KOMPRESJA SILNIKA ADZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

KOMPRESJA SILNIKA ADZ

Post autor: ćwikła » czw gru 29, 2005 13:51

Wiatm troszeczke sie przestraszyłem ze autko zaczeło bracmi olej(jakies 0,5-0,7l na wymiane czyli 10tys)wiec postanowiłem zmierzyc kompresje zeby zobaczyc czy mspowodowane jest branie oleju....sprezanie mierzone na ciepłym silniku.....w specyfikacji pisze ze norlane sprezanie to 10-13 bar...min 7,5....wiec mi wyszło:
1 gar:12,5
2 gar:13
3 gar:12,5
4 gar:11

teraz pytanko dlaczego a 4 garze jest słabsze niz na pozostałych..mechanik mi to tłumaczył ze spadła wartosc akumulaotra i juz słabo krecił.....z tego co sie orientuje to chyba silnik ma dobre cisnienie wiec chyba pierscionki sa w bdb stanie....wiec branie oleju pwnie spowodowane jest gumkami.........

[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 12:53 ]
dodame ze autko od 1,5 roku smiga na lpg.........



fibolek

Post autor: fibolek » czw gru 29, 2005 16:44

Z tego co mi wiadomo powinieneś mieć wartość taką samą na wszystkich garach.
Jeśli berze ci olej to coś złego zaczyna się dziać.Najprawdopodobniej pierścienie,zobacz czy w oleju nie masz benzyny i czy nie kopci silnik(nie zaczyna).
Wiem napewno że wartość sprężania(ciśnienia) powinna być taka sama na wszystkich tłokach.Pozdro fibolek.P.S. Na razie zbytnio się nie martw ale zbieraj powoli kase.

[ Dodano: Czw Gru 29, 2005 15:47 ]
Lub jest to spowodowane jak napisałeś gumkami,ale będziesz musiał to wszystko sprawdzić tak ci radzę.



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » pt gru 30, 2005 11:56

dlatego pojechałem zmierzyc cisnienie...co do warotsci równych to nigdy one nie bede równe na wszystkich garacvh róznica zawsze jakas wyst....wazne jest zeby nie było to np na jedbym garze 9 a nq kolejnym 13......co do kopcienia to auto nic a nic nie kopci...jedynie jak zimny to leci para(ale to normalka przy lpg)
jakby to były pierscienie to kompresja nie była by taka dobra(dodam ze nowy taki samochód powinien miec od 10-13 wiec praktycznie mam wartosci max co swiadczy ze silnik jest w idealnym stanie)
olej jest czysty nie ma rzadnej beznyny itd...jedynie maż pod korkiem ale to normalka przy niedogrzanym silniku gdyz ostatnio robie tylko odcinki max 5km.......


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

fibolek

Post autor: fibolek » pt gru 30, 2005 19:41

No dobra oki skoro tak twierdzisz u mnie i u kolesi jest ciśnienie takie samo na każdym garze.Ja tez jeżdżę na LPG.A ta maź na korku też mnie martwi kiedy ostatni raz zmieniałeś olej?
U mnie nawet jak robie krótkie odcinki nie ma takich rzeczy.
Twój czwarty gar daje do myślenia.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 30, 2005 20:19

ćwikła pisze:autko zaczeło bracmi olej (jakies 0,5-0,7l na wymiane
takie zużycie oleju to żadna tragedia, wlej minerała jeśli używasz półsyntetyka. Różnice w ciśnieniu owszem są spore, ale nie przejmowałbym się zbytnio, jeśli silnik równo chodzi i nie pali za dużo. Ja w mojej Jettcie starej miałem podobne różnice sprężania i podobne zużycie oleju przy licznikowym przebiegu 150 tys. Teraz auto ma 350 tys, jeździ jak jeździło, oleju bierze ok litr na 1000 km, a o tym spręzaniu dawno zapomniałem, co również tobie na razie proponuje.

[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 7:21 pm ]
litr na 10 tys. miało być napisane


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » sob gru 31, 2005 07:50

co do wymiany oleju to wymieniałem 4 tys temu a jezdze na mobilu 10w40......maz to normalny objaw poniewaz wynikiem spalanmioa lpg jest woda i stad bierze sie ta maz...co do cisnienie...to na cisnienie maja tez wpływ zawory.....prawdopodobnie zuzycie oleju spowodowane jest uszczelniaczami...a jezeli dajmy na to póscil uszczelniacz na 4 garze to i cisnienie bedzie słabsze....po drugie jakbym miał cisnienie 7,5 mógłbym sie martwic........tu mam praktycznie wartosci maksymalne...poniewaz w tym silniku stan jest od 10-13bar....autko chodzi równiótko...nie ma rzadnych skoków obrotów itp.....pali na dotyk nawet w najwieksze mrozy!!!co do spalanie to dawno nie mierzyłem ile pali na beznynie(jak gosprowadziałem to w niemczech na trasie spalił 6,3 litra)wiem za to ile pali gazu....8-9 litrów na trasie..miasto ok10(mówie o spalaniu w porach letnich)


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob gru 31, 2005 08:50

Z rok bym sie nie przejmował, jeździł potem sprawdził od nowa. Uszczelniacze zaworow na kompresję nie mają wpływu. Raczej na zużycie oleju


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob gru 31, 2005 14:26

kompresja powinna byc rowna - inaszej nie jest to korzystne dla silnika - nierowna praca - wywarzenie - obiezenie panewek walu ipt

olej najczesciej bierze uszczelniaczani zaworow

ale jak kopresja ponizej 9 to i troche pierscieniami

no i sprawdz czy nie masz wyciekow

pozdrawiam

udanego sylwestra :partyman:



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » sob gru 31, 2005 20:14

wycieków nie ma.......auto chodzi równiótko!!!!!


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości