Nie gasnący silnik
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie gasnący silnik
Mam takie pytanie. Wczoraj wieczorem po powrocie do domku przełączyłem z gazu na benzynę. Poczekałem z minutkę az sie dobrze wypali jeszcze gaz i zgasiłem na benzynce. Tz chciałem zgasić, po przekręceniu kluczyka na 0 silniczek chodził dalej. Mam wrażenie jakby mi zalewało go na benzynie. Silnik 1,6 benzyna na gazniku (Może mi ktoś podpowie jak rozpoznać co to za gaźnik).
To po pierwsze. Po drugie - jeśli przekręcisz kluczyk na 0 to silnik powinien zgasnąć bez względu na "zalewanie", chyba , że dochodzi do samozapłonu, ale wtedy pracuje zupełnie inaczej. Napisz czy zgasł normalnie, czy musiałeś jakoś pomóc?Agamek12 pisze:Podaj kod silnika, to ktoś Ci powie, jaki masz gaźnik
Gaźnik ma oznaczenie PIerburg 2E i z tego co widziałem na schematach to jest chyba 2E2.
A co do gaśnięcia to po przekreceniu kluczyka on nie zgasł tylko działał dalej co prawda tak jakby nie na wszystkich cylindrach. tak jakby sie trząsł. przekręciłem kluczyk na zapłon i spowrotem na 0 i wtedy mi zgasł. Więc co to może byc?????????????????
A co do gaśnięcia to po przekreceniu kluczyka on nie zgasł tylko działał dalej co prawda tak jakby nie na wszystkich cylindrach. tak jakby sie trząsł. przekręciłem kluczyk na zapłon i spowrotem na 0 i wtedy mi zgasł. Więc co to może byc?????????????????
Po wyłączeniu zapłonu paliwo powinno być natychmiast odcięte od silnika. Aby sprawdzić, czy tak jest potrzebne są dwie osoby. Jedna wyłącza kluczyk. a druga obserwuje rdzeń siłownika 3-położeniowego (S3P).Jest to okrągły metalowy krązek o średnicy 7-8cm, z którego wystaje rdzeń dotykający nagwintowanego trzpienia wkręconego do dźwigni sterującej przesłoną dławiącą mieszankę paliwową. Stojąc przed samochodem można go zobaczyć z lewej dolnej strony gażnika. Z tylnej części tego krążka wychodzą dwie rurki powietrzne. Jedna połączona jest wężykiem z zaworem elektromagnetycznym przykręconym do tylnej ścianki tego siłownika 3-położeniowego (S3P), zaś druga poprzez trójnik T1 łączy się z zaworem termicznym (ZT) oraz równolegle z dolną częścią gaźnika, gdzie podczas obrotów silnika wytwarza się podciśnienie proporcjonalne do tych obrotów. W momencie zaniku napięcia zapłonu rdzeń powinien zostać całkowicie wciągnięty i dżwignia opierająca się o niego poprzez nagwintowany trzpień powinna natychmiast zamknąć przesłonę dławiącą dopływ paliwa. Jeżeli rdzeń nie został wciągnięty, to oznacza, że albo zawór elektromagnetyczny (ZE) po zaniku napięcia nie zamknął się albo niesprawny jest sam siłownik 3-położeniowy(S3P). Zawór elektromagnetyczny (ZE) jest czarnym, prostopadłościennym klockiem przykręconym z tyłu siłownika 3-położeniowego (S3P). Bez wymontowania gażnika prawie go nie widać. Wygląda jak elekrtomagnes to jest rdzeń i uzwojenie. Z jednej jego strony znajdują się dwie rurki pod kątem 90 stopni. Jedna rurka lączy się z siłownikiem 3-położeniowym (S3P) , a druga poprzez trójnik T2 idzie do gornej części gaźnika, gdzie przez filtr powietrza łączy się z atmosferą. Przy braku napięcia zasilania zawór jest zamknięty. Nałeży zatkać połączenie siłownika 3-położeniowego (S3P) z zaworem elektromagnetycznym (ZE). Najlepiej w tym celu zdjąć wężyk z zaworu elektromagnetycznego (ZE) i zatykać go palcem. Uruchomić na chwilę silnik aby uzykać podciśnienie i przy zatkanym wężyku wyłączyć kluczyk. Jeżeli teraz rdzeń się cofa to przyczyną byłą nieszczelnie założona rurka gumowa, którą właśnie zatykaliśmy lub uszkodzony zawór elektromagnetyczny (ZE). Jeżeli rdzeń nadal się nie cofa, to wadliwy jest siłownik 3-położeniowy (S3P). Może on mieć zabrudzony lub zardzewiały rdzeń, przez co są duże opory przy przesuwaniu, może mieć nieszczelną membranę lub mieć nieszczelność na gwincie śruby regulującej obroty biegu jałowego gorącego silnika. Jeżeli rdzeń jest prawidłowo wciągany, a dźwignia przesłony dławiącej dopływ paliwa nie cofa się - należy sprawdzić siłownik podciśnieniowy urządzenia rozruchowego (SPUR). Ma on kształt okrągłej, czarnej, plastikowej puszki o średnicy 3-4cm. Stojąc przed samochodem widać go z prawej strony u góry z przodu gaźnika. Wychodzą z niego dwa wężyki podciśnieniowe. Jeden połączony jest ze żródłem podciśnienia to jest z dolną częścią gaźnika, a drugi poprzez trójnik T3 połączony jest z zielonym pojemnikiem w kształcie kuli, będącym rezerwuarem podciśnienia. Regulator ten z opóźnieniem koniecznym na odessanie powietrza z zielonego pojemnika wspomaga działanie sprężyny termobimetalicznej przy otwieraniu przesłony powietrza dla ssania.
Cały temat: http://forum.vwgolf.pl/tematy14/niedoma ... edomagania
Cały temat: http://forum.vwgolf.pl/tematy14/niedoma ... edomagania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości