KOMPRESJA SILNIKA ADZ
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
KOMPRESJA SILNIKA ADZ
Wiatm troszeczke sie przestraszyłem ze autko zaczeło bracmi olej(jakies 0,5-0,7l na wymiane czyli 10tys)wiec postanowiłem zmierzyc kompresje zeby zobaczyc czy mspowodowane jest branie oleju....sprezanie mierzone na ciepłym silniku.....w specyfikacji pisze ze norlane sprezanie to 10-13 bar...min 7,5....wiec mi wyszło:
1 gar:12,5
2 gar:13
3 gar:12,5
4 gar:11
teraz pytanko dlaczego a 4 garze jest słabsze niz na pozostałych..mechanik mi to tłumaczył ze spadła wartosc akumulaotra i juz słabo krecił.....z tego co sie orientuje to chyba silnik ma dobre cisnienie wiec chyba pierscionki sa w bdb stanie....wiec branie oleju pwnie spowodowane jest gumkami.........
[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 12:53 ]
dodame ze autko od 1,5 roku smiga na lpg.........
1 gar:12,5
2 gar:13
3 gar:12,5
4 gar:11
teraz pytanko dlaczego a 4 garze jest słabsze niz na pozostałych..mechanik mi to tłumaczył ze spadła wartosc akumulaotra i juz słabo krecił.....z tego co sie orientuje to chyba silnik ma dobre cisnienie wiec chyba pierscionki sa w bdb stanie....wiec branie oleju pwnie spowodowane jest gumkami.........
[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 12:53 ]
dodame ze autko od 1,5 roku smiga na lpg.........
Z tego co mi wiadomo powinieneś mieć wartość taką samą na wszystkich garach.
Jeśli berze ci olej to coś złego zaczyna się dziać.Najprawdopodobniej pierścienie,zobacz czy w oleju nie masz benzyny i czy nie kopci silnik(nie zaczyna).
Wiem napewno że wartość sprężania(ciśnienia) powinna być taka sama na wszystkich tłokach.Pozdro fibolek.P.S. Na razie zbytnio się nie martw ale zbieraj powoli kase.
[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 15:47 ]
Lub jest to spowodowane jak napisałeś gumkami,ale będziesz musiał to wszystko sprawdzić tak ci radzę.
Jeśli berze ci olej to coś złego zaczyna się dziać.Najprawdopodobniej pierścienie,zobacz czy w oleju nie masz benzyny i czy nie kopci silnik(nie zaczyna).
Wiem napewno że wartość sprężania(ciśnienia) powinna być taka sama na wszystkich tłokach.Pozdro fibolek.P.S. Na razie zbytnio się nie martw ale zbieraj powoli kase.
[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 15:47 ]
Lub jest to spowodowane jak napisałeś gumkami,ale będziesz musiał to wszystko sprawdzić tak ci radzę.
dlatego pojechałem zmierzyc cisnienie...co do warotsci równych to nigdy one nie bede równe na wszystkich garacvh róznica zawsze jakas wyst....wazne jest zeby nie było to np na jedbym garze 9 a nq kolejnym 13......co do kopcienia to auto nic a nic nie kopci...jedynie jak zimny to leci para(ale to normalka przy lpg)
jakby to były pierscienie to kompresja nie była by taka dobra(dodam ze nowy taki samochód powinien miec od 10-13 wiec praktycznie mam wartosci max co swiadczy ze silnik jest w idealnym stanie)
olej jest czysty nie ma rzadnej beznyny itd...jedynie maż pod korkiem ale to normalka przy niedogrzanym silniku gdyz ostatnio robie tylko odcinki max 5km.......
jakby to były pierscienie to kompresja nie była by taka dobra(dodam ze nowy taki samochód powinien miec od 10-13 wiec praktycznie mam wartosci max co swiadczy ze silnik jest w idealnym stanie)
olej jest czysty nie ma rzadnej beznyny itd...jedynie maż pod korkiem ale to normalka przy niedogrzanym silniku gdyz ostatnio robie tylko odcinki max 5km.......
ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
takie zużycie oleju to żadna tragedia, wlej minerała jeśli używasz półsyntetyka. Różnice w ciśnieniu owszem są spore, ale nie przejmowałbym się zbytnio, jeśli silnik równo chodzi i nie pali za dużo. Ja w mojej Jettcie starej miałem podobne różnice sprężania i podobne zużycie oleju przy licznikowym przebiegu 150 tys. Teraz auto ma 350 tys, jeździ jak jeździło, oleju bierze ok litr na 1000 km, a o tym spręzaniu dawno zapomniałem, co również tobie na razie proponuje.ćwikła pisze:autko zaczeło bracmi olej (jakies 0,5-0,7l na wymiane
[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 7:21 pm ]
litr na 10 tys. miało być napisane
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
co do wymiany oleju to wymieniałem 4 tys temu a jezdze na mobilu 10w40......maz to normalny objaw poniewaz wynikiem spalanmioa lpg jest woda i stad bierze sie ta maz...co do cisnienie...to na cisnienie maja tez wpływ zawory.....prawdopodobnie zuzycie oleju spowodowane jest uszczelniaczami...a jezeli dajmy na to póscil uszczelniacz na 4 garze to i cisnienie bedzie słabsze....po drugie jakbym miał cisnienie 7,5 mógłbym sie martwic........tu mam praktycznie wartosci maksymalne...poniewaz w tym silniku stan jest od 10-13bar....autko chodzi równiótko...nie ma rzadnych skoków obrotów itp.....pali na dotyk nawet w najwieksze mrozy!!!co do spalanie to dawno nie mierzyłem ile pali na beznynie(jak gosprowadziałem to w niemczech na trasie spalił 6,3 litra)wiem za to ile pali gazu....8-9 litrów na trasie..miasto ok10(mówie o spalaniu w porach letnich)
ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości