Jak założyć pasek wielorowkowy silnik AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zawa84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 12:51
Lokalizacja: 64-980
Kontakt:

Jak założyć pasek wielorowkowy silnik AAZ

Post autor: zawa84 » czw kwie 02, 2009 21:29

jak założyc pasek wielorowkowy . Alternator mam popuszczony na maksa jednak pasek nadal nie chce wskoczyć na rolki wydaje sie za krótki chociąz jest to ten sam pasek jaki miałem juz dwa razy zakładany przez mechanika?


Zawa 84

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw kwie 02, 2009 21:47

Jeśli układ jest taki sam jak w zwykłym dieslu (nie pamiętam :blush: ,ale raczej tak),to są dwie możliwości założenia paska.
Zakładając go źle,będziesz faktycznie miał problem,ale uda się.
He,he ja tak kiedyś założyłem,ale szybko się zorientowałem i poprawiłem :grin:
Jesli mnie pamięć nie zawodzi to chodziło chyba o przełożenie paska na kole pompy wodnej.Nad,albo pod tym kołem :hmm:
Ostatnio zmieniony czw kwie 02, 2009 21:53 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Re: Jak założyć pasek wielorowkowy silnik AAZ

Post autor: lowi85 » czw kwie 02, 2009 22:27

zawa84 pisze:jak założyc pasek wielorowkowy . Alternator mam popuszczony na maksa jednak pasek nadal nie chce wskoczyć na rolki wydaje sie za krótki chociąz jest to ten sam pasek jaki miałem juz dwa razy zakładany przez mechanika?
Jeśli sam nie potrafisz sobie poradzić to poproś znajomego o pomoc.
Ja zakładałem na dwa sposoby:
1. Wkładasz pasek tak jak ma być z tym, że na koło pasowe tylko jedną krawędzią - wkładasz klucz nasadkowy na długim drążku w śrube koła pasowego i kręcisz, jeśli pasek ma skłonnoś lekko się rozciągać to wskoczy na swoje miejsce, jeśli jest twardy to niestety strzeli.
2. Odkręcasz koło pasowe :) nakłądasz pasek tak jak ma być i przykręcasz koło pasowe. ;)

Oczywiście przed założeniem paska wieloklinowego musisz ściągnąć pasek od wspomagania.



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 02, 2009 23:40

jak po luzujesz alternator a zakaładam że nie masz rolki napinacza to po poluowaniu naciskacz na alternator tak żeby się jak najbardziej przybliżył do silnika i i zakręcasz dolną śrubę wtedy można założyć bez niczego najpierw na koło na wale a potem na alternator a na koniec na pompę wodną



zawa84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 12:51
Lokalizacja: 64-980
Kontakt:

Post autor: zawa84 » sob kwie 04, 2009 19:41

ale jak on ma byc założony chodzi o ty czy ma napędzać pompe wody płaską stroną czy strona klinów. ?


Zawa 84

Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob kwie 04, 2009 20:36

U mnie jest tak jak na rysunku.ObrazekPoprawione!
Ostatnio zmieniony ndz kwie 05, 2009 09:02 przez KrystO, łącznie zmieniany 2 razy.



zawa84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 12:51
Lokalizacja: 64-980
Kontakt:

Post autor: zawa84 » sob kwie 04, 2009 23:19

Czyli jak bo rysunku nie ma ??


Zawa 84

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz kwie 05, 2009 08:34




jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6611
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz kwie 05, 2009 17:55




zawa84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 12:51
Lokalizacja: 64-980
Kontakt:

Post autor: zawa84 » ndz kwie 05, 2009 18:21

ok dzięki już wszystko wiem czyli pasek idzie pod pompą trochę dziwny układ że strona klinów napędza gładkie koło ale tak ma być więc to szybko zmieniam :) i jeszcze jedno jak wystawia się punkty za pomoc ?

[ Dodano: 05 Kwi 2009 19:00 ]
Nie zapoznałem się dokładnie z regulaminem forum stąd te dwa tematy w jednym czasie. Nigdy też nie myślałem że wymiana paska sprawi mi tyle trudności . Przy okazji zapytam , koło alternatra ma lekkie bicie na boki, koło pasowe na wale mam wymienione tam bicia nie ma . Mam koło alternatora bez sprzegła . Nie wiem czy wymiana samych łożysk alternatora pomoże i czy można kupić nowy wirnik w sklepach ?


Zawa 84

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » sob kwie 11, 2009 17:35

zawa84 pisze:Przy okazji zapytam , koło alternatra ma lekkie bicie na boki, koło pasowe na wale mam wymienione tam bicia nie ma . Mam koło alternatora bez sprzegła . Nie wiem czy wymiana samych łożysk alternatora pomoże i czy można kupić nowy wirnik w sklepach ?

Ja kiedyś też coś miałem z alternatorem, nie pamietam już dokłądnie co, ale jego rozkładanie na części skończyło sie wymianą na inny ;)
Wydaje mi sie że koło alternatora może mieć lekkie bicie i nic przez to się nie stanie - co innego koło pasowe :) może porpsotu spróbuj dociągnąć koło z alternatora, wchodzi tam jakiś klucz imbusowy z tego co się nie myle. Jak nic nie stuka puka - nie zrywa ci paska to ja bym to olał.



zawa84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 12:51
Lokalizacja: 64-980
Kontakt:

Post autor: zawa84 » pt kwie 17, 2009 21:57

znalazłem gościa co mi wymienił łożyska w alternatorze i wirnik mi założył od zepsutego kupiłem na allegro za 40 zł, teraz jest wszystko ok wcześniej, łożyska już chałasowały.


Zawa 84

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości