brak mocy tryb awaryjny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomasz28

brak mocy tryb awaryjny

Post autor: tomasz28 » ndz mar 29, 2009 14:09

Witam mam poważny problem, jadąc sobie spokojnie samochód najprawdopodobniej bo tego nie wiem wpadł w tryb awaryjny. Tzn nie reaguje na pedał gazu do ok 2000 obrotów w miarę przyspiesza a potem już nie, nie idzie jechać szybciej niż 120km/h, ogólnie na biegu nie idzie przyspieszyć powyżej 3000tyś obrotów, na biegu jałowym wciskając gaz w dechę obroty podejdą nawet do 4000tyś(więcej nie patrzyłem bo to nie miało sensu). Spadek mocy zaczął się w momęcie jak jechałem tak 90km/h nawet dosłownie co do sekundy to nie wiem kiedy-tylko wcisnąłem gaz i samochód nie przyspieszał. Zjechałem na pobocze wyłączyłem silnik i odpaliłem i dalej nic nie pomogło dalej to samo czyli samochód "nie ma mocy. później sprawdziłem jeszcze olej i nic nie ubyło. Nie wiem czy turbina pracuje czy nie bo trudno usłyszeć ale obstawiam że być może nie. Jak myslicie co to może być czy to turbina padła?czy może coś innego, może jakiś wąż się rozszczelnił lub co to może być??? BŁAGAM POMOCY bo już mi ręce opadają na ten samochód :crazy:
Ostatnio zmieniony ndz mar 29, 2009 22:10 przez tomasz28, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz mar 29, 2009 14:50

jakby turbo padlo to by olej wyrzygało

najlepiej podepnij pod kompa bo ciezko z fusow wrozyc


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

tomasz28

Post autor: tomasz28 » ndz mar 29, 2009 14:55

co mam rozumieć że wyrzygało czyli-przepaliło go tak????
zaznajamiam się w temacie i czytam o zaworku N75 CO O TYM MYŚLICIE CZY TO MOŻE BYĆ ON?? zaraz pójdę do garażu i odkręcę pokrywę silnika i popatrzę czy nie ma gdzieś nieszczelności w dolocie wężach etc, co myślicie też czy to może być przepływka??? bo narazie to nic więcej do głowy mi nie przychodzi(ale to chyba nie są typowe objawy dla przepływki??? nigdy notlauftu nie łapał i to nie wygląda na notlaft bo by komputer się zresetował po wyłączeniu silnika a u mnie tego nie było dalej jest chyba w trybie awaryjnym :grrr:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz mar 29, 2009 14:59

tomasz28 pisze:Jak myslicie co to może być czy to turbina padła?
tylko komp cie ratuje na początek



tomasz28

Post autor: tomasz28 » ndz mar 29, 2009 16:29

a więc tak ściągnałem znajomego mechanika do garażu i on ściągnął tą rurę dolotową powietrza i stwierdził ze to turbina bo wirnik jak złapał to się nie rusza tylko stoi w miejscu i było troszeczkę oleju w rurze,(sprawdzał najpierw też jakiś wąż odłączył chyba od n75 i coś tam wpuszczał ustami powietrze i było dużo niebieskiego dymu z rury wydechowej a mi kazał zmieniać obroty( jak go się spytałem co robi to mówił że mechanicznie chce sprawdzic czy działa)i potem ją tam sprawdził na tym wirniku że się nie rusza i nie pracuje CO O TYM MYŚLICIE czy wyciągać turbo(bo mechanik to zrobi w najbliższym czasie) nie mieliśmy vaga ale jak turbo i tak nie pracuje to co :grrr: co o tym mysleć???



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz mar 29, 2009 17:18

jeśli wirnik z łopatkami sie zablokował to nie ma co kombinować tylko wyciągnać turbo



tomasz28

Post autor: tomasz28 » ndz mar 29, 2009 17:53

tzn turbina będzie wyciagana tylko co z nią teraz zrobić?? od czego to się stało?? i co tam się mogło stać??? oddać ją do regeneracji?? czy może kupić inną używkę albo cos polecicie?? i jakich kosztów się spodziewać??(a tak wogóle to czy to typowy objaw i typowe uszkodzenie turbiny bo już trochę siedzę i przeglądam forum i z czymś takim się nie spotkałem u kogoś innego) a tak wogóle to silnik to ALH i przebieg 260kkm



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz mar 29, 2009 19:26

tomasz28 pisze:co z nią teraz zrobić?? od czego to się stało?? i co tam się mogło stać???
kolego my nie zajmujemy sie wróżeniem z fusów

jak wyciągniesz to zdecydujesz czy oddać do regeneracji czy kupić nową bo moze sie już np do regeneracji nie nadawać albo okazać sie to dla Ciebie za drogie

mysle ze całkowity koszt to sie gdzieś ok 1k zł zamknie



tomasz28

Post autor: tomasz28 » ndz mar 29, 2009 21:43

rozumiem że nie zajmujecie się wróżeniem z fusów-poprostu chciałem się dowiedzieć czy to typowe objawy takiego uszkodzenia, i czy ktoś miał w podobny sposób uszkodzoną(czyli przez zablokowanie wirnika) bo to narazie wnioskuję



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz mar 29, 2009 21:47

tomasz28, pierwszy raz slysze zeby turbo w miejscu stanelo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

kamillo_19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:17
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Kontakt:

Post autor: kamillo_19 » ndz mar 29, 2009 23:27

Ja obstawiam na 99% przeplywke :bigok: mialem taki sam przypadek w swoim ALH z identycznym przebiegiem objawy takie same jak u ciebie.jak przeplywke to tylko ORGINAL bosch nie jakas hinszczyzna z allegro!!

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 23:30 ]
sor pomylka przebieg mialem 200TKM ale nie zmienia to faktu, ogolnie moj przed wymiana przeplywki tez nigdy nie lapal notlaufa!!



tomasz28

Post autor: tomasz28 » ndz mar 29, 2009 23:36

to już nie wiem co mam myśleć o tym?? no ale skoro sprawdzał to mechanik i łapał za wirnik i sie nie kręcił to ja już sam nie wiem??? ludzie pomóżcie mi bo ja już nie mam siły na ten samochód CO MAM ROBIĆ może jutro sparawdzę tą przepływkę a może też zobaczę ten n75 ale skoro wirnik sie tam nie kręci ti już sam nie wiem

[ Dodano: 30 Mar 2009 11:32 ]
dzisiaj sam łapałem tam za wirnik(tam od strony jak się rurę od powietrza odłączy) i faktycznie nie kręci się w żadną stronę- czy to normalne(domniemam że nie) i jeszcze jedno bo na tym trybie awaryjnym jeśli wogóle samochód w nim jest to ja zrobiłem około 150km i tak się zastanawiam że może to np kierownice turbiny się zapchały- chociaż to też jest nie logiczne bo samochód by po zgaszeniu pracaował już normalnie a tak nie było :crazy:

[ Dodano: 02 Kwi 2009 21:23 ]
no i dziś turbo wyciągnięte- narazie jest rozebrane i ten wałek nie kręci się, z tego co wyszło to tuleje się zatarły(przytarły)-nic poważniejszego się nie stało oprócz tego- wszystko wygląda na to że jak by nagle zanikło ciśnienie oleju :crazy: i z tego tyle problemów, zobaczymy co dalej z naprawą będę informował

[ Dodano: 05 Kwi 2009 22:54 ]
no i silnik pracuje :bigok:



maax888
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 18:55
Lokalizacja: Kadzidło

Post autor: maax888 » wt mar 30, 2010 00:24

Witam, a ja mam taki problem, że na zimę jak chłodniej się zrobiło to golf TDI AFN 1997r zaczął łapać mi notlaufy i to z czasem częściej poźniej łapał, wyjąłem turbo i po rozkręceniu się okazało, że te 3 śrubki co w środku trzymają ten pierścień to jedna była prawie wykręcona, a turbo to było tylko lekko sadzami zabrudzone i przez tą wykręcona śrubkę łapało mi notlaufa, po złożeniu wszystkiego śmigało wszystko super jakieś 2,3 tys km, i teraz nieraz łapie mi notlaufa, ale wina turbo to raczej nie jest na pewno, tylko czegoś innego, przepływka albo n75, bo auto raz idzie w miare raz tak sobie, i nieraz przy dodawaniu gazu na 4 lub 5 biegu wyłącza turbo, ale rzadko, nie ma juz z dolnych obrotów kopa jak wcześniej miał, podmieniałem n75 z n18 i po tej podmianie w ogóle turbo nie działa, a z powrotem zamieniłem jak oryginalnie było i działa turbo znów, dodam, że po czyszczeniu turbo zaślepiłem dolot EGR blaszką, czytałem gdzieś, że zaślepienie może powodować notlaufa? Więc co u mnie może być przyczyną tej zamuły??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt mar 30, 2010 00:32

tomasz28 pisze:no i silnik pracuje :bigok:
silnik pracuje a jak tam turbodoładowanie ?
maax888 pisze:czytałem gdzieś, że zaślepienie może powodować notlaufa?
owszem, może być przyczyną trybu awaryjnego ale z pewnością nie w silniku AFN, masz możliwość skorzystania z programu diagnostycznego VAG-COM ?


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 118 gości