Kasowanie inspekcji.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Grzegorz#
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt maja 23, 2008 09:33
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: Grzegorz# » pt gru 05, 2008 15:08

Witam.
Mam auto od pół roku,jak na razie nie mam żadnego komunikatu serwisowego,pewnie przed sprzedaniem było wszystko wykasowane,właściwie to nie wiadomo bo przejechałem na razie tylko 6 tyś km.
Chodzi mi czy jest możliwość z poziomu przycisków na zegarach sprawdzenia zakresu kilometrów od wymiany do wymiany oleju? Auto MK4 z 98 r.



Awatar użytkownika
jurii21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:51
Lokalizacja: Dąbrowy
Kontakt:

Post autor: jurii21 » pt gru 05, 2008 23:10

Grzegorz#, jedynie vag


Maciek

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob gru 06, 2008 00:14

sprawdź sobie w książce serwisowej (jeśli masz, jeśli nie to w bagażniku przy kole zapasowym) na wlepce z oznaczeniami wyposażenia i wersji auta jeden z kodów to QG1, QG2 lub QG0.. QG1 oznacza tryb Long Life czyli wymiana oleju co 30 tyś, a co 15 tys to chyba QG2



A21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 18:21
Lokalizacja: Danzig-Conradshammer

Post autor: A21 » sob lut 21, 2009 18:33

MAM TO I NIE DZIALA U MNIE W 9N3
szukalem w necie ale nie znalazlem innych .... prosze o pomoc
.......................................................


VW Polo od 1999

Uwaga - jest tylko jeden przycisk po prawej stronie

X przycisk prawy (jest tylko jeden)

Inspekcja olejowa – OIL
1. Wyłączyć zapłon
2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
3. Włączyć zapłon,
4. Przytrzymać przycisk X przez minimum 10 sekund, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - -",
5. Zwolnić przycisk X,
6. Wyłączyć zapłon.

Inspekcja serwisowa – INSP
1. Wyłączyć zapłon1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
2. Włączyć zapłon,
3. Przytrzymać przycisk X przez minimum 10 sekund, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - -" lub "OIL",
4. Zwolnić przycisk X,
5. Wyłączyć zapłon.



Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » pn mar 02, 2009 22:35

a jak skasowac inspekcje w audi A4 1995r



Awatar użytkownika
Pioter9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn lis 05, 2007 12:09
Lokalizacja: dzerzej

Post autor: Pioter9 » wt mar 03, 2009 00:23

Inspekcja oleju - OIL1.
Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
2. Włączyć zapłon,
3. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "Service OIL",
4. Zwolnić przycisk X,
5. Wyciągnąć przycisk Y i przytrzymać aż na wyświetlaczu pojawi się "Service - - - ".Inspekcja serwisowa -
INSP1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
2. Włączyć zapłon,
3. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "Service OIL",
4. Zwolnić przycisk X,
5. Wcisnąć i zwolnić przycisk X,
6. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "Service INSP",7. Wyciągnąć przycisk Y i przytrzymać aż na wyświetlaczu pojawi się "Service - - - ".

Y-lewy X-prawy


pi:-)ter

rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

Post autor: rokoski » śr mar 18, 2009 21:59

inek01 pisze:Nic bardziej mylnego, chyba ze masz Longlife...
Golf/Bora 2000 >
Passat 2000 >
Sharan 2000 >

W samochodach z przedłużonym okresem przeglądu LongLife wskazanie terminu przeglądu musi zostać cofnięte przy użyciu odpowiedniego urządzenia diagnostycznego.

W samochodach ze stałym okresem przeglądu cofanie wskazania odbywa się następująco:
Nacisnąć przycisk A i przytrzymać w tym położeniu.
Rys.1.
Włączyć zapłon.
W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawia się „SERVICE”.
Zwolnić przycisk A.
Obrócić przycisk B w prawo w celu skasowania wskazania.
Wyłączyć zapłon.

Rys 1 - http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=11697
Powinno być chyba ;P

Golf/Bora 2000 <
Passat 2000 <
Sharan 2000 <

Dodam że w Borze 1.9 tdi asz z 2002, działa taka procedura.

Natomiast nie działa kasowanie vagiem wg instrukcji:
Pojazdy ze stałym przedziałem serwisowym:

Polo 6N 1998-2002
Golf IV
Passat B5
Lupo -2002
New Beetle
Bora
Transporter T4
i inne pojazdy o identycznej konstrukcji

[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Wprowadź odpowiedni numer kanału z listy poniżej - "Channel Number"
[Read]
"Stored Value" jest bieżącą wartością dla danego kanału.
Wprowadź nową "New" wartość dla kanału z listy poniżej.
[Test]
[Save]

Przykładowo, aby skasować wskazanie OIL w Golf IV/Bora, zapisz nową "New" wartość adaptacji: 00015 w kanale: 10.
Kanały 10, 11 i 12 są nieaktywne nie można nic zmieniać, można zmienić zapis licznika w kanale 9 ale nie wiem co to jest, ktoś wie? Tak na przyszłość? ;)

Pozdrawiam
rokoski



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » śr mar 18, 2009 23:36

rokoski, u Ciebie zadziała to:
Channel 43 = Maximum distance to the next oil service, x 1000 km. Default = 15.
Channel 44 = Maximum time to the next oil service, in days. Default = 360.
Channel 40 = Distance traveled since last oil change, x 100 km. Default = 0.
Channel 41 = Time elapse since last oil change, in days. Default = 0.

If you change that 0 in the fourth digit of the instrument cluster coding to a 1 for flexible service intervals, you get an additional adaption possibility:

Channel 45 = Oil quality which is set to 4 for diesel, 2 for gas, and 1 if you do not want a flexible service interval but prefer to rely on time/distance dependent service intervals.

Another note:
Channel 2 = 0 if the service was just done or 1 if the service is due.
When you change anything from Channels 40, 41, 43, 44, or 45, you should enter a 0 in Channel 2 and then save.


[b]148KM/326Nm[/b]

krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » śr kwie 01, 2009 00:00

mam mk4 z 2000roku ... przy każdym włączeniu zapłonu pokazywał mi się komunikat
SERVICE JETZT i dało się słyszeć dźwięk o tym przypominający ...
postanowiłem to skasować wdg wymienionych wcześniej procedur .. i tu ciekawostka

próba pierwsza:
wciskam przycisk prawy A, włączam zapłon, nic się nie pojawia na wyświetlaczach, puszczam
przycisk, wyłączam zapłon ... kasowanie się nie udało ...

próba druga:
wciskam przycisk prawy A, włączam zapłon, nic się nie pojawia na wyświetlaczach, puszczam
przycisk, przekręcam w prawo przycisk lewy B, nic się nie pojawia na wyświetlaczach,
wyłączam zapłon ... kasowanie się udało !!

i kto mi wyjaśni dlaczego nie zobaczyłem żadnego z napisów: „OIL”, „INSP”, „SERVICE” ??



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr kwie 01, 2009 00:06

może coś z wyświetlaczem? dziwne to trochę...



krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » śr kwie 01, 2009 00:28

w ogóle coś jest nie tak z tą moją elektroniką ...
z tego co mi wiadomo powinien mi pokazywać na postoju spalanie L/h ... a nie pokazuje

ale mam teorię ... coś sobie przypomniałem ... błąd z VAG'a: 01314
Controller: 1J0 920 822 B
Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V27
Coding: 01142
Shop #: WSC 01279
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0X1454946
2 Faults Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01314 - "moduł kontroli silnika" ... tylko jakby to miało być odpowiedzialne za spalanie na postoju
to chyba też nie pokazywałby podczas jazdy L/100km ... a to pokazuje !!



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr kwie 01, 2009 00:34

krzysiu210 pisze:z tego co mi wiadomo powinien mi pokazywać na postoju spalanie L/h ... a nie pokazuje
nie we wszystkich modelach, w moim poprzednim MKIV np. nie pokazywało mi L/h na wolnych obrotach.. w obecnym już pokazuje..
tak czy siak, jeśli masz jakiś problem z elektroniką to może napisz to w osobnym temacie bo teraz robimy tu małe OT ;)



krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » śr kwie 01, 2009 12:10

EnJoy pisze: ... może napisz to w osobnym temacie bo teraz robimy tu małe OT ;)
generalnie chciałem zwrócić uwagę, chętnym na kasowanie inspekcji, że czasem może nie
być "jak w książce" ...
a jednocześnie jeśli nie będzie, to może to oznaczać, że są inne problemy,
które mogą z tym być powiązane :grin:

Pzdr!



Awatar użytkownika
Przemas_82
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt lut 21, 2006 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Przemas_82 » czw kwie 02, 2009 16:04

Panowie proszę o pomoc od niedawna pali mi się inspekcja sewisowa i oczywiscie znalazlem na forum opis jak to skasowac ale nie dziala u mnie :( . Samochod golf IV z 98r czyli jestem w przedziale opisanym ponizej:
Golf/Bora 1997 – 99


INSP – Inspekcja

1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk A.
2. Włączyć zapłon.
3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się litery „OIL”.
4. Zwolnić przycisk A.
5. Wcisnąć i zwolnić przycisk A.
6. W polu wyświetlacza licznika przejechanych kilometrów pojawiają się litery „INSP”.
7. Obracać przycisk B w prawo, do momentu gdy w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie „---„.
W przeciwnym wypadku skasować wskazanie „OIL” z pola wyświetlacza jak wcześniej opisano.
Problem pojawia sie w punkcie 6, gdyż po wykonaniu wszystkich wcześniejszych czynnoscie nie pojawiaja mi sie litery INSP. A skasowanie wskazania OIL tez nie pomaga i co tu dalej kombinowac? Bede wdzieczny za pomoc.


Pozdrawiam


Stary golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=654560&sid=66e1d1a566355ce7cec8160eed20ab37#654560 8)
Nowy golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176755 :bigok:

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 222 gości