Urwana śruba prowadnicy zacisku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Urwana śruba prowadnicy zacisku
Witam
Ciepło się zrobiło i znalazł się czas na wymianę klocków w jednym z moich Golfów, a mianowicie Golf III GTD z silnikiem AAZ z 1993r.
Hamulce na zaciskach VWII więc każdy zainteresowany wie o co chodzi.
Jedna strona poszła gładko bez żadnych problemów, z drugą zdecydowanie gorzej - górna śruba prowadnicy zacisku z trudem ale poszła.
Natomiast dolna podczas rozwiązań siłowych ukręciła się tuż przy jarzmie (mowa tu o śrubach M8 na imbus 6mm - niestety czas zrobił swoje gniazdo klucza wyrobione a próby z żabką i moje zgrabne rączki dokończyły dzieło zniszczenia).
Powiedźcie jakim wiertłem rozwiercić pozostały kawałek śruby, tak aby nagwintować ponownie na M8?
Z góry wielkie dzięki.
			
									
									Ciepło się zrobiło i znalazł się czas na wymianę klocków w jednym z moich Golfów, a mianowicie Golf III GTD z silnikiem AAZ z 1993r.
Hamulce na zaciskach VWII więc każdy zainteresowany wie o co chodzi.
Jedna strona poszła gładko bez żadnych problemów, z drugą zdecydowanie gorzej - górna śruba prowadnicy zacisku z trudem ale poszła.
Natomiast dolna podczas rozwiązań siłowych ukręciła się tuż przy jarzmie (mowa tu o śrubach M8 na imbus 6mm - niestety czas zrobił swoje gniazdo klucza wyrobione a próby z żabką i moje zgrabne rączki dokończyły dzieło zniszczenia).
Powiedźcie jakim wiertłem rozwiercić pozostały kawałek śruby, tak aby nagwintować ponownie na M8?
Z góry wielkie dzięki.
VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline      
 
VW Golf MK1 Carbio
						
 VW Golf MK1 Carbio
Ja bym proponował rozwiercić to wiertłem 6,5mm a potem nagwintować gwintownikiem M8, ewentualnie jeśli da rade to na M10 zrobić. 
[ Dodano: 30 Mar 2009 18:19 ]
Ja bym proponował rozwiercić to wiertłem 6,5mm a potem nagwintować gwintownikiem M8, ewentualnie jeśli da rade to na M10 zrobić. Tylko wiesz trzy gwintowniki pod rząd najpierw jedynka dwójka potem trójka.
			
									
									[ Dodano: 30 Mar 2009 18:19 ]
Ja bym proponował rozwiercić to wiertłem 6,5mm a potem nagwintować gwintownikiem M8, ewentualnie jeśli da rade to na M10 zrobić. Tylko wiesz trzy gwintowniki pod rząd najpierw jedynka dwójka potem trójka.
- sas_gti
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 5063
 - Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
na m8 to wiertłem góra 6mm, a ja bym użył 5,8 mm i ewentualnie potem wydłubał resztki gwinty z otworu, potem nagintować po kolei na m8, oczywiscie gwintując po starym gwincie.
Wiertło 6,5mm z tego co kojarzę będzie wierciło już przyszły gwint M8. Tak mi się przynajmniej kojarzy bo kilka razy robiłem podobne operacje z ukręconymi M8. "Rdzeń" śruby M8, tak to nazwijmy, ma koło 6mm średnicy
Ponadto uzycie mniejszego wiertła niż "rdzeń" śruby pozwala nam na pewnien magines błędu jeśli chodzi o wiercenie w osi otworu. A potem zawsze można rozwiercić na większy jest jest taka potrzeba. Łatwiej przeciez kijek obcienkować niż go potem pogrubasić
			
													Wiertło 6,5mm z tego co kojarzę będzie wierciło już przyszły gwint M8. Tak mi się przynajmniej kojarzy bo kilka razy robiłem podobne operacje z ukręconymi M8. "Rdzeń" śruby M8, tak to nazwijmy, ma koło 6mm średnicy
Ponadto uzycie mniejszego wiertła niż "rdzeń" śruby pozwala nam na pewnien magines błędu jeśli chodzi o wiercenie w osi otworu. A potem zawsze można rozwiercić na większy jest jest taka potrzeba. Łatwiej przeciez kijek obcienkować niż go potem pogrubasić
					Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 19:38 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.
									
			
									U siebie ostatnio M8 rozwiercałem wiertłem 6,5 nie zauważyłem abym naruszał miejsce gdzie ma być nowy gwint  
 Ale w sumie nie mając pewności lepiej użyć mniejszego wiertła tak jak proponuje kolega bo w razie czego zawsze można potem powiększyć trochę otwór
			
													
					Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 20:08 przez omlet161, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									- pusty
 - Użytkownik

 - Posty: 430
 - Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
 - Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
 - Kontakt:
 
w takim wypadku najlepiej kup wiertełko około 6mm ale ze zwojami kręconymi w lewą strone. Na wiertarce przełącz też na lewe obroty i powoli wierć, śruba powinna się normalnie wykręcić....
spróbuj najpierw tym sposobem
			
									
									spróbuj najpierw tym sposobem
4 x 4--  4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....
STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
						STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
- tympy mechanik
 - Forum Master

