Nie dziala obotomierz i predkosciomierz
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie dziala obotomierz i predkosciomierz
Witam
Proszę o pomoc !!
Posiadam GOLFA 3 poj.1,4 benzyna 1996r i mam problem ,na który niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi na żadnym forum.
W moim golfie po prostu przestały działać obrotomierz i prędkościomierz ( reszta wskażników działa ok), nic tam nie było grzebane ani zmieniane -po prostu samoczynnie przestały działać. Czasami jeszcze potrafią przez jakiś czas działać ,ale większość czasu nie chodzą.Zaprowadziłem więc autko do elektryka,który rozebrał licznik-poprawił luty, ale niestety nic to nie pomogło.Stwierdził więc, że uszkodzony jest licznik a mianowicie procesor ,który sterują pracą licznika i obrotomierza jednocześnie.Zakupiłem więc inny używany licznik ,który miał być 100% sprawny, ale niestety po zamontowaniu jest to samo-Nie działa nadal licznik i obrotomierz.Teraz sam już się pogubiłem bo wydaje mi się to naprawdę dziwne ,tym bardziej,że po zamontowaniu ponownie mojego starego licznika znów zaczął działać poprawnie ale tylko przez jeden dzień.Myślę, że to może być inna przyczyna-nie chcę oddawać zakupionego licznika twierdząc ,że jest on zepsuty ponieważ sam nie jestem już pewien co jest grane???? Może ktoś miał już podobny problem dlatego proszę o pilną odpowiedź.!! Z góry bardzo dziękuję ,czekam
Proszę o pomoc !!
Posiadam GOLFA 3 poj.1,4 benzyna 1996r i mam problem ,na który niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi na żadnym forum.
W moim golfie po prostu przestały działać obrotomierz i prędkościomierz ( reszta wskażników działa ok), nic tam nie było grzebane ani zmieniane -po prostu samoczynnie przestały działać. Czasami jeszcze potrafią przez jakiś czas działać ,ale większość czasu nie chodzą.Zaprowadziłem więc autko do elektryka,który rozebrał licznik-poprawił luty, ale niestety nic to nie pomogło.Stwierdził więc, że uszkodzony jest licznik a mianowicie procesor ,który sterują pracą licznika i obrotomierza jednocześnie.Zakupiłem więc inny używany licznik ,który miał być 100% sprawny, ale niestety po zamontowaniu jest to samo-Nie działa nadal licznik i obrotomierz.Teraz sam już się pogubiłem bo wydaje mi się to naprawdę dziwne ,tym bardziej,że po zamontowaniu ponownie mojego starego licznika znów zaczął działać poprawnie ale tylko przez jeden dzień.Myślę, że to może być inna przyczyna-nie chcę oddawać zakupionego licznika twierdząc ,że jest on zepsuty ponieważ sam nie jestem już pewien co jest grane???? Może ktoś miał już podobny problem dlatego proszę o pilną odpowiedź.!! Z góry bardzo dziękuję ,czekam
Ostatnio zmieniony sob mar 28, 2009 23:51 przez koper28, łącznie zmieniany 1 raz.
wymontowują i montując nowy licznik poruszałeś wtyczką i kablami - prawdopodobnie tam twki przyczyna. Przyjrzyj się wtyczce czy kilka kabelków nie jest naderwanych albo nie naturalnie zagiętych. Podepnij licznik, odpal silnik poruszaj wtyczką i kablami jeśli obrotek zacznie działać - znalazłeś przyczynę.
reksio06, musiał byś rozmontować wskaźnik, tylko zależy który to jest rocznik bo były działające na zasadzie bimetalu (do 95 roku) i na zasadzie elektromagnetycznej. Co do samej usterki prawdopodobnie oś wskazówki wyskoczyła z łożyska, jak ją już naprawisz zakładasz tak by pokazywała na białą kropkę na obwodzie tarczy - w przeciwnym wypadku wskazania będą przekłamane.
Mam dokładnie ten sam problem, nie działa obrotek i prędkościomierz. Pojawiało się to stopniowo, coraz częściej a teraz rzadko kiedy działa. Rano jak uruchomię samochód to jeszcze zadziała, ale wystarczy ze trochę pochodzi i po wyłączeniu i włączeniu kluczyka nie działa.
Dodatkowo po przekręceniu kluczyka na zapłon wskazówka prędkościomierza drga przy samym zerze. Jeśli przestanie drgać (czasami się to zdarzy po kilku sekundach) licznik będzie działał. Wygląda to w ten sposób jakby licznik próbował się wyzerować i nie może a dopóki się nie wyzeruje nie zadziała również obrotomierz, co ciekawe po rozebraniu licznika i po poruszaniu lub przytrzymaniu tej drgającej wskazówki licznik zaczyna działać normalnie.
Licznik został wyjęty i sprawdzony pod kątem zimnych lutów i przelutowany. Zero poprawy. Podejrzewam jeszcze sam silnik krokowy, być może ma w środku jakiś stycznik dzięki któremu wie gdzie jest pozycja zerowa. Czy ktoś kiedyś próbował rozebrać taki silniczek i mógłby napisać co jest w środku? Ewentualnie jakieś inne pomysły?
Dodatkowo po przekręceniu kluczyka na zapłon wskazówka prędkościomierza drga przy samym zerze. Jeśli przestanie drgać (czasami się to zdarzy po kilku sekundach) licznik będzie działał. Wygląda to w ten sposób jakby licznik próbował się wyzerować i nie może a dopóki się nie wyzeruje nie zadziała również obrotomierz, co ciekawe po rozebraniu licznika i po poruszaniu lub przytrzymaniu tej drgającej wskazówki licznik zaczyna działać normalnie.
Licznik został wyjęty i sprawdzony pod kątem zimnych lutów i przelutowany. Zero poprawy. Podejrzewam jeszcze sam silnik krokowy, być może ma w środku jakiś stycznik dzięki któremu wie gdzie jest pozycja zerowa. Czy ktoś kiedyś próbował rozebrać taki silniczek i mógłby napisać co jest w środku? Ewentualnie jakieś inne pomysły?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości