płyn chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Diaboloo

płyn chłodnicy

Post autor: Diaboloo » pt gru 30, 2005 15:12

Witam.Pierwsze moje pytanie do odnośnie płynu do chłodnicy na zime jaki najlepiej?A drugie dotyczy samej zmiany płynu..od czego zacząc w mk3 ?Jak zmienić?nie robiłem tego nigdy..a musze zrobic..wiadomo zima a od miesiąca mam mk3 nowego.Pozdro



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt gru 30, 2005 15:20

Trudno powiedzieć "najlepiej". Może być np. "DYNAGEL"



Diaboloo

Post autor: Diaboloo » pt gru 30, 2005 15:42

niech ktos podrzuci faq o wymianie plynu mk3 pozdro ;]



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pt gru 30, 2005 17:27

Ja uzywam tylko glico shell

a wymieniasz tak

1. zdejmujesz rure dolna przy chodnicy- przy odkreconym korku w zbiorniczku wyrownawczym
2. zakladasz waz spowrotem jak wszystko zleci
3. wlewasz plyn powoli wchodzi okolo 4l na sucho 4,5
4. zakrecasz korek i odpalasz, grzejesz az wlaczy sie wentylator, potem jak samochod ostygnie dolewasz brakujaca ilosc plynu

Pozdrawiam



wara99

Post autor: wara99 » pt gru 30, 2005 20:11

jak odpalisz po zalaniu plynu to ogrzewanie na maxa a dmuchawa w pozycji 0. A co do plynu to tak jak mówi kolega wczesniej koncentrat schell 1L=16zl rozrabiasz pol na pol i masz plyn do -38 .Ja osobiscie mam zalany ten plyn i jest git.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 30, 2005 20:31

Bondas pisze:1. zdejmujesz rure dolna przy chodnicy- przy odkreconym korku w zbiorniczku wyrownawczym
2. zakladasz waz spowrotem jak wszystko zleci
3. wlewasz plyn powoli wchodzi okolo 4l na sucho 4,5
4. zakrecasz korek i odpalasz, grzejesz az wlaczy sie wentylator, potem jak samochod ostygnie dolewasz brakujaca ilosc plynu
mała poprawki:
1. jak zdemiesz tylko tą dolną rurę od chłodnicy to cały płyn nie zleci bo termostat trzyma reszte w bloku silnika. Trzeba ścignąć jeszcze rurę tą drugą przy pompie-termostacie, jśli zależy ci na wymianie całego płynu.
2. z tego wynika poj płynu 4- 4.5 l, bo ok 2 l zostaje w układzie starego. Cała pojemnoiść to jakieś 5.5 - 5.8 l.
KOmbinacje z ustawieniem ogrzewania nie mają znaczenia w odpowietrzaniu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pt gru 30, 2005 20:58

co racja to racja :smoke: a dokladnie 6,3 l na pusto
pokrecilem z olejem na pusto 4,5 l :kac:

i faktycznie zapomnialem o jednej rurce :kac:

:smoke:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości