. km na oleju mineralnym, a on teraz zalal mi pol synttyk 10W40 castrola bo to niby lepiej dla turbiny. Nie wiem jaki byl lany wczesniej olej bo kupilem auto 15tys km temu (ale wydaje mi sie z byl to 10w40). jego przebieg to 200tys. Jak myslicie mechanik dobrze zrobil czy na jego dzialaniu moze niezle ucierpiec moj klekot??
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Ja bym nawet powiedział że zle zrobuł powinien zalać 5w40
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
arwam pisze:mineranly jest dobry do traktora a nie do TDI czy TD
No to obaj w wielkim błędzie jesteście. Ja poprzednim (AHU) zrobiłem prawie 350 tyś km na Lotosie Mineralnym 15W-40 i jak po zakupie (i 167 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany, tak przy sprzedaży (512 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany...maroTdi pisze:nigdy to sie nie powinno zalewac mineralny do tdi..
Absolutnie żadnego zużycia silnika - zauważalnego na słuch, zapach, odpalanie, spalanie czy cokolwiek innego.
Ja mam wielki RESPECT dla tego oleju.
P.S.
Skoro producent silnika zaleca stosowanie oleju 505.00 a producent oleju zapewnia iż jego produkt spełnią tą normę - to w czym problem... Wiadomo że w nowy silnik nikt minerala nie wleje... Ale w taki który ma już parę stów nabite... Jeżeli jest taka konieczność i potrzeba - bez obaw można stosować...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
jak się nie znasz to głupot nie gadaj bo ja jakoś do wszystkich swoich leję tylko syntetyki i nie mam żadnych problemów.Nigdy pod zadnym pozorem nie wolno cofac sie z wyzszego (Gorszego ) oleju na nizszy (lepszy. jesli juz zalales 15w40 to nie powinienes wracac do 10w40. poniewaz silnik sie szybciej wyeksplotuje. kazdry mądrzejszy mechanik ci to powie.
Jedyne ryzyko to takię że mogą stwardnieć simerringi i może zacząć lać ale jest to bardzo małe ryzyko.
[ Dodano: 03 Kwi 2009 23:36 ]
Piasek,Piasek pisze:arwam pisze:mineranly jest dobry do traktora a nie do TDI czy TDNo to obaj w wielkim błędzie jesteście. Ja poprzednim (AHU) zrobiłem prawie 350 tyś km na Lotosie Mineralnym 15W-40 i jak po zakupie (i 167 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany, tak przy sprzedaży (512 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany...maroTdi pisze:nigdy to sie nie powinno zalewac mineralny do tdi..
Absolutnie żadnego zużycia silnika - zauważalnego na słuch, zapach, odpalanie, spalanie czy cokolwiek innego.
Ja mam wielki RESPECT dla tego oleju.
P.S.
Skoro producent silnika zaleca stosowanie oleju 505.00 a producent oleju zapewnia iż jego produkt spełnią tą normę - to w czym problem... Wiadomo że w nowy silnik nikt minerala nie wleje... Ale w taki który ma już parę stów nabite... Jeżeli jest taka konieczność i potrzeba - bez obaw można stosować...
Ja już bym od Ciebie auta nie kupił jak ty takimi rarytasami poisz własne auto Ciekaw jestem jeszcze na jakim paliwie jeździsz
[ Dodano: 03 Kwi 2009 23:42 ]
minerał to tylko do silnika który już jest w agonii i pobiera duże ilości oleju np 1l/1000km
ja do wszystkich aut w rodzinie leję syntetyk i najgorszy silnik bierze 0,5l od wymiany do wymiany czyli od zalania oleju przy wymianie to przed zlaniem przy następnej wymianie ubędzie go na bagnecie 2mm i między wymianami NIE DOLEWAM
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
arwam dobrze napisał ja nawet w swoim TD leje półsynetyk , co z tego że olej spełnia normy na papierku jak w realu jest inaczej i to w dodatku lotos olej do kosiarek
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Piasek, a ile lat tym 1z jezdziles? 350tys to kupa kilometrow. jesli robiles kilkadziesiat/kilkaset w ciagu dnia w trakcie jednej jazdy to nie widze problemu, zeby silnik mial sie niemilosiernie zuzyc. zacznij jezdzic na mineralu i robic w roku 10 tys, wiekszosc po miescie, na krotkich odcinkach, z niedogrzanym silnikiem. czasem jeszcze lekko przybutuj zimny silnik i dowiesz sie czy mineral zachowa sie tak samo jak polsyntetyk czy syntetyk. nie wlasciwosci oleju w temp roboczej, ale na zimnym silniku decyduja o zuzyciu silnika. parametry lepkosiowe olei w40 sa bardzo zblizone w temp 100 st.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 43 gości