 - Posty: 1001
 - Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
 - Lokalizacja: ERA
 - Kontakt:
 
ja osobiscie jeszcze nie widziałem wierteł lewoskretnych ale moze mało widziałem a wiercac normalnie w prawo to ta sruba też sie powinna wykrecic    proponuje podgrzac przed wierceniem palnikiem gazowym takim jak do lutowania miedzi  po czym zaczekac az ostygnie i dopiero wiercic na gorąco nie wierc bo szlak trafi wiertło  
normalnie pod gwint m8 wierci sie wiertłem 6,5mm ale w tym przypadku zacznij od 6 tylko proponuje podgrzać powinno sie wykrecic aaaa i wierc od zewnątrz do wewnątrz po zdjeciu tarczy
 
jak by ci nie poszło z tym gwintem to wywierc normalny otwor 8mm wez ciut dłuższą śrube i nakretke juz tak kiedys robilem i trzyma do dzis
			
									
									normalnie pod gwint m8 wierci sie wiertłem 6,5mm ale w tym przypadku zacznij od 6 tylko proponuje podgrzać powinno sie wykrecic aaaa i wierc od zewnątrz do wewnątrz po zdjeciu tarczy
jak by ci nie poszło z tym gwintem to wywierc normalny otwor 8mm wez ciut dłuższą śrube i nakretke juz tak kiedys robilem i trzyma do dzis
- Lipek81
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4677
 - Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
 - Lokalizacja: Pruszcz Gdański
 - Kontakt:
 
Slusarzem nie jestem, ale kiedyś słyszałem od jednego śluzarza właśnie, że zasada jst taka, że mnożysz średnicę śruby przez 0,8 i wtedy masz średnicę otworu jaki wywiercić na śrubę.  Czyli np. masz śrubę M10, to otwór wiercisz M8 i go gwintujesz. Dobrze jest nie zaczynać od razu końcowym wiertłem, tylko najpierw wywiercić sobie otwór np. 5 i go nagwintować, potem 5,5, dalej 6 itp. Po każdym wierceniu nagwintować. Osłabiasz tym samym starą śrubę i potem powstają pęknięcia między gwintem zewnętrznym śruby, a tym wewnętrznym , który Ty robisz. Dzieki temu powoli - ale skutecznie można usunąć śrubę, nie niszcząć oryginalnego gwintu w otworze. 
Widziałem, jak właśnie ów ślusarz usuwał mi urwaną śrubę od czopa osi i tak to robił włsnie - efekt znakomity - gwint w otworze nienaruszony.
Trzymając się tej zasady 0,8 wychodzi że ostatnie wiertło powinno być 6,4mm.
			
									
									Widziałem, jak właśnie ów ślusarz usuwał mi urwaną śrubę od czopa osi i tak to robił włsnie - efekt znakomity - gwint w otworze nienaruszony.
Trzymając się tej zasady 0,8 wychodzi że ostatnie wiertło powinno być 6,4mm.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
						- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
A więc dzięki wszystkim za pomoc.
Wiertło 6mm rozwierciłem od strony tarczy, wystający kawałek śruby postukałem małym przecinakiem i pozostałości śruby ruszyły się i delikatnie dały się wykręcić.
Później przejechałem gwintownikami aby pozbyć się pozostałości rdzy. Nowe śruby wkręcone na smar miedziowy tak aby w przyszłości nie było z nimi problemu.
			
									
									Wiertło 6mm rozwierciłem od strony tarczy, wystający kawałek śruby postukałem małym przecinakiem i pozostałości śruby ruszyły się i delikatnie dały się wykręcić.
Później przejechałem gwintownikami aby pozbyć się pozostałości rdzy. Nowe śruby wkręcone na smar miedziowy tak aby w przyszłości nie było z nimi problemu.
I to jest dobre rozwiązanie.tympy mechanik pisze:jak by ci nie poszło z tym gwintem to wywierc normalny otwor 8mm wez ciut dłuższą śrube i nakretke juz tak kiedys robilem i trzyma do dzis
VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline      
 
VW Golf MK1 Carbio
						
 VW Golf MK1 Carbio
- pusty
 - Użytkownik

 - Posty: 430
 - Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
 - Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
 - Kontakt:
 
widzisz ile nowych rzeczy na forum się możesz dowiedziec.....tympy mechanik pisze:ja osobiscie jeszcze nie widziałem wierteł lewoskretnych ale moze mało widziałem
a niby w jaki sposób się wykręci, skoro wiercąc normalnie jedynie możesz ją bardziej wkręcićtympy mechanik pisze:wiercac normalnie w prawo to ta sruba też sie powinna wykrecic
4 x 4--  4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....
STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
						STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
- tympy mechanik
 - Forum Master

 - Posty: 1001
 - Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
 - Lokalizacja: ERA
 - Kontakt:
 
- pusty
 - Użytkownik

 - Posty: 430
 - Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
 - Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
 - Kontakt:
 
niby gdzie Ci się wykręci, jak jarzmo zacisku nie ma otworu przelotowego......tympy mechanik pisze:patrząc od strony wkrecania bedzie sie wykrecac widzisz ty tez sie sporo dowiesz na forum
4 x 4--  4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....
STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
						STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
- tympy mechanik
 - Forum Master

 - Posty: 1001
 - Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
 - Lokalizacja: ERA
 - Kontakt:
 
- pusty
 - Użytkownik

 - Posty: 430
 - Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
 - Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
 - Kontakt:
 
bardzo dobrze wiem jak wygląda....tympy mechanik pisze:chyba nie wiesz
jeżeli prowadnice wyjmie na zewnątrz z jarzma to można wiercić w obie strony, ale jeśli śruba yrwała się zaraz przy łbie, to zacisku nie wyjmiesz z jarzma.... :green_fuck:
4 x 4--  4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....
STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
						STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 85 gości

