zmarza zamek? - porada
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Forester
- Gadatliwa bestia
- Posty: 503
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zmarza zamek? - porada
Najskuteczniejszym sposobem na zamarzający zamek jest wyjecie go i wyczyszczenie.
Żeby to zroić trzeba zdemontować tapicerke boczka drzwi, a następnie zamek.
Prosta sprawa, ale nie za 1 razem
Opisując poszczególne kroki demontażu korzystałem z uwag użytkowników forum www.vwgolf.pl oraz własnych doświadczeń w tej kwestii. Mam nadzieje, że się to komuś przyda.
Starałem się wszystko po kolei opisać, może trochę zbyt łopatologicznie dla znawców tematu, no ale to w sumie nie jest dla nich a dla kogoś kto to 1 raz robi jak ja właśnie
Nie mam elektrycznych szyb czy lusterek jest za to centralny zamek.
A oto opis - co robić krok po kroku (wybaczcie za tryb rozkazujący;) :
1. Wciśnij rygiel do otwierania/zamykania drzwi (przy otwartych drzwiach) i wykręć go.
Zasuń szyby do końca.
2. Ściągnij osłonkę rączki (podłokietnika) w ten sposób, że podważasz wkrętakiem płaskim delikatnie tą osłonkę (zacząć lepiej od góry).
foto nr 1
3. Wykręć 2 wkręty krzyżakiem z w/w rączki.
4. Ściągnij gumowy kapturek od regulacji lusterka za pomocą palców, a następnie podważ plastikowy kapturek, który znajduje się pod tym gumowym (podobno u niektórych (GTI) jest jeszcze jakaś śróbka pod gałką do regulacji lusterek, ale u mnie nie było)
foto nr 2 i 3
5. Zdejmij korbkę od podnoszenia szyb – robisz to w ten sposób, że korbkę kierujesz w dół, a wkrętakiem płaskim podważasz/podciągasz ruchomy pierścień, który znajduje się między tapicerką a korbką - do góry. Wówczas w/w pierścień przesunie się o ok. 0,5 cm w stronę, w którą go podważaliśmy, czyli do góry i w tym momencie już mamy zdjętą korbkę (kierunek ustawienia korbki jest bez znaczenia, ważne żeby pierścień odciągać w przeciwną stronę do położenia korbki).
foto nr 5
6. W tym momencie można wykręcić głośnik i odłączyć kable, można tez odpiąć tylko kable od głośnika wtedy, gdy już będziemy wyjmowali boczek tapicerki.
7. Zacznij ściąganie boczku tapicerki od dołu, najlepiej od któregoś rogu. Do tego nie trzeba żadnych wkrętaków, tylko palce. Zaczynając od wybranego dolnego rogu kierujemy się do następnego dolnego rogu. Należy pamiętać, aby ciągnąć tapicerkę do siebie, a nie do góry. Trzeba to robić delikatnie i z wyczuciem, a wtedy nie będzie trzeba się martwić o zapasowe spinki. Mając już uwolniony dół tapicerki należy się kierować w górę, aby odpiąć zatrzaski po bokach. Na górnym boku już nie ma zatrzasków i boczek tapicerki wychodzi.
8. Po zdjęciu boczku, na drzwiach powinna być przyklejona jakaś mata lub folia. Trzeba ja trochę odkleić, ale delikatnie, bo może się porwać. Jak będziemy potem składać wszystko z powrotem trzeba ja przykleić co by nam nie ciekło (silikon, słyszałem też, że można użyć taśmy klejącej dwustronnej do dywanów).
9. Odkręcić 4 śruby imbusowe, które znajdują się w okolicy zamka (3 trzymają zamek, 1 klamkę zewnętrzną)
foto nr 6 (1- imbus od klamki, 2,3,4 - od zamku, 5- śruba od belki wzmacniającej, 6- zapatka zamka)
10. Odłączyć wężyk i wtyczki u góry zamku i na dole, a następnie je odsunąć, co by nie przeszkadzały przy wyciąganiu zamka.
foto nr 7(1,2,3- wtyczki)
11. Żeby wyjąć zamek trzeba nieźle kombinować, ale jest to możliwe. Przede wszystkim trzeba odczepić cięgna (to od klamki wewnętrznej oraz od rygla). Cięgno od klamki łatwo odczepić za pomocą kombinerek od strony klamki, cięgno od rygla – to trzeba kombinować. Co by było łatwiej wyciągnąć zamek można poluzować śrubę od prowadnicy szybu góry i odkręcić na dole, a następnie dół prowadnicy przesunąć trochę w prawo ale delikatnie i z wyczuciem i po iluś tam manewrach z zamkiem w dłoni wyciągamy rękę.
foto nr 8 (1- cięgno od rygla, 2- cięgno od klamki wewnętrznej, 3- prowadnica szyby, 4 śruba od prowadnicy)
12. Klamkę zewnętrzną wyciągamy w ten sposób, że stojąc przed drzwiami od ich strony zewnętrznej – ciągniemy delikatnie klamkę w lewo – trochę się przesunie wtedy o ok. 1 cm a następnie klamkę ciągniemy do siebie i powinna wyjść cała.
13. Następnie rozkręcamy zamek (2 śruby imbusowe i kilka zatrzasków) na 2 części: plastikową obudowę i część z mechanizmami zamka.
foto nr 9 (zamek, obudowa plastikowa, klamka)
14. Myjemy w benzynie ekstrakcyjnej wszystko dokładnie(wskazany mały pędzelek i strzykawka), a potem suszymy np. na kaloryferze. Można też użyć sprężonego powietrza, co by wydmuchać syf. Suchy mechanizm zamka smarujemy, ale nie cały, a tylko te części zamka, które pracują. Należy pamiętać, że zarówno niedobór jak i nadmiar szkodzi. Smaru najlepiej użyć jakiegoś „wypierającego” wodę, ja użyłem ŁT-4S3 – smar ogólnego stosowania, przeznaczony szczególnie do łożysk tocznych.
15. Wszystko złożyć analogicznie w odwrotnej kolejności niż demontaż;)
!!!POWODZENIA!!!
Forester
pozdro!!
Żeby to zroić trzeba zdemontować tapicerke boczka drzwi, a następnie zamek.
Prosta sprawa, ale nie za 1 razem
Opisując poszczególne kroki demontażu korzystałem z uwag użytkowników forum www.vwgolf.pl oraz własnych doświadczeń w tej kwestii. Mam nadzieje, że się to komuś przyda.
Starałem się wszystko po kolei opisać, może trochę zbyt łopatologicznie dla znawców tematu, no ale to w sumie nie jest dla nich a dla kogoś kto to 1 raz robi jak ja właśnie
Nie mam elektrycznych szyb czy lusterek jest za to centralny zamek.
A oto opis - co robić krok po kroku (wybaczcie za tryb rozkazujący;) :
1. Wciśnij rygiel do otwierania/zamykania drzwi (przy otwartych drzwiach) i wykręć go.
Zasuń szyby do końca.
2. Ściągnij osłonkę rączki (podłokietnika) w ten sposób, że podważasz wkrętakiem płaskim delikatnie tą osłonkę (zacząć lepiej od góry).
foto nr 1
3. Wykręć 2 wkręty krzyżakiem z w/w rączki.
4. Ściągnij gumowy kapturek od regulacji lusterka za pomocą palców, a następnie podważ plastikowy kapturek, który znajduje się pod tym gumowym (podobno u niektórych (GTI) jest jeszcze jakaś śróbka pod gałką do regulacji lusterek, ale u mnie nie było)
foto nr 2 i 3
5. Zdejmij korbkę od podnoszenia szyb – robisz to w ten sposób, że korbkę kierujesz w dół, a wkrętakiem płaskim podważasz/podciągasz ruchomy pierścień, który znajduje się między tapicerką a korbką - do góry. Wówczas w/w pierścień przesunie się o ok. 0,5 cm w stronę, w którą go podważaliśmy, czyli do góry i w tym momencie już mamy zdjętą korbkę (kierunek ustawienia korbki jest bez znaczenia, ważne żeby pierścień odciągać w przeciwną stronę do położenia korbki).
foto nr 5
6. W tym momencie można wykręcić głośnik i odłączyć kable, można tez odpiąć tylko kable od głośnika wtedy, gdy już będziemy wyjmowali boczek tapicerki.
7. Zacznij ściąganie boczku tapicerki od dołu, najlepiej od któregoś rogu. Do tego nie trzeba żadnych wkrętaków, tylko palce. Zaczynając od wybranego dolnego rogu kierujemy się do następnego dolnego rogu. Należy pamiętać, aby ciągnąć tapicerkę do siebie, a nie do góry. Trzeba to robić delikatnie i z wyczuciem, a wtedy nie będzie trzeba się martwić o zapasowe spinki. Mając już uwolniony dół tapicerki należy się kierować w górę, aby odpiąć zatrzaski po bokach. Na górnym boku już nie ma zatrzasków i boczek tapicerki wychodzi.
8. Po zdjęciu boczku, na drzwiach powinna być przyklejona jakaś mata lub folia. Trzeba ja trochę odkleić, ale delikatnie, bo może się porwać. Jak będziemy potem składać wszystko z powrotem trzeba ja przykleić co by nam nie ciekło (silikon, słyszałem też, że można użyć taśmy klejącej dwustronnej do dywanów).
9. Odkręcić 4 śruby imbusowe, które znajdują się w okolicy zamka (3 trzymają zamek, 1 klamkę zewnętrzną)
foto nr 6 (1- imbus od klamki, 2,3,4 - od zamku, 5- śruba od belki wzmacniającej, 6- zapatka zamka)
10. Odłączyć wężyk i wtyczki u góry zamku i na dole, a następnie je odsunąć, co by nie przeszkadzały przy wyciąganiu zamka.
foto nr 7(1,2,3- wtyczki)
11. Żeby wyjąć zamek trzeba nieźle kombinować, ale jest to możliwe. Przede wszystkim trzeba odczepić cięgna (to od klamki wewnętrznej oraz od rygla). Cięgno od klamki łatwo odczepić za pomocą kombinerek od strony klamki, cięgno od rygla – to trzeba kombinować. Co by było łatwiej wyciągnąć zamek można poluzować śrubę od prowadnicy szybu góry i odkręcić na dole, a następnie dół prowadnicy przesunąć trochę w prawo ale delikatnie i z wyczuciem i po iluś tam manewrach z zamkiem w dłoni wyciągamy rękę.
foto nr 8 (1- cięgno od rygla, 2- cięgno od klamki wewnętrznej, 3- prowadnica szyby, 4 śruba od prowadnicy)
12. Klamkę zewnętrzną wyciągamy w ten sposób, że stojąc przed drzwiami od ich strony zewnętrznej – ciągniemy delikatnie klamkę w lewo – trochę się przesunie wtedy o ok. 1 cm a następnie klamkę ciągniemy do siebie i powinna wyjść cała.
13. Następnie rozkręcamy zamek (2 śruby imbusowe i kilka zatrzasków) na 2 części: plastikową obudowę i część z mechanizmami zamka.
foto nr 9 (zamek, obudowa plastikowa, klamka)
14. Myjemy w benzynie ekstrakcyjnej wszystko dokładnie(wskazany mały pędzelek i strzykawka), a potem suszymy np. na kaloryferze. Można też użyć sprężonego powietrza, co by wydmuchać syf. Suchy mechanizm zamka smarujemy, ale nie cały, a tylko te części zamka, które pracują. Należy pamiętać, że zarówno niedobór jak i nadmiar szkodzi. Smaru najlepiej użyć jakiegoś „wypierającego” wodę, ja użyłem ŁT-4S3 – smar ogólnego stosowania, przeznaczony szczególnie do łożysk tocznych.
15. Wszystko złożyć analogicznie w odwrotnej kolejności niż demontaż;)
!!!POWODZENIA!!!
Forester
pozdro!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Porada bardzo czasochłonna i wymagajaca dyspozycji garażem, bo w taki mróz to normalnie nie da rady...
No to może moja porada... sprawdzona dwa tygodnie temu...
Zamarzały mi zamki na potęgę... co rano w nie chuchałem że drgnęły a i tak się otwierał tylko ten od pasażera...
Więc:
1. Wstąp do np. TESCO
2. Zakup odmrażacz do zamków Cena 1,99 z VAT (maleństwo takie jak odświerzacz do ust zmieści się do każdej kieszeni)
3. Zaaplikuj tylko raz niewielką ilość bezpośrednio w zamek (czas reakcji to całe 15s )
Wniosek: Od 2 tygodni żaden z zamków nawet się nie zająknał przy otwieraniu... A mrozy co noc ok -8 ...
Pozdrawiam wszystkich zaganianych...
No to może moja porada... sprawdzona dwa tygodnie temu...
Zamarzały mi zamki na potęgę... co rano w nie chuchałem że drgnęły a i tak się otwierał tylko ten od pasażera...
Więc:
1. Wstąp do np. TESCO
2. Zakup odmrażacz do zamków Cena 1,99 z VAT (maleństwo takie jak odświerzacz do ust zmieści się do każdej kieszeni)
3. Zaaplikuj tylko raz niewielką ilość bezpośrednio w zamek (czas reakcji to całe 15s )
Wniosek: Od 2 tygodni żaden z zamków nawet się nie zająknał przy otwieraniu... A mrozy co noc ok -8 ...
Pozdrawiam wszystkich zaganianych...
[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]
zapomniales do dodac ze odmrazacze usuwaja tez bardzo skutecznie smar z zamków i po zimie wszystkie zapadki sa zasniedziale i auto otwierasz potem byle jakim kluczem po zastosowaniu odrazacza najlepiej zasmek przesmarowac WD40 lub podobnym preparatem olejo podobnymMarihuana Man pisze:Wniosek: Od 2 tygodni żaden z zamków nawet się nie zająknał przy otwieraniu... A mrozy co noc ok -8 ...
Pozdrawiam wszystkich zaganianych...
Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Być może... Ale przecież nikt nie każe płukać zamka odmrażaczem... Wystarczy pojedyncze psiknięcie w każdy zamek i to wystarczy, żeby usunać niego wilgoć... Bez drastycznych konsekwencji...michas28 pisze:zapomniales do dodac ze odmrazacze usuwaja tez bardzo skutecznie smar z zamków i po zimie wszystkie zapadki sa zasniedziale i auto otwierasz potem byle jakim kluczem.
[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]
fotki takie malutkie ze nic nie widać ale porada taka dokładna że chyba dam se radę ,niestety dopiero jak się ociepli się za to zabiorę bo nie mam garażu, następną zimę mam nadzieje że będe już wsiadał drzwiami kierowcy a nie pasażera :-/ Pozdrawiam aha a te wd40 itp. specyfiki w zamki nic nie dają, przynajmniej u mnie,chwile działa a jak rano chwyta mróz to na drzwi kierowcy nie ma mocnych!
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Mi też zamarzały.....
Zakupiłem oliwę silikonową z takim długim cieńkim przewodem wprowadziłem do zamków odpowiednią ilość + spryskałem uszczlki - pojechałem na myjnię, umyłem autko - później była mroźna noc i jak nigdy - przyszedłem i otworzyłem drzwi bez najmniejszego problemu
Polecam - jak będe w garażu to zobaczę jak to się nazywa dokładnie do teraz to już nie pamiętam, ale jest OK
Polecam - jak będe w garażu to zobaczę jak to się nazywa dokładnie do teraz to już nie pamiętam, ale jest OK
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Pilot
Hmm to nie jest tak do końca - w MkIII problem polega na zamarzaniu bebechów wewnątrz tam głębiej, ja mam centralny co prawda nie na pilota, ale miałem tak, że kluczyk wkładałem normalnie otwierałem wszystkie drzwi, a potem lipa Także sam centralny na pilota to nie wszystkoirekczek pisze:hm.. moja rada to centralny zamek na pilota, wydatek rzędu 50 zł i wygoda, nie trzeba się męczyć z kluczykiem.. pozdrawiam:]
pozdrooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości