Mam Golfa II z 3 biegową skrzynią automatyczną. U mnie też szarpie silnikiem na postoju przy przełączaniu biegów, ale jest to normalny objaw w tych skrzyniach (typ VW010). Tak powiedział mi mechanik z 30 letnim stażem
Przełączanie biegów pomiędzy D, R należy wykonywać stojąc w miejscu z wciśniętym hamulcem. Można zmienić bieg z D na 2 w trakcie jazdy(przy prędkości do 70km/h) z 2 na 1 przy prędkości do 30km/h, a także z D na N ( tylko w wyjątkowych sytuacjach np. silnik nagle zgaśnie podczas jazdy).
Pozdrawiam.
automat
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 725
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
- Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
- Kontakt:
Wg mojego skromnego zdania wymiana tego filtru jest przy stosunkowo małych zabrudzeniach, dbaniu o skrzynie, stalej kontroli poziomu oleju itp itd zbędna. Inna sytuacja jest jeżeli filtr ten jest bardzo mocno zabrudzony, lub skrzynia ma juz swój przebieg, zabrudzeń nie da się wyczyścić lub gdy filtr jest popękany, ale to chyba rzadkość mi np. ASO powiedzieli, że tej części się teoretycznie nie wymienia.
Oczywiście mogę się mylić, lecz wg mnie lepiej zrobić taką wymianej rzadziej np podczas co 2-3 wymiany oleju i uszczelki. Rozmawiałem na ten temat dosyć długo z dwoma mechanikami zajmującymi się tylko automatami i to w samochodać w większości amerykańskich jak i europejskich i są tego samego zdania.
Więc po co przepłacać, lepiej zainwestować gdzie indziej pieniądze.
Pozdrawiam życze udanej zabawy sylwestrowej i szczęśliwego Nowego Roku...
[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 21:16 ]
A także E lub D na N w celu szukania oszczędności ale tu są zdania podzielone, niektórzy uważają, że wrzucając luz sie nie oszczędza zaś niektórzy uważają odwrotnie.
pzdr jak się myle nie bluzgajcie mnie za duzo...
Oczywiście mogę się mylić, lecz wg mnie lepiej zrobić taką wymianej rzadziej np podczas co 2-3 wymiany oleju i uszczelki. Rozmawiałem na ten temat dosyć długo z dwoma mechanikami zajmującymi się tylko automatami i to w samochodać w większości amerykańskich jak i europejskich i są tego samego zdania.
Więc po co przepłacać, lepiej zainwestować gdzie indziej pieniądze.
Pozdrawiam życze udanej zabawy sylwestrowej i szczęśliwego Nowego Roku...
[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 21:16 ]
Święte prawda, nic dodać nic ująć...Buli1984 pisze:Przełączanie biegów pomiędzy D, R należy wykonywać stojąc w miejscu z wciśniętym hamulcem. Można zmienić bieg z D na 2 w trakcie jazdy(przy prędkości do 70km/h) z 2 na 1 przy prędkości do 30km/h, a także z D na N ( tylko w wyjątkowych sytuacjach np. silnik nagle zgaśnie podczas jazdy)
A także E lub D na N w celu szukania oszczędności ale tu są zdania podzielone, niektórzy uważają, że wrzucając luz sie nie oszczędza zaś niektórzy uważają odwrotnie.
Ja przypuszczam, że mu raczej chodzi o cos innego tzn kiedy jego tato sam zmienia biegi, drążkiem zmiany biegów a nie kiedy skrzynia sama zmienia biegi i tu Buli1984 dobrze odp na to pytanieygd pisze:a fakt, zrozumiałem, że mu szarpie jak automat zmienia sobie jedynkę na dwójkę
Rozumiem co chcesz powiedziec ale powiem Ci szczerze, że nie każdy oj nie każdy, jednak mówiąc o automatach w VW tych 3 biegowych skrzynia nie powinna szarpac i na przykład u mnie nie szarpie (odpukac) tak zeby to mozna bylo poczuc to jest tez kwestia dbania o skrzynie jej stanu a takze umiejetnosci obslugiwania jej np po przyspieszeniu a potem przy delikatnym zluzowaniu pedalu gazu skrzynia zmieni bieg bez szarpniecia tak przynajmniej jest u mnie, innaczej jak sie docisnie pedal gazu do dechy i trzyma moga pojawic sie szarpniecia ale nie jakies kolosalne...taz pisze:Każdy automat szarpie. Przecież jak się zmienia bieg z R na D to coś musi się w skrzyni poruszyć
pzdr jak się myle nie bluzgajcie mnie za duzo...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 209 gości