Dużo pali po naprawie TDI 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:53
- Lokalizacja: Poznań
Dużo pali po naprawie TDI 1Z
Witam, mam problem, co prawda z Seatem ale widzę po wypowiedziach że na tym forum uzyskam raczej konkretną pomoc, więc postanowiłem spróbować. Zaczęło się od tego że TDI 1Z bardzo kiepsko odpalał, musiałem odłączać czujnik od świec, grzać ok 10 sekund i po konkretnym zakopceniu odpalał, zdjąłem więc głowice, okazało się że zawory mają luz w prowadnicach, wymieniłem prowadnice, doszlifowałem i dotarłem zawory, sprawdziłem wtryski, trzymają ok 195barów, więc książkowo, poskładałem wszystko i nadal nie odpalał jak powinien, ustawiłem zapłon na Vagu na ok 048, taki parametr znalazłem na Waszym forum. Po ustawieniu zapłonu pali na dotyk, czy zimny czy ciepły, przyspieszenie ma całkiem niezłe, ciśnienie na cylindrach książkowe. Po całym zabiegu pojawił się problem ze spalaniem, przed naprawą palił w mieście ok 6-7litrów, na chwilę obecną pali 9-10 litrów więc zdecydowanie za dużo, co może być przyczyną tak nagłej zmiany w spalaniu. Mam Vaga od niedawna i nie wiem jakie parametry mógłbym sprawdzić żeby stwierdzić przyczynę, i jakie powinny być parametry w danych polach. Proszę o pomoc bo brakuje mi pomysłów. Dodam jeszcze że auto sprowadziłem z Niemiec z Boxem, którego zdemontowałem ale od jego demontażu do naprawy głowicy palił jak już napisałem 6-7litrów w mieście. Z góry dziękuje za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:53
- Lokalizacja: Poznań
nie jest aż tak duża ...shaggysasiad pisze:Sprawdziłem właśnie - przy temp. silnika 89,1st C i obrotach 903obr/min ma dawkę 3,2mg/R
zmniejszyćshaggysasiad pisze:Jak mogę ją zwiększyć na 4,4mg/R
nie taka ...shaggysasiad pisze:Czy za mała dawka może mieć wpływ na tak duże spalanie??
jakie wartości temp. są w grupie 007 ? jak wyglądają korekcje w 013 ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:53
- Lokalizacja: Poznań
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:53
- Lokalizacja: Poznań
Grupa 001 blok1 = 903obr/min; blok2 = 3,4mg/R; blok3 = 1.380V; blok4 = 85,5st C
Grupa 007 blok1 = 43,2st C; blok2 = pusty; blok3 = 32,4st C; blok4 = 85,5st C
Grupa 013 blok1 = -0,28mg/R; blok2= -0,07mg/R; blok3 = -0,54mg/R; blok4 = pusty
Takie wyniki pokazał VAG, jakby był potrzebny pomiar innych bloków poza 000 - bo ten wrzuce jutro, jak spiszę, napiszcie a wrzuce na forum, wielkie dzięki za pomoc.
Grupa 007 blok1 = 43,2st C; blok2 = pusty; blok3 = 32,4st C; blok4 = 85,5st C
Grupa 013 blok1 = -0,28mg/R; blok2= -0,07mg/R; blok3 = -0,54mg/R; blok4 = pusty
Takie wyniki pokazał VAG, jakby był potrzebny pomiar innych bloków poza 000 - bo ten wrzuce jutro, jak spiszę, napiszcie a wrzuce na forum, wielkie dzięki za pomoc.
niby wszystko ok
pokaż ten 000.
co do kata to w 1Z jaki nie podpinałem to wszystkie maja dość opóźniony kąt ok 30-40st.
dawka 3,2 czy 4mg to nie ma praktycznie różnicy w spalaniu, ale ja sie juz przekonałem że nie dogrzany silnik potrafi łyknąć nawet do 8l, osobiście jeżdzę na krótkich odcinkach i spalanie zimą mam ok 7.5, w trasie duzo mniej.
pokaż ten 000.
co do kata to w 1Z jaki nie podpinałem to wszystkie maja dość opóźniony kąt ok 30-40st.
dawka 3,2 czy 4mg to nie ma praktycznie różnicy w spalaniu, ale ja sie juz przekonałem że nie dogrzany silnik potrafi łyknąć nawet do 8l, osobiście jeżdzę na krótkich odcinkach i spalanie zimą mam ok 7.5, w trasie duzo mniej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:53
- Lokalizacja: Poznań
Wielkie dzięki za skontrolowanie tego co wrzuciłem, jutro dorzucę blok 000 i sprawdzę napięcie na zgaszonym silniku. Jakby przyszła Wam jeszcze jakaś możliwość do sprawdzenia będę wdzięczny.
[ Dodano: 29 Mar 2009 17:38 ]
Sprawdziłem dzisiaj 000 i pokazał takie parametry:
blok1 = 043, blok2 = 044, blok3 = 000, blok4 = 020, blok5 = 097, blok6 = 200, blok7 = 071, blok8 = 137, blok9 = 147, blok10 = 104
Grupa 001 na zgaszonym silniku:
blok1 = pusty, blok2 = pusty, blok3 = 0,680V, blok4 = 84,7st C
Nie wiem czy blok3 nie ma za małej wartości, znamionowo pod oknem jest napisane że powinien mieścić się w granicach 1,35V - 2,1V, ale nie wiem czy dotyczy to też wyłączonego silnika.
[ Dodano: 03 Kwi 2009 21:36 ]
Wielkie dzięki, okazało się że była lekko wydmuchana uszczelka pod EGR, była lekka poprawa, dodatkowo okazało się że mój silnik lubi lekko opóźniony zapłon, ustawiłem na 038 i pali prawie jak przed naprawą, poczekam co będzie działo się dalej. Jeszcze raz dzięki, dopisałem Wam punkty do pomocy.
[ Dodano: 29 Mar 2009 17:38 ]
Sprawdziłem dzisiaj 000 i pokazał takie parametry:
blok1 = 043, blok2 = 044, blok3 = 000, blok4 = 020, blok5 = 097, blok6 = 200, blok7 = 071, blok8 = 137, blok9 = 147, blok10 = 104
Grupa 001 na zgaszonym silniku:
blok1 = pusty, blok2 = pusty, blok3 = 0,680V, blok4 = 84,7st C
Nie wiem czy blok3 nie ma za małej wartości, znamionowo pod oknem jest napisane że powinien mieścić się w granicach 1,35V - 2,1V, ale nie wiem czy dotyczy to też wyłączonego silnika.
[ Dodano: 03 Kwi 2009 21:36 ]
Wielkie dzięki, okazało się że była lekko wydmuchana uszczelka pod EGR, była lekka poprawa, dodatkowo okazało się że mój silnik lubi lekko opóźniony zapłon, ustawiłem na 038 i pali prawie jak przed naprawą, poczekam co będzie działo się dalej. Jeszcze raz dzięki, dopisałem Wam punkty do pomocy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 44 gości