Drgania na kierownicy przy hamowaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » sob mar 28, 2009 00:02

piotras84 pisze:Na wiosnę planuje wymienić w pakiecie:) tarcze z klockami, jakiej firmy zestawy polecacie? Myślałem nad brembo, są w dobrej cenie na allegro, ale słyszałem że są twarde.
Tarcze Brembo + klocki Ferrodo Premier - ja śmigam tylko na takich zestawach. Klocki spokojnie 60 tyś km dożywają, tarcze 2-3kpl klocków. Do samego końca nie mają żadnych pęknięć, bić i innych odkształceń...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

piotras84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: pn maja 26, 2008 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotras84 » sob mar 28, 2009 00:10

Piasek pisze:Tarcze Brembo + klocki Ferrodo Premier - ja śmigam tylko na takich zestawach. Klocki spokojnie 60 tyś km dożywają, tarcze 2-3kpl klocków. Do samego końca nie mają żadnych pęknięć, bić i innych odkształceń...

I na taki komplecik chyba się zdecyduję...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob mar 28, 2009 00:28

Mariusz791006 pisze:No dobrze jesli to faktycznie wina tarcz to dlaczego bije przy rozpedzaniu ale tylko na 4 biegu ???
Jeśli jest tak jak piszesz,to może przyczyny trzeba szukać gdzie indziej np.w łożysku skrzyni biegów :-k
No bo tak na chłopski rozum-co mogą mieć wspólnego hamulce z biciem na tylko jednym biegu.A jak hamujesz i bije,to z wciśniętym pedałem sprzęgła,czy bez znaczenia?



Awatar użytkownika
kenzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 07:57
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: kenzi » ndz mar 29, 2009 16:59

a co to za roznica czy z wcisnietym sprzeglem? u mnie od tygodnia czuc bicie na kierownicy, takie drganie gdy hamuje przy wiekszej predkosci ( 90km/h i powyzej ) jade wtedy na luzie i zaczynam hamowac, wiec sprzeglo mam puszczone a bicie jest. przy mniejszych predkosciach 60-70 km/h praktycznie tego nie ma.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 29, 2009 17:29

kenzi pisze:a co to za roznica czy z wcisnietym sprzeglem?
Może to dziwne,ale mój szwagier miał taki przypadek,że gdy hamował przy wciśniętym sprzęgle (ponoć wtedy był rozwalony docisk),to telepało całym przodem.
Jak to dokładnie wyglądało to nie wiem,bo mnie nie było wtedy w kraju,a szwagier zielony z mechaniki,odstawił autko do mechaniora i już.
Dla mnie też jest to trudne do zrozumienia,ale ponoć tak było. :bigok:



Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » ndz mar 29, 2009 18:07

Sprawdzić trzeba przegub wewnętrzny może jest uszkodzony


Mirek

Awatar użytkownika
kenzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 07:57
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: kenzi » ndz mar 29, 2009 21:19

a czy brak odboju na amortyzatorze moze byc tego przyczyna? ostatnio jak zagladalem pod samochod to z pomiedzy sprezyny amortyzatora a tloka wyciagnalem kawalki jakiejs sporej gumy ktora kiedys mozliwe ze byla odbojem ale sie z estarosci wykruszyla :\



pufa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pt lis 21, 2008 22:51
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: pufa » pn mar 30, 2009 10:12

Mariusz791006 pisze:No dobrze jesli to faktycznie wina tarcz to dlaczego bije przy rozpedzaniu ale tylko na 4 biegu ???
TZW rezonans. Koło (zawieszenie) ma pewną częstotliwość drgań własnych, jeśli przechodząc przez zakres (np. przy rozpędzaniu) trafi na daną częstotliwość wywołany jest efekt rezonansu (drgania dążą do nieskończoności) - wtedy czujesz przenoszone drgania.
Przepraszam za ten wykład. Fak na fizyce mi mówiono.

A z tego co wiem, efekt drgania przy hamowaniu, może być spowodowany niewyważeniem koła/kół. To kosztuje koło 50 zł więc można by się skusić.
Ja sam jeżdząc na letnich kołach tak miałem, zmieniłem na zimowe i jak ręką odjął. Teraz przed zmianą pojadę wyważyć letnie.



jacekrad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt lis 25, 2008 13:11
Lokalizacja: ełk

bicie na kierownicy

Post autor: jacekrad » pt kwie 03, 2009 12:19

napewno tarcze do wymiany, przetoczyłem niedawno tarcze bicie ustąpiło ale na krótko, problem pojawił sie znowu, podjąłem decyzję o zakupie nowych tarcz i klocków i o temacie zapomniałem więc polecam tobie to samo



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » sob kwie 04, 2009 22:53

kiedyś miałem podobny problem, nowe tarcze, po jakimś czasie bicie.. toczenie, chwila spokoju i znowu bicie... pojechalem do jednego mechanika i on mial taki przyrzad do pomiaru bicia osiowego, zdjął tarcze i zmierzył bicie piasty... i po wymianie wszystko bylo ok :)

[ Dodano: 04 Kwi 2009 22:54 ]
oczywiście oprócz piasty tarcze też nowe bo przez nią się jedna odkształcała.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 112 gości