problem z hamulcami - twardy pedał

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

problem z hamulcami - twardy pedał

Post autor: RobertP » czw gru 29, 2005 11:17

zaczęło się tak zaświeciła się lampka od ręcznego i zrobił się twardy pedał hamulca
zanim tutaj napisałem to sprawdziłem:
1. poziom płynu hamulcowego - jest OK
2. klocki, tarcze, szczęki - jest OK
3. Ciśnienie na przewodzie podciśnieniowym - jest OK.
4. Odpowietrzałem układ - jest bardzo źle i tu się zaczeło sprawdzanie.
Przód hamulców odpowietrza się płyn schodzi, z tyły natomiast jakby płyn nie dochodził,
więc:
zacząłem grzbeać przy pompie, odkręciłem przewody wszystkie i sprwdziłem z dwóch
otworów płyn schodzi, z dwóch tych co przewody prowadzą na tył niestety nic nie wypływa
stwierdziłem że to pompa, ale nie mam pewności,
Ponadto zaznaczam iż układ hamulcowy mam z ABS, jeśli to pomocne to silnik w moim autku to 1,9TD z oznaczeniem AAZ z 92r.
Aha niedawno wymieniłem skrzynie biegów i przy okazji uszkodziłem czujnik ABS w lewym kole, jednak problem z hamulcem był wczesniej niż zanim uszkodziłem ten czujnik.
Prosiłbym o podpowiedzi w czym może być rzecz.



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Re: problem z hamulcami - twardy pedał

Post autor: NEMESIS » czw gru 29, 2005 11:43

[quote="RobertP"]zaczęło się tak zaświeciła się lampka od ręcznego i zrobił się twardy pedał hamulca
zanim tutaj napisałem to sprawdziłem:
1. poziom płynu hamulcowego - jest OK
2. klocki, tarcze, szczęki - jest OK
3. Ciśnienie na przewodzie podciśnieniowym - jest OK.
4. Odpowietrzałem układ - jest bardzo źle i tu się zaczeło sprawdzanie.
Przód hamulców odpowietrza się płyn schodzi, z tyły natomiast jakby płyn nie dochodził,
więc:

Masz trójeczke ?? Diagnoza powinna być ! Podepnij się pod ABS zobacz czy ma ochote pogadać z tobą czy jest brak komunikacji ! Kontrolka od ręcznego informuje Cię nie tylko o zaciągnietym ręcznym ale też o kłopotach z ABS ! To że jest podciśnienie w rurce nie oznacza że serwo pracuje ! Przypompuj hamulec, trzymaj noge na pedale i dpal silniczek jak noga ucieka serwo działa...miałem podobne jazdy z ABS w G3, wymieniłem na czwórkowy... :grin: ...ogólnie jakbyś przeszukał archiwum znalazłbys bogatą lekturę na ten temat..pozdroo



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw gru 29, 2005 11:58

może serwo padło i sprawdż korektor hamowania kół tylnich


:-k ...

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: problem z hamulcami - twardy pedał

Post autor: RobertP » czw gru 29, 2005 13:20

NEMESIS pisze:
pisze: ...Przypompuj hamulec, trzymaj noge na pedale i dpal silniczek jak noga ucieka serwo działa...
...ogólnie jakbyś przeszukał archiwum znalazłbys bogatą lekturę na ten temat..pozdroo
sprawdzone, pedał jest twardy cały czas, nic nie ucieka, z hamowaniem mam wielki problem
forum przeszukalem zanim napisałem, w więkości opisy dotyczyły "miękkiego" hamulca, jednak nie powiem te forum to ba...rdzo duża baza wiedzy !
dzięki na razie za podpowiedzi ! spradzam dalej :-)

czy powyższe objawy mogą być wskazówką uszkodzenia serwa czy pompy ?

Jak na razie to nie wiem jak miałbym podłączyć do tego ABS-u (laptopem ? czy są jakieś złącza serwisowe i oprogramowania do diagnozowania problemów ?)
ABS chyba działa bo po właczeniu stacyjki rano, słychać takie buczenie spod
maski (miałem kiedyś Audi z ABS-em i takie buczenie było więc chyba działa)
misiek10111 pisze:może serwo padło i sprawdż korektor hamowania kół tylnich
a gdzie jest ten korektor (szczerze mówiąc słyszę o takimś czymś pierwszy raz, może ja to inaczej nazywam :-) ), jak to wygląda ?
dzięki za podpowiedzi



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw gru 29, 2005 16:09

RobertP pisze:a gdzie jest ten korektor
powinien byc pod autem w okolicy tylniej belki, służy do tego gdy masz załadowane z tyłu auto to zwiększa ciśnienie płynu w układzie hamulcowym kół tylnich


:-k ...

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

problem z hamulcami - twardy pedał

Post autor: RobertP » czw gru 29, 2005 16:18

misiek10111 pisze: powinien byc pod autem w okolicy tylniej belki
Aha... :D, no tak jak myślałem inne nazewnictow, dla mnie to reduktor:-), to chyba jest OK
bo już tam nie przychodzi płyn z pompy, a pompę odłaczałem wcześniej i z samej pompy
nie wychodzi płyn
czy te pompy hamulcowe z układem ABS można rozbierać ?
czy warto, jesli okaże się, że to pompa?
ktoś się orientuje jaki to koszt nowej lub używanej i na co zwracać uwagę przy jej zakupie.


RP

dodam jeszcze:

po teście serwa pedał nic nie opadł, jest twardy jak cholera czyli wychodzi że może być
uszkodzone serwo ?
czy jest to rozbieralne? czy nie ma co się cackać i kupić nowe lub używane ,
na co zwrócić uwagę przy zakupie używanegov?



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw gru 29, 2005 17:29

może serwo padło i sprawdż korektor hamowania kół tylnich
w samochodach z ABS nie ma korektora hamowania kół tylnych
RobertP pisze:po teście serwa pedał nic nie opadł, jest twardy jak cholera czyli wychodzi że może być
uszkodzone serwo ?
raczej uszkodzone serwo, jeżeli jesteś pewny że podciśnienie w układzie serwa jest dobre lub pompka podciśnieniowa jeżeli ciśnienie jest nieprawidłowe (pomiar wakuometrem??)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

problem z hamulcami - twardy pedał

Post autor: RobertP » czw gru 29, 2005 17:47

wojteks pisze: raczej uszkodzone serwo,
właśnie nie jest pewny, bo po zdjęciu przewodów na pompie z dwóch tylko uchodził mi płyn
a z dwóch nie (z tych co prowadzą do tyłu) :-(
stąd tylko moja sugestia że to pompa a nie serwo, ale na tyle się nie znam
ale jak mówicie że serwo to serwo ... to temu się przyjżę bliżej
wojteks pisze: jeżeli jesteś pewny że podciśnienie w układzie serwa jest dobre lub pompka podciśnieniowa jeżeli ciśnienie jest nieprawidłowe (pomiar wakuometrem??)
w sumie jakieś chyba jest słychać i w miarę coś czuć jak się przytyka palcem przewód



Awatar użytkownika
krystian
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt paź 12, 2004 00:53
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: problem z hamulcami - twardy pedał

Post autor: krystian » czw gru 29, 2005 18:52

RobertP pisze:zaczęło się tak zaświeciła się lampka od ręcznego i zrobił się twardy pedał hamulca
zanim tutaj napisałem to sprawdziłem:
1. poziom płynu hamulcowego - jest OK
2. klocki, tarcze, szczęki - jest OK
3. Ciśnienie na przewodzie podciśnieniowym - jest OK.
4. Odpowietrzałem układ - jest bardzo źle i tu się zaczeło sprawdzanie.
Przód hamulców odpowietrza się płyn schodzi, z tyły natomiast jakby płyn nie dochodził,
więc:
zacząłem grzbeać przy pompie, odkręciłem przewody wszystkie i sprwdziłem z dwóch
otworów płyn schodzi, z dwóch tych co przewody prowadzą na tył niestety nic nie wypływa
stwierdziłem że to pompa, ale nie mam pewności,
Ponadto zaznaczam iż układ hamulcowy mam z ABS, jeśli to pomocne to silnik w moim autku to 1,9TD z oznaczeniem AAZ z 92r.
Aha niedawno wymieniłem skrzynie biegów i przy okazji uszkodziłem czujnik ABS w lewym kole, jednak problem z hamulcem był wczesniej niż zanim uszkodziłem ten czujnik.
Prosiłbym o podpowiedzi w czym może być rzecz.
Moim zdaniem jest to wina pozostawienia samochodu na recznym ... przymarza poprostu, zostaw na noc na biegu a zobaczysz,ze bedzie ok ... ;-)



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw gru 29, 2005 19:02

chyba że jakaś dziwna awaria pompy. To, że płyn płynie z przednich przewodów najpierw jest normalne, przód hamuje wcześniej i mocniej. Jak masz kogoś do pomocy to wciskaj (mocno) hamulec (na zgaszonym silniku) i musi popłynąć płyn z tylnych przewodów (oczywiście przednie przewody też muszą być odłączone).



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: problem z hamulcami - twardy pedał

Post autor: RobertP » pt gru 30, 2005 06:04

krystian pisze: Moim zdaniem jest to wina pozostawienia samochodu na recznym ... przymarza poprostu, zostaw na noc na biegu a zobaczysz,ze bedzie ok ... ;-)
heheheh dobre, ręcznego nie zaciagałem w żadnym z moich autek na postoju
powiedzmy prawie nigdy :-), właśnie z obawy przed zamraźnięciem ...
chyba że dość znaczna górka to napewno, aha jeszcze jak dziecko było w środku to wtedy też
nadto jakby trzymal ręczny i to dobrze trzymał to nie przejechałbym od listopada 4tyś km.
a jesli już to dzień w dzień mogłbym sobie jajecznice na felgach smażyć ...
więc cała ta opcja zupełnie odpada
hamulec (sam pedał) jest twardy i już

[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 05:10 ]
wojteks pisze:chyba że jakaś dziwna awaria pompy. To, że płyn płynie z przednich przewodów najpierw jest normalne, przód hamuje wcześniej i mocniej. Jak masz kogoś do pomocy to wciskaj (mocno) hamulec (na zgaszonym silniku) i musi popłynąć płyn z tylnych przewodów (oczywiście przednie przewody też muszą być odłączone).
kurcze spróbuje wszystkiego, do powyżej operacji potrzeba bedzie sporo płynu dokupić,
powiedzmy, że tak właśnie robiłem jak tu napisałeś i płyn nie schodził ... :-(



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pt gru 30, 2005 09:57

to się poddaję, awarie pompy z którymi się spotkałem to przepuszczanie płynu na zewnątrz (normalny wyciek) i przepuszczanie płynu wewnątrz pompy z sekcji do sekcji objawiające się słabym hamowaniem, pedał opadał w czasie naciskania a układ nie był zapowietrzony



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt gru 30, 2005 10:11

RobertP, Objawy które opisałeś wskazują na awarię pompy. Co prawda twardy pedał jest zazwyczaj oznaką awarii serwa, ale podczas odpowietrzania płyn powinien płynąć nawet jeśli serwo jest zepsute.Odpowietrza się przecież na zgaszonym silniku i serwo nie działa. Ja zacząłbym od pompy. Złośliwością losu były by dwie usterki - serwa i pompy, nie można jednak tego wykluczyć.



rademenes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 15:24
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: rademenes » pt gru 30, 2005 12:38

bodzio_j pisze:RobertP, Objawy które opisałeś wskazują na awarię pompy. Co prawda twardy pedał jest zazwyczaj oznaką awarii serwa, ale podczas odpowietrzania płyn powinien płynąć nawet jeśli serwo jest zepsute.Odpowietrza się przecież na zgaszonym silniku i serwo nie działa. Ja zacząłbym od pompy. Złośliwością losu były by dwie usterki - serwa i pompy, nie można jednak tego wykluczyć.
Silnik moze byc wylaczony, ale zaplon przy odpowietrzaniu hamulcow z abs powinien byc wlaczony



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 312 gości