[all VW] Zegary UV
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
ShauN, więc po kolei.
Wyświetlacze masz przylutowane od spodu. Odkręć śrubkę w górnym lewym rogu i całą płytkę z białym plastikiem wyciągnij na stół. Od spodu zobaczysz punkty lutownicze w jednym rzędzie na każdy wyświetlacz. Ja do wylutowania używam zwykłej lutownicy i odsysacza. Jak odessiesz wszystkie punkty to sprawdź czy każda z blaszek się rusza i wtedy delikatnie od przodu odhaczasz dwa białe zatrzaski po bokach wyświetlacza i wypychając od tyłu metalowe blaszki wyciągasz go do przodu.
To samo robisz z drugim wyświetlaczem.
Potem oddzielasz biały plastik od płyty głównej licznika. Masz już dostęp do diód smd podświetlających wyświetlacze, zamieniasz na dowolny kolor i gotowe.
Co do tarcz od Gralika, są one wykonane tak, żeby pasowały do każdego licznika. W twoim otwory na wskazówki są duże, w starszych licznikach są małe. Dlatego otwory robione są małe bo łatwiej go powiększyć niż mieć duży otwór w tarczy która powinna mieć mały.
Mocowania z boków są na liczniki z 92-94 w twoim liczniku tych mocowań nie ma, możesz więc zostawić tak jak są, albo po prostu odciąć wystające mocowania.
Wyświetlacze masz przylutowane od spodu. Odkręć śrubkę w górnym lewym rogu i całą płytkę z białym plastikiem wyciągnij na stół. Od spodu zobaczysz punkty lutownicze w jednym rzędzie na każdy wyświetlacz. Ja do wylutowania używam zwykłej lutownicy i odsysacza. Jak odessiesz wszystkie punkty to sprawdź czy każda z blaszek się rusza i wtedy delikatnie od przodu odhaczasz dwa białe zatrzaski po bokach wyświetlacza i wypychając od tyłu metalowe blaszki wyciągasz go do przodu.
To samo robisz z drugim wyświetlaczem.
Potem oddzielasz biały plastik od płyty głównej licznika. Masz już dostęp do diód smd podświetlających wyświetlacze, zamieniasz na dowolny kolor i gotowe.
Co do tarcz od Gralika, są one wykonane tak, żeby pasowały do każdego licznika. W twoim otwory na wskazówki są duże, w starszych licznikach są małe. Dlatego otwory robione są małe bo łatwiej go powiększyć niż mieć duży otwór w tarczy która powinna mieć mały.
Mocowania z boków są na liczniki z 92-94 w twoim liczniku tych mocowań nie ma, możesz więc zostawić tak jak są, albo po prostu odciąć wystające mocowania.
- Dioda83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 702
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Odbiegnę nieco od Panów dyskusji i zaprezentuję wersję zegarów, która docelowo ma być zainstalowana w moim aucie. Zdjęcia może niespecjalne, ale spieszyłem się bo bateria w aparacie ledwo dyszała
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 18:05 przez Dioda83, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dioda83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 702
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
To na wstępie proponuję uzbroić się w cierpliwość lub leki uspokajające o ile z prędkościomierzem i zegarkiem analogowym może uda Ci się coś sensownego zrobić, o tyle z obrotomierzem nie masz szans! uwierz mi robiłem już takie zegary i wiem co mówię, pod płytą obrotomierza jest laminat z obwodem elektronicznym oraz brak miejsca pomiędzy nią a tarczą, co całkowicie eliminuje montaż diod... więc ewentualni pozostają Ci:tomek1211 pisze:No nieźle nieźle też bym chciał tak podświetlić swoje zegary ale nie UV a od spodu bo wszystkie podświetlenie robie na serie zieloną.
-diody w kolorze zielonym (lub pozostanie przy standardowym oświetleniu)
-zielona katoda
-INDIGLO (folia elektroluminescencyjna)
-inne (nieznane mi techniki)
W każdym razie życzę powodzenia w pracach. - powyższy opis tyczy się zegarów MK2
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 12:58 przez Dioda83, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: śr maja 20, 2009 12:42
- Lokalizacja: Otwock
mam taki problem bo mi prędkościomierz nie działa i miga mi wskazówka od oleju a czasami nawet piszczy stan oleju jest wszystko ok byłem u elektryka i powiedział mi że to raczej wina licznika nie jestem pewien czy to prawda jak popada deszcz albo ruszę na zrywie to mi licznik zadziała proszę o pomoc
Ja mam taka sprawe:
Golf 3, 94' 1.6 ABU, licznik VDO od 20km/h z obrotomierzem, wszystkie zarowki normalne, wkrecane, te od podswietlenia przebiegu i cyfrowego zegarka rowniez wkrecane. Obawiam sie, przy moim szczesciu, o popsucie silniczkow przy zdejmowaniu wskazowek, aby dostac sie do folii podswietlajacej dwa cyfrowe wyswietlacze. Ogladam ta strone: http://ck222s.bithal.de/ck222web/tachos20.htm
i widze, ze gosc, poprostu wyciagnal caly blat, razem ze wskazowka! Da sie to poprostu wyciagnac czy caly blat z silniczkiem jest lutowany do pcb ? Bo jak sie da to poprostu wyjac z plytki to nie bede musial martwic sie o wskazowki, a idiglo nie mam zamiaru zakladac.
[ Dodano: 04 Lip 2009 17:05 ]
Sorry, za zamieszanie.. Istotnie, wyciaga sie cala plyte zegara, bez jakichkolwiek problemow. Wywalilem folie z wyswietlaczy, swieca teraz na pomaranczowo. Kupie bialy wkrecany led i bedzie jak chcialem.
Golf 3, 94' 1.6 ABU, licznik VDO od 20km/h z obrotomierzem, wszystkie zarowki normalne, wkrecane, te od podswietlenia przebiegu i cyfrowego zegarka rowniez wkrecane. Obawiam sie, przy moim szczesciu, o popsucie silniczkow przy zdejmowaniu wskazowek, aby dostac sie do folii podswietlajacej dwa cyfrowe wyswietlacze. Ogladam ta strone: http://ck222s.bithal.de/ck222web/tachos20.htm
i widze, ze gosc, poprostu wyciagnal caly blat, razem ze wskazowka! Da sie to poprostu wyciagnac czy caly blat z silniczkiem jest lutowany do pcb ? Bo jak sie da to poprostu wyjac z plytki to nie bede musial martwic sie o wskazowki, a idiglo nie mam zamiaru zakladac.
[ Dodano: 04 Lip 2009 17:05 ]
Sorry, za zamieszanie.. Istotnie, wyciaga sie cala plyte zegara, bez jakichkolwiek problemow. Wywalilem folie z wyswietlaczy, swieca teraz na pomaranczowo. Kupie bialy wkrecany led i bedzie jak chcialem.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D
[color=red][size=150][b]SPRZEDAM[/b]:
Oryginalna lewa przednia szyba + uszczelka szyby + korbotronic lewy![/size][/color]
[color=red][size=150][b]SPRZEDAM[/b]:
Oryginalna lewa przednia szyba + uszczelka szyby + korbotronic lewy![/size][/color]
tarcze uv sie rozklejają
Tarcze UV od gralika mam prawie rok. Mamy teraz fają zimke i tarcze zaczęły się rozklejać. Jak wiadomo te tarcze składają się z 2 lub 3 warstw. czarna i srebrna w kilku miejscach zaczęła odchodzić. Co robić??? Jedyne co przychodzi mi do głowy to jak będzie cieplej rozebrać zegary i bawić się w podklejanie jakimś superglue, ale waidomo jak to może się skończyć, a przecież co rok nie będę kupywał nowych tarcz :/. Macie jakieś pomysły co z tym fantem zribić????
Go go golfer ------> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3337532&highlight=#3337532
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 43 gości