Zamek tylnej klapy...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zamek tylnej klapy...
Witam.
Mam następujący problem w swoim MK4:
kiedy otwieram auto centralnym na kluczyku, klamka w tylnej klapie pozostaje luźna i nie można otworzyć bagażnika. Pomaga dopiero otwarcie tylnej klapy mechanicznie, kluczykiem i to wydaje mi się, że do pewnego momentu kluczyk przekręca się w miare lużno i dopiero 2-3mm przed ulozeniem klucza w ukosie \ czuc opór i dżwięk odsuwającego sie rygla.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Da się coć zrobić bez rozbierania tylnej klapy?
Pozdrawiam.
Mam następujący problem w swoim MK4:
kiedy otwieram auto centralnym na kluczyku, klamka w tylnej klapie pozostaje luźna i nie można otworzyć bagażnika. Pomaga dopiero otwarcie tylnej klapy mechanicznie, kluczykiem i to wydaje mi się, że do pewnego momentu kluczyk przekręca się w miare lużno i dopiero 2-3mm przed ulozeniem klucza w ukosie \ czuc opór i dżwięk odsuwającego sie rygla.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Da się coć zrobić bez rozbierania tylnej klapy?
Pozdrawiam.
Rowniez mialem problem z klapa i centralem, dalo sie wylacznie otworzyc za pomoca kluczyka
Radze na poczatku otworzyc klape, sciagnac te oslony (gumy) idace do dachu i tam zobaczyc...
W zime kabelki lubia sobie przymarznac i sie lamac. U mnie bylo chyba z 5 peknietych, po prawej jak ilewej stronie.
Tasma izolacyjna i zameczek dziala elegancko.
Na poczatku zobacz to zanim rozbierzesz zamek, bo mozliwe ze nie bedzie potrzeby.
Radze na poczatku otworzyc klape, sciagnac te oslony (gumy) idace do dachu i tam zobaczyc...
W zime kabelki lubia sobie przymarznac i sie lamac. U mnie bylo chyba z 5 peknietych, po prawej jak ilewej stronie.
Tasma izolacyjna i zameczek dziala elegancko.
Na poczatku zobacz to zanim rozbierzesz zamek, bo mozliwe ze nie bedzie potrzeby.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
A przypadkiem nie zablokowałeś zamka? Trywialne ale sie zdarza:
szczelina w pionie - zamek otwarty i sterowany centralnym, w poziomie zablokowany i odłączony od centralnego
szczelina w pionie - zamek otwarty i sterowany centralnym, w poziomie zablokowany i odłączony od centralnego
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
W moim przypadku mk3 (myslę że podobna zasada) miałem przy korodowaną zawleczkę na mechanizmie obrotowym.
Odkręciłem tapicerkę (jeden wkręt) i wszystko było widać. Jak ręcznie pomogłem ciągnąć za metalowe cięgno od siłownika to pracowało. WD40 i smar wystarczyło.
Wiec tapicerkę ściągnąć, uruchamiać centralny i patrzeć i słuchać co się dzieje
Odkręciłem tapicerkę (jeden wkręt) i wszystko było widać. Jak ręcznie pomogłem ciągnąć za metalowe cięgno od siłownika to pracowało. WD40 i smar wystarczyło.
Wiec tapicerkę ściągnąć, uruchamiać centralny i patrzeć i słuchać co się dzieje
Centek, Jeśli dopiero kupiłeś samochód to jest prawdopodobne ze klapa była wymieniana lub zamek i kluczyk nie będzie pasował. Ja po kupieniu tak mam. A że centralny nie otwiera to może jest nie podpięty, jakiś przewód urwany lub zapieczone coś. Zostaje ci wejść przez tylne siedzenie i jakoś rozkręcić tapicerkę z klapy i jakoś otworzyć ręcznie od środka. I szukać przyczyny
samochód mam ponad pół roku klapa już była zamykana i otwierana za pomocą kluczyka przy okazji wyjmowania akumulatora więc klapa wymieniana ani zamek nie była jade w sobotę do aso więc zobaczymy co jest z nimRobson83 pisze:Centek, Jeśli dopiero kupiłeś samochód to jest prawdopodobne ze klapa była wymieniana lub zamek i kluczyk nie będzie pasował. Ja po kupieniu tak mam. A że centralny nie otwiera to może jest nie podpięty, jakiś przewód urwany lub zapieczone coś. Zostaje ci wejść przez tylne siedzenie i jakoś rozkręcić tapicerkę z klapy i jakoś otworzyć ręcznie od środka. I szukać przyczyny
pozdro
Hej.
Mam dokładnie ten sam problem co Centek.
Któregoś razu zamknąłem po prostu bagażnik i już się nie otworzył, klamka luźna, z centralnego nic i tak samo przekręcanie kluczyka nic nie daje. Próbowałem rozebrać tapicerkę z tyłu, odkręciłem dwa wkręty w uchwytach, ale nie chciało puścić za nic, moze musi być otwarta klapa żeby to zrobić. Rozebrałem dolną część tapicerki ale nic tamtędy nie zdziałałem. Centek daj znać jak rozwiązałeś swój problem. Pozdrawiam
Mam dokładnie ten sam problem co Centek.
Któregoś razu zamknąłem po prostu bagażnik i już się nie otworzył, klamka luźna, z centralnego nic i tak samo przekręcanie kluczyka nic nie daje. Próbowałem rozebrać tapicerkę z tyłu, odkręciłem dwa wkręty w uchwytach, ale nie chciało puścić za nic, moze musi być otwarta klapa żeby to zrobić. Rozebrałem dolną część tapicerki ale nic tamtędy nie zdziałałem. Centek daj znać jak rozwiązałeś swój problem. Pozdrawiam
- ThoMass
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: śr mar 12, 2008 07:33
- Lokalizacja: Koszalin
- Auto: VW GOLF VI VARIANT 1.6
- Silnik: CAYC
- Kontakt:
Kolego musisz odkrecic 3 sruby torx ktore trzymaja klamke. Lekko wysunac klamke z klapy i malym plaskim srubokretem podwazyc klamre ktora trzyma bebenek. dzis z tym walczylem u siebie.Toledziak pisze:Panowie a ja mam inny dylemat. Otóż jak wyjąć klamke z klapy?? Lub jak wyjąć bębenek zamka,bo mi on przeszkadza w wyjęciu klamki?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 270 gości